شناسهٔ خبر: 46046871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد؛

خودکفایی دو هزار خانوار کردستانی در سال ۹۹

سنندج- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: امسال از طریق این نهاد دو هزار خانوار صاحب مسکن، شغل و درآمد مناسب شده و به خودکفایی رسیده اند و از چرخه حمایت این نهاد خارج شده اند.

صاحب‌خبر -

محمد رسول شیخی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم اکنون این نهاد خدمت رسان ۷۳ هزار و ۲۰۷ خانوار را زیر پوشش خدمات خود قرار داده است.

وی افزود: در مجموع ۱۵۲ هزار و ۶۶۱ نفر نفر از مردم کردستان از خدمات این نهاد به صورت مستقیم بهره مند هستند که ۳۲ هزار نفر آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

شیخی زاده اعلام کرد: ۵۲ هزار و ۵۷۷ نفر از جامعه هدف کمیته امداد کردستان را سالمند و هشت هزار و ۷۹۵ نفر را ایتام و طرح محسنین تشکیل می‌دهند که ۱۳ هزار و ۶۸۲ نفر حامی در کنار خدمات کمیته امداد از این عزیزان حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد کردستان در ادامه سخنان خود گفت: تعهد امسال ما ایجاد پنج هزار و ۱۷۰ شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد بود که خوشبختانه بیشتر از این رقم تحقق پیدا کرده است.

شیخی زاده افزود: امسال در دو نوبت ۹۲۳ واحد مسکن روستایی به نیازمندان استان تحویل شد و سه هزار مورد تعمیرات واحدهای مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سرفصل‌های مختلف ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و حمایت پرداخت شده و در بخش کمک به امر ازدواج نیز به یک هزار و ۲۳۲ زوج جوان مددجو با صرف اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.

نظر شما