شناسهٔ خبر: 46067977 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پایان محاصره و بمباران یمن شرط انقلابیون برای توقف حملات به عربستان

صاحب‌خبر -


سرویس خارجی-
عضو شورای عالی سیاسی یمن شرط توقف حملات بی‌امان به مراکز حساس و نظامی سعودی را، توقف حملات به یمن و پایان محاصره 6 ساله آن توسط این ائتلاف عنوان کرد.
حملات مداوم پهپادی و موشکی انقلابیون یمن به عربستان که همزمان با پیشرفت آنها در زمینه تولید و بهره‌برداری از موشک‌ها و پهپادهای مدرن صورت می‌گیرد، آل‌سعود را در تنگنای بدی قرار‌داده است. پدافندهای هوایی ساخت آمریکا نیز در برابر این حملات عاجز مانده و عربستان را به کشوری بدون سپر دفاعی در برابر انصارالله تبدیل کرده است. در یک هفته اخیر بارها جنوب این کشور مورد حملات پهپادی و موشکی دقیق قرار گرفته و سعودی‌ها مجبور شده‌اند اعلام کنند، مانع از اصابت این پهپادها و موشک‌ها به اهداف شده‌اند. اگر چه در مواردی مجبور به اعتراف هم شده‌اند. حالا خبر رسیده انقلابیون یمن شرط خود برای توقف این حملات را اعلام کردند.
ایسنا در این باره به نقل از سایت «المیادین» نوشته، «محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن خطاب به متجاوزان در توئیتی نوشت: « محاصره ملت یمن و حمله به این کشور را متوقف کنید تا حمله به شما را متوقف کنیم... شکست‌های مکرر تاکیدی بر این امر است که ادامه حمله و محاصره بی‌معنی است و تلاش برای برقراری صلح و متوقف کردن جنایت‌های تروریستی شما بهتر از مانورهای رسانه‌ای صلح است».
دو حمله پهپادی دیگر
در همین حال، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه(دیروز) اعلام کرد که پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب عربستان بار دیگر و با ۲ فروند پهپاد هدف قرار گرفت: «مواضع مهمی در پایگاه هوایی ملک خالد با دو پهپاد صماد ۳ هدف قرار گرفت.» او نیز اضافه کرد این اقدام در پاسخ به ادامه محاصره و تجاوز علیه یمن صورت گرفت. سرتیپ «یحیی سریع» صبح جمعه هم از حمله هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به خاک عربستان خبر داده بود. در آن حمله پهپادهای یمنی موفق شدند مواضع مهمی را در پایگاه هوایی «ملک خالد» و فرودگاه بین‌المللی «ابها» بمباران کنند. یحیی سریع همچنین روز پنجشنبه از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به شرکت آرامکو در جده، خبر داده و گفته بود این حملات با موشک بالدار «قدس ۲» صورت گرفته‌اند.
ضعف پاتریوت‌های آمریکایی
این حملات در حالی انجام می‌شود که پایگاه یمنی«26 سپتامبر» به نقل از کارشناسان غربی نوشته که در حال حاضر باور به اینکه پدافندهای هوایی سعودی بتواند موشک‌های بالستیکی چون ذوالفقار را در سایه پیشرفت قابل ملاحظه توان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، در آسمان جنوب عربستان رهگیری و منهدم کنند، دشوار است. زیرا موشک ذوالفقار برای رسیدن به ریاض از چندین سامانه پدافندی عبور کرده است.

نظر شما