شناسهٔ خبر: 46056378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

راهنمای خرید بیمه مسافرتی

صاحب‌خبر -

رپورتاژآگهی

همانطور که می دانید یکی از الزامات و ضروریات سفر به خارج از کشور، تهیه بیمه مسافرتی است. اما از آنجایی که بیمه یک مقوله ناشناخته برای اکثر افراد جامعه است و شاید شناخت کافی از شرایط یک بیمه نامه نداشته باشید و همچنین فرصت و زمان کافی برای بررسی اینکه چطور باید یک بیمه نامه مسافرتی را برای خود و همسفران خود خریداری کنید، ما این مطلب را برای  شما آماده کرده ایم و تحت عنوان راهنمای خرید بیمه مسافرتی، نکاتی را که در این زمینه باید مدنظر قرار داده و رعایت کنید را عنوان نموده ایم:

  1. بیمه مسافرتی حتماً باید قبل از خروج از کشور تهیه شود. به این دلیل که شروع این بیمه نامه از اولین مهر خروج از ایران روی گذرنامه شما معتبر خواهد بود و بدیهی است که در صورتی که از ایران خارج شده باشید، عملاً برای این سفر قادر به تهیه بیمه نامه نیستید.
  2. اگر در لحظات آخر یاد بیمه مسافرتی افتادید، دو گزینه برای شما موجود است. یا اینکه از طریقه سامانه خرید آنلاین بیمه مسافرتی این کار را انجام دهید، یا اینکه اگر از طریق فرودگاه امام خمینی مسافرت می کنید، از غرفه بیمه در سالن ترانزیت این بیمه را تهیه کنید. این غرفه معمولاً به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.
  3. بیمه نامه های مسافرتی به صورت دو زبانه فارسی و انگلیسی صادر می شوند و به صورت عرف نیازی به مهر روی آن ها نیست، مگر اینکه مراکزی مثل سفارتخانه یا ایرلاین ها در زمان پرواز از شما بیمه مسافرتی با مهر معتبر را درخواست کنند. بنابراین نگرانی از بابت بیمه نامه های اینترنتی نداشته باشید.
  4. تا جایی که امکان دارد بیمه نامه را برای مدتی بیشتر از زمانی که برای مسافرت مد نظر دارید خریداری کنید، چرا که به هر دلیل امکان دارد که سفر شما مدتی بیشتر طول کشیده و بیمه نامه شما تمام شود و بیمه نامه های مسافرتی نیز قابلیت تمدید ندارند. بنابراین عاقلانه است که کمی احتیاط کرده و مدت بیمه نامه را کمی بیشتر از مدت سفر قرار دهید.
  5. با توجه به عدم ساماندهی افرادی که به عنوان دلال جلوی سفارتخانه ها فعالیت می کنند، بهتر است به این افراد اعتماد نکنید و بیمه نامه خود را از نمایندگی های بیمه معتبر یا وب سایت رسمی دارای نماد اعتماد الکترونیکی تهیه کنید.
  6. به دلیل سختی حمل کردن اسناد و مدارک در طول سفر، تصویر بیمه نامه مسافرتی خود را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره کنید تا در موقع مقتضی بتوانید از تصویر آن برای ارائه به دیگران استفاده کنید.
  7. پرداخت خسارت در مقصد یکی از بهترین خدماتی است که یک شرکت در زمینه بیمه سفر می تواند ارائه دهد. بنابراین شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که خسارت را در همان کشور به شما یا مرکز درمانی پرداخت می کند. شرکت هایی که دریافت خسارت را به ریال و در ایران انجام می دهند، عملاً پوشش مناسبی ندارند. چرا که شما برای پرداخت هزینه هایی مثل فوریت های پزشکی مجبور به همراه بردن مقادیر زیادی ارز با خود هستید که شاید اصلاً امکان تهیه این مقدار پول نقد برایتان میسر نباشد یا اینکه دچار مشکلات قانونی خروج ارز شوید. بنابراین بهترین گزینه، ارائه خدمات در کشور مقصد است.
  8. در صورتی که از آژانس مسافرتی تور تهیه کرده اید و به شما گفته اند که روی تور شما بیمه مسافرتی هم وجود دارد، حتماً از متصدی آژانس درخواست تصویر بیمه نامه مسافرتی را نمایید. برخی از این بیمه نامه ها با پوشش هایی به مراتب پایین صادر می شوند و در واقع پوشش خاصی ندارند. اگر اینطور بود می توانید به صورت جداگانه به یکی از نمایندگی های بیمه مراجعه کنید و بیمه نامه کامل تری برای خود و همراهانتان تهیه کنید.
  9. در صورتی که مقصد سفر شما کشورهای مختلفی هست، حتماً همه آن ها را به نمایندگی صادر کننده بیمه نامه بگویید تا بتواند منطقه جغرافیایی تحت پوشش شما را طوری انتخاب کند که در تمام آن کشورها و در طول سفر پوشش داشته باشید. در این حالت بهترین گزینه «سراسر جهان» است.
  10. در صورتی که کثیرالسفر هستید و در سال مدام در حال مسافرت، یک گزینه خوب برای شما وجود دارد. شما می توانید یک بیمه نامه یک ساله برای تمام کشورهای جهان تهیه کنید تا مجبور نباشید برای هر سفر بیمه نامه جداگانه خریداری کرده و وقت و انرژی صرف کنید. با این روش از اولین خروج شما از ایران، بیمه نامه به مدت یک سال معتبر بوده و با همین بیمه نامه می توانید در طول یک سال آینده بارها از ایران خارج شده و با اطمینان سفر کنید.

نظر شما