شناسهٔ خبر: 46074497 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

دعوت نهاد اجماع‌ساز از عارف برای کاندیداتوری

هرچه به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نزدیک‌تر می‌شویم، اخبار و شایعات پیرامون انتخابات و نامزدهای احتمالی هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش جهان صنعت نیوز: اما آنچه این روزها بیش از پیش به عنوان گمانه‌زنی انتخاباتی در فضای مجازی دست به دست می‌شود، دلخوری و ناراحتی محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات پیش‌رو از اصلاح‌طلبان و نهاد اجماع‌ساز و احتمال حضور مستقل او در انتخابات است؛ مساله‌ای که از سوی جواد امام، رییس بنیاد باران، رد شد و گفت که چنین برداشتی از صحبت‌های عارف ندارد. ضمن اینکه خبر رسید عارف با برخی شخصیت‌های حقیقی نهاد اجماع‌ساز دیدار داشته و از او دعوت کرده‌اند که همراه با مسعود پزشکیان به عنوان نامزدهای اصلی اصلاح‌طلبان وارد انتخابات ۱۴۰۰ شوند.

دبیرکل بنیاد باران با بیان اینکه عارف از جریان اصلاحات جدا نشده و دلخوری‌ای از آنها ندارد، به ایسنا گفته است: «اصلاح‌طلبانی که قصد کاندیداتوری داشته باشند، بدون پشتوانه و نظر نهاد اجماع‌ساز کار سختی پیش رو دارند. آنها یا باید مستقل در انتخابات شرکت کنند یا پشتیبانی جریان‌های دیگر را با خود داشته باشند.»

وی ادامه داد: «کاندیدایی نمی‌تواند اعلام کند که من اصلاح‌طلب هستم، اما با جبهه اصلاح‌طلبان و سی و یک حزب اصلاح‌طلب خداحافظی می‌کنم و با آنها کاری ندارم. عارف هم چنین حرفی نزده است. او سه دوره ریاست شورای‌عالی را داشته و بعید می‌دانم چنین دیدگاهی داشته باشد.»

در راستای اظهارات جواد امام، روز گذشته خبری مبنی بر دیدار محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس دهم و رییس بنیاد امید ایرانیان با اعضای حقیقی جبهه اصلاح‌طلبان ایران یا همان نهاد اجماع‌ساز، در رسانه‌ها منتشر شد.

در این دیدار، اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران به بررسی و ارزیابی شرایط حساس کشور پرداختند و محمدرضا عارف هم ضمن تشکر از جبهه اصلاح‌طلبان ایران در همراهی و ایجاد یک نوع توازن، از به وجود آمدن نوعی انحصار در جریان اصلاح‌طلبی کشور از فرادی که پیش و پس از حضور قائل به تحریم انتخابات بودند انتقاد کرد و گفت: «برخی بیشترین سهم‌خواهی را از سفره انقلاب دارند، اما افراد و اعضای این جبهه نه‌تنها سهم‌خواهی نکرده بلکه بیشترین هجمه‌ها نه از جناح رقیب بلکه از مدعیان اصلاحات به عنوان اصلی یا بدلی بودن خود و دیگران را شاهد بودند.» این کاندیدای انتخاباتی با اظهار تاسف از نگاه حذفی و انکاری این افراد، از فرصت‌طلبی آنها ابراز تاسف کرد.

 گفتنی است، اعضای حقیقی جبهه اصلاح‌طلبان که همگی از دبیران کل احزاب رسمی کشور بودند در این دیدار اعلام کردند که با توجه به شرایط کشور حضور عارف در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ و انجام کار تشکیلاتی در جهت ایجاد یک حزب سراسری لازم است. بنابراین از عارف دعوت کردند تا زمینه حضور خودش و مسعود پزشکیان، نماینده فعلی مجلس و نایب‌رییس مجلس دهم را به عنوان دو کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ فراهم کند. هر چند که برخی اصلاح‌طلبان همچنان دنبال کاندیداتوری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای کاندیداتوری در انتخابات پیش‌رو هستند و او را یکی از گزینه‌های جدی می‌دانند.

نظر شما