شناسهٔ خبر: 46042353 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کردند:مردم پروتکل کرونا را برای حفظ سلامتی رعایت کنند/ غربی‌ها در برابر سلاح‌های ‌هسته‌ای رژیم صهیونیستی چشم پوشی می‌کنند

صاحب‌خبر -

شفقنا- آیین نماز جمعه، ۱۵ اسفندماه، با رعایت مقررات و شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در استان‌ها و شهرستان‌هایی که به تشخیص ستاد ملی کرونا مجاز اعلام شدند برپا شد و مشروح سخنان ائمه جمعه در شهرهای مختلف به شرح زیر است.

خطیب جمعه قم: غربی‌ها در برابر سلاح‌های ‌ هسته‌ای رژیم صهیونیستی چشم پوشی می‌کنند

غربی‌ها در برابر سلاح‌های ‌ هسته‌ای رژیم صهیونیستی چشم پوشی می‌کنند غربی‌ها در برابر سلاح‌های ‌ هسته‌ای رژیم صهیونیستی چشم پوشی می‌کنند

امام جمعه موقت قم گفت: کشورهای غربی در برابر جنایت‌ها، تجاوزها و توسعه سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی رژیم اشغالگر صهیونیستی و سعودی‌ها چشم پوشی می‌کنند.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به آزمایش‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: نوچه‌های آمریکا و اروپا در منطقه ظلم و جنایت و ترور می‌کنند، اما همه این‌ها را مورد بی‌توجهی قرار داده و در برابر اقدامات صلح آمیز هسته‌ای ایران اسلامی اعتراض دارند.

وی در ادامه افزود: غربی‌ها خودشان تروریست‌ها را در عراق و سوریه پرورش داده و حمایت کرده‌اند، اما سردار حاج قاسم سلیمانی را که با این جنایتکاران مقابله و شکست داده بود را ترور می‌کنند، اُف بر شما که دروغگویان عالم هستید و روی فرعون‌ها و نمرودها را سفید کرده‌اید و هیچگاه دست از حمایت دولت های تروریستی منطقه برنمی دارید.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به مباحث و مسائل مرتبط با برجام، بر ضرورت هوشیاری در برابر مواضع متناقض و متجاوزانه آمریکایی و اروپایی‌ها تأکید کرد و گفت: سیاست آمریکایی‌ها با تغییر دولت‌ها، تغییر نیافته و در پوستین‌های رنگارنگ و متفاوت، یک سیاست اهریمنی داشته و با ملت‌ها و کشورهای آزاده مقابله می‌کنند.

وی با بیان اینکه سخن اروپایی‌های نادان و عهدشکن هیچ اعتباری ندارد و مؤمنان نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شوند، خاطرنشان کرد: سازمان‌های بین المللی ابزاری در دست غربی‌ها بوده و آنها در قالب کنوانسیونها و اسناد بین‌المللی اعمال قدرت و زورگویی می‌کنند، اما محور مقاومت در منطقه و همه آزادگان جهان در برابر قدرت پوشالی شما تا شکست نهایی شما ایستاده‌اند.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز درختکاری ، مسائل زیست محیطی را برای همه بشریت دارای اهمیت فوق العاده دانست و گفت: وضعی که امروز برخی صنایع و اقدامات نادرست در تخریب طبیعت و محیط زیست بوجود آورده‌اند، یک مشکل جهانی است و در همه مناطق آسیب های زیادی را به بار آورده‌است.

وی توجه به اهمیت و جایگاه محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و توسعه درختکاری و صیانت از جنگل‌ها، مراتع و فضاهای سبز باید مورد توجه ویژه همه مردم و مسئولان  قرار داشته باشد و آحاد جامعه باید خود را در برابر محیط زیست مسئول و متعهد بدانند و در این راستا تلاش کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان همچنین فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری را مورد توجه قرار داد و با قدردانی از برنامه ها و اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در یکسال گذشته با شیوع کرونا در کشورمان، نهادهای حمایتی و گروه های مردمی و خیرین برای کاهش دردها و رفع نیازهای مستمندان و محرومان بسیار تلاش کردند.

وی بر توسعه و تعمیق فرهنگ رسیدگی به نیازمندان و محرومان در جامعه تأکید کرد و گفت: دولت و نهادهای حمایتی و خیرین باید به مسئله توان افزایی، اشتغالزایی و فقرزدایی در جامعه، با حفظ عزت و کرامت محرومان و مستمندان به ویژه در ایام سال جدید و ماه مبارک رمضان توجه و اهتمام جدی داشته باشند.

وی در خطبه اول نماز جمعه نیز با بیان اینکه اظهار محبت به فرزندان اگر بر اساس موازین و شرایط درست باشد، موجب رشد و تعالی فرزندان می شود، اظهار داشت: کودکانی که در محیط خانه و خانواده دچار کمبود محبت شوند، آماده لغزش خواهند بود و به ناهنجاریها و بزهکاری‌هایی مبتلا می‌شوند، البته افراط و زیاده روی در محبت و مهربانی های نابجا و ناصواب نیز منشأ بدی‌ها و آثار سوء دیگری می‌شود.

امام جمعه میامی: دولت جوان انقلابی لازمه رفع مشکلات کشور است

امام جمعه میامی: دولت جوان انقلابی لازمه رفع مشکلات کشور است امام جمعه میامی: دولت جوان انقلابی لازمه رفع مشکلات کشور است

 امام جمعه میامی گفت: دولت جوان انقلابی ، متعهد و کارآمد لازمه پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم است.

 حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته میامی در مسجدجامع این شهر، افزود: انتخابات سال ۱۴۰۰ نقطه عطفی برای تشکیل دولت جوان حزب اللهی خواهد بود و باید در این زمینه مراقب توطئه های دشمنان باشیم .

صفایی پور تصریح کرد: باید با گفتمان سازی، تحقق مشارکت حداکثری و دشمن شکن در انتخابات ، زمینه دولت جوان متعهد انقلابی را فراهم کرد.

وی با اشاره به موضع جمهوری اسلامی در رابطه با برجام ، اظهار کرد: سخنان رهبرمعظم انقلاب فصل الخطاب است و دولت آمریکا بداند که ملت ایران هرگز از موضع قطعی خود کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه میامی گفت : با درایت مسئولان و هدایت های رهبر معظم انقلاب ، مسئله برجام و مذاکرات هسته ای به نفع کشور به سرانجام خواهد رسید.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا با تمکین در برابر ایران در مسئله برجام آبروی رفته این کشور را برگرداند.

امام جمعه میامی ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ، تصریح کرد: حفظ ، احیاء ، توسعه و بهره‌وری منابع طبیعی ضرورت دارد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و حراست از منابع طبیعی، اظهار کرد: باید حراست از درخت و منابع طبیعی در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود.

امام جمعه میامی در آستانه سال جدید و ضرورت کمک به محرومان و نیازمندان، افزود: هفته احسان و نیکوکاری فرصتی مناسب برای ترویج این فرهنگ متعالی در جامعه است .

وی با اشاره به اینکه زمینه اشتغال مددجویان باید فراهم شود ، خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) حلقه اتصال در کمک‌رسانی به محرومان و نیازمندان سطح جامعه است.

وی در آستانه عید مبعث تصریح کرد: مبعث رسول گرامی اسلام(ص) نهایت عنایت و رحمت الهی به جامعه بشری به شمار می رود که باید از این فرصت برای رسیدن به کمال و سعادت نهایت استفاده را ببریم.

میز خدمت توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی و توزیع ۱۵۰۰ نهال از دیگر برنامه های این هفته در نمازجمعه میامی بود.

امام جمعه موقت یزد: ملت در انتخابات ۱۴۰۰ به نیروی حزب‌اللهی رای دهد

 

 امام جمعه موقت یزد گفت: ملت ایران باید در انتخابات رییس‌جمهوری ۱۴۰۰ به نیروی دلسوز، مقاوم، توانمند و حزب‌اللهی رای دهد.

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر یزد به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات سال آینده و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: فردی که در راس قوه مجریه قرار می‌گیرد باید در عمل یک جوان مومن و فداکار در راستای اهداف و انقلاب اسلامی باشد .

وی ادامه داد: فردی باید در این سمت مهم در کشور قرار گیرد که هیچ تمایلی به غرب و استکبار نداشته و هوشیار و با بصیرت باشد و در برابر ترفندهای آنها به هیچ وجه دچار سستی نشود .

عضو فقهای شورای نگهبان به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها اشاره کرد و یادآور شد: در این ارتباط که از اهمیت زیادی برخوردار است مردم باید افراد موجه و خادم واقعی کشور و جامعه را انتخاب کنند.

مدرسی با اشاره به اینکه در کشور برخی از فعالیت شوراها برای مسایل ضد فرهنگی هزینه شد و حتی با پول مردم بر علیه ارزش‌ها اقدام شده از همگان خواست با چشم باز و بررسی کامل رای دهند.

وی گفت: مردم به افرادی که موضع‌گیری جدی در قبال غرب ندارند و عملکرد مناسبی تاکنون نداشته‌اند نباید رای دهند و این بر عهده مردم است که در این خصوص وظایف دینی و انقلابی خود را انجام دهند.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه مشارکت در انتخابات سال آینده از اهمیت زیادی برخوردار است از همه مردم تقاضا کرد برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان به جد وارد عرصه شوند.

مدرسی مسئله برجام را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: استکبار، آمریکا و اروپا به هیچکدام از وعده‌های خود در قبال برجام عمل نکردند  بنابراین نباید تسلیم خواسته‌های آنها شد.

امام جمعه بجنورد: دولت جدید آمریکا فرقی با ترامپ ندارد

امام جمعه بجنورد: دولت جدید آمریکا فرقی با ترامپ ندارد امام جمعه بجنورد: دولت جدید آمریکا فرقی با ترامپ ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: دستور حمله بایدن به هفت مرکز جبهه مقاومت در مرز عراق و سوریه نشانگر آن است که این دولت، تفاوتی با ترامپ ندارد.

حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نماز جمعه بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: اگرچه دولت قبلی آمریکا با دولت بایدن ادبیات متفاوتی دارد اما، هر راهبرد هر دو نابودی اسلام ناب محمدی و جبهه مقاومت است.

وی افزود: در حقیقت همان‌گونه که شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس به دستور ترامپ به شهادت رسیدند، دستور حمله نظامی به هفت مرکز حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه نیز بوسیله بایدن انجام شد و  این حمله بیانگر آن است بایدن با تروریست های دنیا اعلام همبستگی و با ملت های مظلوم عراق و سوریه اعلام مخالفت کرده است.

حجت الاسلام نوری یادآور شد: جدای از این باید به یاد داشته باشیم گروهک تروریستی داعش با تلاش های بایدن در دوران اوباما شکل گرفت.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت نیز بارها پاسخ قاطعی به این حمله ها داده است، تصریح کرد: دیگر «دوره بزن در رو» نه تنها در ایران بلکه در سوریه و عراق و کل منطقه نیز تمام شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه با دشمنان باید با قدرت برخورد شود، خاطرنشان کرد: در کشور هم تلاش شود تا امنیت حفظ، نارضایتی‌ها  کم و مشکلات اقتصادی حل شود.

حجت الاسلام نوری با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث گفت: پیامبر(ص) با بعثت خود تمدنی بر مبنای علم، تهذیب و تزکیه ایجاد کرد که در دل آن افرادی چون ابوذر، سلمان، عمار و مقداد تربیت یافتند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه عید مبعث، روز احیای انسانیت است، خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآنی خداوند پیامبری فرستاد که نه تنها حکمت و علم را در جامعه گستراند بلکه بسیاری از آداب جاهلی و خشونت های قبیله ای را ریشه کن کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به افتتاح موزه دفاع مقدس در مرکز استان یادآور شد: شهدا چشم و چراغ نظام و انقلاب هستند که ایجاد چنین مرکزی برای حفظ یاد و خاطره آنها لازمه استان بود.

حجت الاسلام نوری با گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: این هفته را به تمامی حافظان منابع طبیعی که تلاش می کنند، طبیعت را برای زندگی زنده نگه داند، تبریک می‌گویم.

امام جمعه موقت سمنان: فشار اقتصادی علیه ملت ایران بی‌نتیجه است

امام جمعه موقت سمنان: فشار اقتصادی علیه ملت ایران بی‌نتیجه است امام جمعه موقت سمنان: فشار اقتصادی علیه ملت ایران بی‌نتیجه است

امام جمعه موقت سمنان گفت: فشار اقتصادی علیه ملتها روشی تاریخی از سوی مستکبران است که علیه ملت ایران بی‌نتیجه می‌ماند.

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد تاریخی امام (ره) این شهر ابراز داشت:  امروز استکبار می‌خواهد ایران را در فشار اقتصادی بگذارد که  همان روش مستکبران در طول تاریخ  است و در زمان های مختلف از جمله  زمان موسی بن جعفر (ع) نیز بوده است.

وی افزود: مردم مانند سد جلوی استکبار ایستاده‌اند و به دستور علی زمان مقاومت می ‌کنند تا پایان ابرقدرتی آمریکا و صهیونیست را مشاهده کنیم.

وی ضمن تبریک عید مبعث افزود: بعثت یعنی برانگیخته شدن و پیامبر(ص) از ابتدا پیرو دین اسلام بود ولی رویدادی که در بعثت رخ داد پیامی است برای او که غار حرا دیگر کوچک است و باید  مسجدی بسازد به وسعت زمین تا جهان نجات پیدا کند.

امام جمعه موقت سمنان ادامه داد: پیامبر اسلام نیز نامه‌هایی به مردم دنیا از جمله ایران برای دعوت به اسلام نوشتند و مردم به پشتوانه ایشان بدون شعارهایی که مفهوم  «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» بدهد ایستادند زیرا نمی توان مسلمان بود و به فریاد مستضعفین بی توجهی کرد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری در آستانه  نوروز گفت: در زندگی اسلامی انسان خودش را تنها نمی بیند و اگر در اسلام همسایه گرسنه باشد او مسلمان نیست  در حالیکه انسان‌گرایی و غرب تنها بر «من» تاکید دارد .

امام جمعه موقت سمنان روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را گرامی داشت و بیان کرد: فضای سبز و جنگل ها ریه زمین هستند، دولت و ملت باید در گسترش فضای سبز برای نسل امروز و فردا تلاش کنند.

خطیب جمعه رشت: قدرت های پوشالی برابر ملت ایران ذلیل شده اند

خطیب جمعه رشت:قدرت های پوشالی برابر ملت ایران ذلیل شده اند خطیب جمعه رشت:قدرت های پوشالی برابر ملت ایران ذلیل شده اند

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به مقاومت ملت ایران و اثبات این مهم به دنیا بیان کرد: امروز هیبت و صولت آمریکایی ها شکسته شده است و قدرت های پوشالی در برابر ملت ایران ذلیل شده اند .

 آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگذاران در مصلی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی در برابر قدرت های پوشالی ایستادگی کرده و می کنند، اظهار داشت: ایران اسلامی به پشتوانه مردم در سایه مدیریت رهبری مقاوم پیش رفته  است.

وی در ادامه با اشاره به مسئله پیوستن ایران به FATF و اینکه مکاران جهانی این را پی ریزی کرده اند، اضافه کرد: پیوستن به FATF چیزی جز راه برجام را طی نمی کند.

وی اصرار برخی از رجال سیاسی برای پیوستن به FATF را تفکری بیهوده عنوان و خاطر نشان کرد: برخی دوستان منطقه ای و جهانی می گویند که اگر بهFATF  نپیوندیم در آینده روابط اقتصادی شان با ما دچار چالش می شود، مگر  در عرض ۴۰ سال مقاومت ملت ایران با وجود تحریم ها دوستان دست مان را گرفتند؟!

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ما به این افراد و تحلیلگران چندان هم بدبین نیستیم اما در ادامه راه ممکن است بدبینی در مردم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: تنها راه نجات ملت ایران این است که بنگرنند رهبر فرزانه ایران درباره نسخه های باطل غربی و شرقی چه تدبیری دارند.

آیت الله فلاحتی در ادامه سخنانش با اشاره به حمله هواپیماهای آمریکایی به سوریه و عراق در نزدیکی بوکمال اظهار داشت: جو بایدن با این اقدامات چند هدف را دنبال می کند، اولین پیام حملات به سوریه و عراق این بوده که به متعهدانشان اعلام کنند که ما هستیم و به ایران هم هشدار دهند که اگر به برجام بر نگردید، گزینه نظامی روی میز است.

وی بیان کرد: حمایت همه جانبه از صهیونیست ها که پی در پی شکست متوجه آنها می شود، حمایت از گروه های تکفیری شکست خورده و متلاشی شده از دیگر اهداف رئیس جمهوری آمریکا از این حمله است.

خطیب جمعه رشت اظهار داشت: بایدن با این کار می خواست به دنیا نشان  دهد که علاوه بر تسلط  در آمریکا، به دنیای بیرون این کشور هم می پردازد، در حالی که به گفته تحلیلگران بایدن بر وضعیت کرونا کشور خود مسلط نشده است.

امام جمعه خمین: ایستادگی در مقابل دشمنان نقشه راه نظام اسلامی است

امام جمعه خمین: ایستادگی در مقابل دشمنان نقشه راه نظام اسلامی است امام جمعه خمین: ایستادگی در مقابل دشمنان نقشه راه نظام اسلامی است امام جمعه خمین گفت: ایستادگی در مقابل توطئه‌های مختلف دشمنان نقشه راه نظام اسلامی است که به دنیا نیز ارائه شده است.

حجت‌الاسلام سید «علی حسینی‌پور» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه خمین افزود: زمانی که آمریکا ابرقدرت بود امام خمینی(ره) در مقابل ظلم استکبار جهانی ایستاد.
وی بیان کرد: پیشرفتهای هسته‌ای برگرفته از اعتقاد و باور به توانمندی‌های داخل کشور است و کشورهای اروپایی و آمریکا باید تمام تحریم‌ها علیه ایران را بردارند.
خطیب جمعه خمین در خصوص هفته نیکوکاری نیز گفت: تاسیس کمیته امداد از یادگارهای با ارزش امام خمینی(ره) است و عملکرد این نهاد حمایتی در خمین قابل تقدیر است.
حجت‌الاسلام حسینی‌پور تاکید کرد: کمک به نیازمندان وظیفه تمام اقشار جامعه است  که در این راستا نخست باید به بستگان نزدیک کمک کرد.
وی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: حفظ منابع طبیعی بر همه واجب است و لازم است در کتابهای درسی این امر مهم به نسل آینده‌ساز جامعه آموزش داده شود.
حجت‌الاسلام حسینی‌پور، مبعث را بزرگترین عید مسلمانان جهان خواند و گفت: این عید وحدت مسلمانان جهان را بیش از پیش تداوم می‌بخشد.
وی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) افزود: آن امام بزرگوار حافظ معارف دین بود و درمقابل کسانی که قصد تحریف اسلام را داشتند، تا زمان شهادت ایستادگی کرد.

امام جمعه خمین با یادآوری روزهای پایانی سال ادامه داد: مدیریت مصرف آب در شست‌وشوها، مدیریت هزینه کرد و خرید، ضروری است و خانواده ها باید از تجمل‌گرایی و چشم و هم چشمی پرهیز کنند.

حجت الاسلام حسینی پور گفت: مدیریت بیماری کرونا در کنترل این بیماری تاثیرگذار است و نباید رعایت موازین، مانع زندگی روزمره  مردم شود.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

امام جمعه ایلام: مردم پروتکل کرونا را برای حفظ سلامتی رعایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پروتکل کرونا باید توسط مردم حفظ شود تا شاهد مرگ عزیرانمان نباشیم.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در جمع نمازگزاران جمعه در مصلی شهر ایلام اظهار داشت: مدیریت ترددهای و دید و بازدیدها در این شرایط برای در امان ماندن از کرونا توسط مردم ضروری است.

وی با اشاره به عید بزرگ مبعث در هفته آینده آن را بزرگترین عید مسلمانان برشمرد و افزود: پیامبر (ص) در شرایط بسیار سختی از نظر اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی توانست احکام شرعی و الهی اسلام را منتشر کند.

خطیب جمعه ایلام به شباهت انقلاب اسلامی در روزگار کنونی با شرایط ابتدایی زمان پیامبر و تحمل سختی و تاب آوری اشاره کرد و گفت: مردم با تحمل این سختی ها و شرایط به فرموده خداوند پاداش عظیم می گیرند.

کریمی تبار در ادامه به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در روزهای آغازین انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: این نهاد برای حمایت از افراد مظلوم و بی بضاعت تشکیل شد.

وی اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن هرچه بیشتر صدقه بدهیم خداوند بیشتر روزی و رزق ما خواهد داد و موجب کاهش فاصله طبقاتی می شود.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: در این شرایط آستانه سال نو افرادی که دارای بضاعت نیستند، چشم انتظار حمایت هستند و امیدواریم که این فرهنگ کمک که فراگیر است بیشتر در جامعه ترویج یابد.

وی به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: یکی از آموزه های عملی رهبری کاشت درخت است تا به ما یادآور شود که کشور نیاز به توسعه درخت کاری دارد.

خطیب جمعه ایلام با تشکر از عملکرد منابع طبیعی و تشکل های زیست محیطی فعال در استان ادامه داد: علاوه بر زیبایی و اهمیت درختکاری فواید زیادی از نظر اقتصادی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم (ص)؛ اگر قیامت برپا شد و به اندازه کاشت نهالی وقت دارید حتما آن را بکارید.

وی اضافه کرد: همچنین امام جعفر صادق (ع) کاشت نهال را صدقه جاریه معرفی فرموده اند.

کریمی تبار خواستار فرهنگ سازی و نهادینه کردن کاشت درختان مثمر در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه در فایده است از نظر اقتصادی و برداشت چوب نیز درآمدزا است.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: مسجد پایگاه و سنگر ما در مقابل دشمنان است و اگر مسجد خالی شد تبعات آن در برابر دشمنان جبران ناپذیر است.

وی به ۱۸ اسفند سالروز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد سنگر و پناهگاه انقلاب است و با برپا داشتن نماز در آن فرهنگ مذهبی و دینی را حفظ کرده ایم.

خطیب جمعه ایلام در خطبه اول نیز به اهمیت شکرگذاری و خواندن نماز تاکید داشت.

امام جمعه قشم:آتش سوزی در کشتی صهیونیست ها نشانه زبونی اسرائیل است

آتش سوزی در کشتی صهیونیست ها نشانه زبونی اسرائیل است آتش سوزی در کشتی صهیونیست ها نشانه زبونی اسرائیل است

امام جمعه قشم گفت: آتش گرفتن کشتی صهیونیست ها در خلیج فارس یا توسط نیروهای مقاومت انجام شد و یا خودزنی برای اتهام زنی به جمهوری اسلامی بود که در هر دو حالت نشانه ضعف و زبونی اسراییل است.

حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم افزود: این اتفاق در شکست اسراییل در منطقه را نشان داد.

وی تصریح کرد: این امر از شکست اسراییل در تامین امنیت خود حکایت می کند که و این رژیم جعلی فکر نمی‌کرد شکست مفتضحانه را ببیند.

امام جمعه قشم با محکوم کردن حملات آمریکا به سوریه ادامه داد: حمله آمریکا با تفکر سرکوب مستشاران نظام جمهوری اسلامی به سوریه، یک حمله کور است.

وی اظهار کرد: این اقدامات کورکورانه برای نشان دادن دست برتر آمریکا در مسایل سیاسی است اما سران این کشور زورگو بدانند که موقعیتی در غرب آسیا، عراق و سوریه ندارند.

تارم افزود: امروز دنیا شاهد است که نیروهای حشد الشعبی عراق، بزرگترین و نیرومندترین نیروی نظامی عراق است و نیروهای مقاومت در غرب آسیا هرگونه تجاوز را با قدرت پاسخ خواهند داد و آمریکا بداند این اقدامات، رفتارهای احمقانه است و ثمری ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: با وضعیت شیوع ویروس کرونا، مردم بیشتر نیازمند توجه هستند و طرح نیکوکاری به همت کمیته امداد و سایر نهادها می تواند در این زمینه اقدامات مناسبی را انجام دهد.

تارم تاکید کرد: بازاریان، اصناف مدیران و شرکت‌ها به رسالت اجتماعی و دینی خود توجه کنند و محرومان را فراموش نکنند.

وی در پایان اظهار کرد: مردم و مسوولان در جلوگیری از برگزاری مراسم های عروسی اقدام کنند تا بیش از این شاهد از دست دادن عزیزان و شهادت کادر درمان نباشیم.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

علم‌الهدی: ندانم کاری‌ها سبب شده برخی نظام را به ناکارآمدی متهم کنند

امام جمعه مشهد گفت: اگر وابستگی ما به نفت کم شود، ما بیشتر روی پای خود می‌ایستیم و دشمن هم بی‌چاره‌تر می‌شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های سیاسی ـ عبادی نماز جمعه امروز مشهد، با اشاره به فرارسیدن پنجمین سالروز درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت اسبق آستان قدس رضوی و همچنین فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: چون متاسفانه نسل جوان ما سابقه جریان مدیریت‌های گوناگون و ابعاد متنوع مدیریتی نظام را در گذشته نداشته‌اند، وقتی در وضعیت امروز با بعضی از ندانم‌کاری‌ها و نارسایی‌ها در حوزه‌های مدیریتی و معیشتی روبرو می‌شوند، گمان می‌کنند که نظام مقدس جمهوری اسلامی در مدیریت زندگی و جریان اجتماعی مردم، یک نظام ناکارامد است.

وی ادامه داد: در حالیکه اگر ما عملکرد مدیریت نظام در طول ۴۲ سال گذشته در ابعاد و موقعیت‌های گوناگون را بررسی کنیم، کارامدی مدیریت نظام برای ما روشن خواهد شد. آیت‌الله طبسی، آستان قدس را سه هکتار خرابه تحویل گرفت، اما روزی که ایشان فوت کردند، این سه هکتار تبدیل شده بود به ۵۳ هکتار حرمی که امروز ما مشاهده می‌کنیم، این محصول مدیریت یک روحانی انقلابی است که تا پیش از پیروزی انقلاب با رژیم شاهنشاهی می‌جنگید و پس از پیروزی انقلاب، مسئولیت تولیت آستان قدس را به دست گرفت.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله طبسی در حوزه‌های اقتصادی آستان قدس رضوی، بیان کرد: این مدیریت یک روحانی انقلابی بود. شما مردمی که امروز با برخی از مشکلات روبرو هستید، تمام قضاوتتان در خصوص امروز نظام است؟ باید به تمام ابعاد مدیریتی نظام توجه داشت. ما یک کشور عادی نیستیم. نظام ما از همان روز اول به این دلیل به وجود آمد که مردممان خودشان برای خودشان تصمیم‌گیری کنند و به دنیا نشان دهند می‌شود یک ملتی مستقل از قدرت‌های شرق و غرب روی پای خود بایستند و زندگی‌شان را مدیریت کنند.

علم‌الهدی با اشاره به سخن امام (ره) مبنی بر سیاست نه شرقی نه غربی، عنوان کرد: این یعنی نظام ما، یک نظام وابسته به شرق و غرب نیست که دیگران بخواهند برای ما تصمیم بگیرند. امام (ره) جمله نه شرقی نه غربی را بر اساس یک شعار و نظریه شخصی بیان نکردند، بلکه در نتیجه تجربه تاریخ این مملکت بیان کردند. بعد از جنگ جهانی دوم، ابرقدرت‌ها جهان را بین خودشان تقسیم کردند و طوری برنامه‌ریزی کردند که هر ملتی که به آن‌ها وابسته نباشد، نتواند زندگی کند و از همان زمان هم هیچ کشور مستقلی در جهان نبود و نتیجه، بدبختی ملل مختلف جهان شد.

وی با اشاره به مشکلاتی که ایران در ۲۵ سال دوران سلطه آمریکا بر کشور داشت، خاطرنشان کرد: ما دیدیم وابستگی به شرق و غرب، جز بدبختی و نکبت چیز دیگری برای ملت‌ها نداشت، لذا امام (ره) انقلاب کردند و گفتند نه شرقی نه غربی. حال مگر دشمنان ما می‌گذارند ما این سیاست خود را اجرا کنیم؟ در این ۴۰ سال، دشمنان ما با تمام قدرت ایستادند تا ما را به خود وابسته کنند، اما با وجود تمام مشکلاتی که برای ما به وجود آوردند، اما این نظام با مدیریت روحانیت و ولایت، ۴۲ سال با دشمن مقابله کرد و تا به این حد هم پیشرفت کرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مدیریت جهادی و انقلابی آیت‌الله طبسی، از نمونه‌های مدیریت انقلابی در نظام ماست. کشور آزاد ما، در مقابله با دشمنان جهانی است، اما با این وجود محور اقتدار منطقه است و از نظر علم دنیا را به حیرت انداخته است و زندگی روزمره خود را نیز به بهترین وجه اداره کرده است. آیا این مدیریت، ناکارامد است که برخی امروز ناامید شده‌اند؟

علم‌الهدی گفت: شهید بهشتی می‌گفتند وضع کشور ما، مانند آن شناور قهاری است که در یک دریای طوفانی به سختی شنا می‌کند و با سختی‌های بسیاری روبرو است، اما دیگرانی که او را از بالا تماشا می‌کنند، می‌گویند عجب شناور قهاری است. ما هم اگر امروز در سختی‌ها دست و پا می‌زنیم، مانند همان شناور هستیم و دنیا از اقتدار بالا و ایستادگی قهرمانانه ما در برابر تمامی فشارها صحبت می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری، مشکلات معیشتی کشور ما از نگاه به بیرون ناشی می‌شود، تصریح کرد: امروز دو تفکر در کشور حاکم است، یکی اینکه ما نگاهمان به بیرون این باشد که در خارج از کشور بازاریابی و فعالیت بالا داشته باشیم و دنیا را بازار ترویج اقتصادی خود کنیم، و تفکر دیگر این است که ما دست خود را به خارج دراز کنیم و از دشمن کمک بخواهیم. عده‌ای می‌گویند ما با التماس از دشمن بخواهیم تحریم‌ها را بردارد و یک جریان فکری دیگر که در راس آن مقام معظم رهبری قرار دارند، می‌گوید به جای التماس به دشمن، با توان بالای خود تحریم‌ها را خنثی کنیم و دنیا را هم تبدیل به بازار اقتصادی خود کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم باید ببینند کدام یک از این دو تفکر بر حق است. ما باید دشمنی دشمن را باور کنیم و با ایستادگی روی پای خود و حفظ استقلال خودمان، اقتصاد و معیشت‌مان را بسازیم. ما توانایی این کار را داریم و نمونه آن را هم تا کنون نشان دادیم. مردم باید سعی کنند آن‌هایی که چنین اندیشه‌ای را دارند، مدیریت کشور را در دست گیرند. ما هشت سال تجربه کردیم و فعالیت‌های درونی را کنار گذاشتیم و نتیجه آن را دیدیم.

علم‌الهدی اضافه کرد: یکی از بخش‌هایی که در خصوص بودجه سال آینده در مجلس در حال بررسی است، کم کردن وابستگی ما به نفت است. اگر وابستگی ما به نفت کم شود، ما بیشتر روی پای خود می‌ایستیم و دشمن هم بی‌چاره‌تر می‌شود. مقام معظم رهبری نیز چندین سال پیش بر این مسئله تاکید داشتند. مدیران ما نیز باید به همین نسخه عمل کنند.

امام جمعه مشهد گفت: اگر وابستگی ما به نفت کم شود، ما بیشتر روی پای خود می‌ایستیم و دشمن هم بی‌چاره‌تر می‌شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های سیاسی ـ عبادی نماز جمعه امروز مشهد، با اشاره به فرارسیدن پنجمین سالروز درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت اسبق آستان قدس رضوی و همچنین فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: چون متاسفانه نسل جوان ما سابقه جریان مدیریت‌های گوناگون و ابعاد متنوع مدیریتی نظام را در گذشته نداشته‌اند، وقتی در وضعیت امروز با بعضی از ندانم‌کاری‌ها و نارسایی‌ها در حوزه‌های مدیریتی و معیشتی روبرو می‌شوند، گمان می‌کنند که نظام مقدس جمهوری اسلامی در مدیریت زندگی و جریان اجتماعی مردم، یک نظام ناکارامد است.

وی ادامه داد: در حالیکه اگر ما عملکرد مدیریت نظام در طول ۴۲ سال گذشته در ابعاد و موقعیت‌های گوناگون را بررسی کنیم، کارامدی مدیریت نظام برای ما روشن خواهد شد. آیت‌الله طبسی، آستان قدس را سه هکتار خرابه تحویل گرفت، اما روزی که ایشان فوت کردند، این سه هکتار تبدیل شده بود به ۵۳ هکتار حرمی که امروز ما مشاهده می‌کنیم، این محصول مدیریت یک روحانی انقلابی است که تا پیش از پیروزی انقلاب با رژیم شاهنشاهی می‌جنگید و پس از پیروزی انقلاب، مسئولیت تولیت آستان قدس را به دست گرفت.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله طبسی در حوزه‌های اقتصادی آستان قدس رضوی، بیان کرد: این مدیریت یک روحانی انقلابی بود. شما مردمی که امروز با برخی از مشکلات روبرو هستید، تمام قضاوتتان در خصوص امروز نظام است؟ باید به تمام ابعاد مدیریتی نظام توجه داشت. ما یک کشور عادی نیستیم. نظام ما از همان روز اول به این دلیل به وجود آمد که مردممان خودشان برای خودشان تصمیم‌گیری کنند و به دنیا نشان دهند می‌شود یک ملتی مستقل از قدرت‌های شرق و غرب روی پای خود بایستند و زندگی‌شان را مدیریت کنند.

علم‌الهدی با اشاره به سخن امام (ره) مبنی بر سیاست نه شرقی نه غربی، عنوان کرد: این یعنی نظام ما، یک نظام وابسته به شرق و غرب نیست که دیگران بخواهند برای ما تصمیم بگیرند. امام (ره) جمله نه شرقی نه غربی را بر اساس یک شعار و نظریه شخصی بیان نکردند، بلکه در نتیجه تجربه تاریخ این مملکت بیان کردند. بعد از جنگ جهانی دوم، ابرقدرت‌ها جهان را بین خودشان تقسیم کردند و طوری برنامه‌ریزی کردند که هر ملتی که به آن‌ها وابسته نباشد، نتواند زندگی کند و از همان زمان هم هیچ کشور مستقلی در جهان نبود و نتیجه، بدبختی ملل مختلف جهان شد.

وی با اشاره به مشکلاتی که ایران در ۲۵ سال دوران سلطه آمریکا بر کشور داشت، خاطرنشان کرد: ما دیدیم وابستگی به شرق و غرب، جز بدبختی و نکبت چیز دیگری برای ملت‌ها نداشت، لذا امام (ره) انقلاب کردند و گفتند نه شرقی نه غربی. حال مگر دشمنان ما می‌گذارند ما این سیاست خود را اجرا کنیم؟ در این ۴۰ سال، دشمنان ما با تمام قدرت ایستادند تا ما را به خود وابسته کنند، اما با وجود تمام مشکلاتی که برای ما به وجود آوردند، اما این نظام با مدیریت روحانیت و ولایت، ۴۲ سال با دشمن مقابله کرد و تا به این حد هم پیشرفت کرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مدیریت جهادی و انقلابی آیت‌الله طبسی، از نمونه‌های مدیریت انقلابی در نظام ماست. کشور آزاد ما، در مقابله با دشمنان جهانی است، اما با این وجود محور اقتدار منطقه است و از نظر علم دنیا را به حیرت انداخته است و زندگی روزمره خود را نیز به بهترین وجه اداره کرده است. آیا این مدیریت، ناکارامد است که برخی امروز ناامید شده‌اند؟

علم‌الهدی گفت: شهید بهشتی می‌گفتند وضع کشور ما، مانند آن شناور قهاری است که در یک دریای طوفانی به سختی شنا می‌کند و با سختی‌های بسیاری روبرو است، اما دیگرانی که او را از بالا تماشا می‌کنند، می‌گویند عجب شناور قهاری است. ما هم اگر امروز در سختی‌ها دست و پا می‌زنیم، مانند همان شناور هستیم و دنیا از اقتدار بالا و ایستادگی قهرمانانه ما در برابر تمامی فشارها صحبت می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری، مشکلات معیشتی کشور ما از نگاه به بیرون ناشی می‌شود، تصریح کرد: امروز دو تفکر در کشور حاکم است، یکی اینکه ما نگاهمان به بیرون این باشد که در خارج از کشور بازاریابی و فعالیت بالا داشته باشیم و دنیا را بازار ترویج اقتصادی خود کنیم، و تفکر دیگر این است که ما دست خود را به خارج دراز کنیم و از دشمن کمک بخواهیم. عده‌ای می‌گویند ما با التماس از دشمن بخواهیم تحریم‌ها را بردارد و یک جریان فکری دیگر که در راس آن مقام معظم رهبری قرار دارند، می‌گوید به جای التماس به دشمن، با توان بالای خود تحریم‌ها را خنثی کنیم و دنیا را هم تبدیل به بازار اقتصادی خود کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم باید ببینند کدام یک از این دو تفکر بر حق است. ما باید دشمنی دشمن را باور کنیم و با ایستادگی روی پای خود و حفظ استقلال خودمان، اقتصاد و معیشت‌مان را بسازیم. ما توانایی این کار را داریم و نمونه آن را هم تا کنون نشان دادیم. مردم باید سعی کنند آن‌هایی که چنین اندیشه‌ای را دارند، مدیریت کشور را در دست گیرند. ما هشت سال تجربه کردیم و فعالیت‌های درونی را کنار گذاشتیم و نتیجه آن را دیدیم.

علم‌الهدی اضافه کرد: یکی از بخش‌هایی که در خصوص بودجه سال آینده در مجلس در حال بررسی است، کم کردن وابستگی ما به نفت است. اگر وابستگی ما به نفت کم شود، ما بیشتر روی پای خود می‌ایستیم و دشمن هم بی‌چاره‌تر می‌شود. مقام معظم رهبری نیز چندین سال پیش بر این مسئله تاکید داشتند. مدیران ما نیز باید به همین نسخه عمل کنند.

نظر شما