شناسهٔ خبر: 46041845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

پیشگیری از فرزندآوری خلاف تقوای الهی است

مشهد - امام جمعه مشهد  با بیان اینکه یکی از مسائلی که با اصل تقوا در زندگی زناشویی منافات دارد مسئله پیشگیری از تولد اولاد است، گفت: پیشگیری از فرزندآوری خلاف تقوای الهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد که ظهر جمعه در حرم مطهر رضوی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد با بیان اینکه مسئله‌ای که با آن روبرو هستیم و به مناسبت یادآوری یک شخصیت مؤثر در انقلاب مرحوم آیت الله طبسی باید به این مسئله توجه کنیم گفت: متأسفانه جوانان ما سابقه مدیریت‌های انقلابی را ندارند.

وی افزود: بنابراین وقتی جوانان وقتی برخی ناکارآمدی‌ها در مدیریت امروز کشور را می‌بینند، فکر می‌کنند مدیریت انقلابی همین چیزی است که در نحوه مدیریت امروز کشور می‌بینید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مرحوم آیت الله واعظ طبسی آستان قدس را به شکل سه هکتار خرابه تحویل گرفت، اظهار کرد: همه وسعت آستان قدس و حرم رضوی شامل صحن کهنه و صحن نو یا آزادی و انقلاب امروز است که در آن زمان اصلاً وضعیت مناسبی نداشت، و وضعی که در مدیریت قبل از انقلاب به وجود آورده بودند حرم رضوی را به آن روز انداخته بود.

مرحوم آیت الله طبسی نمونه مدیریت انقلابی بود

وی افزود: روزی که مرحوم آیت الله طبسی فوت کرده و سر بر زمین گذاشت سه هکتار آستان قدس تبدیل شده بود به ۵۳ هکتار صحن، بنا و وضعیتی که امروز دارید مشاهده می‌کنید.

آیت الله علم الهدی خطاب به جوانان گفت: شما که مدیریت‌های انقلابی را به یاد ندارید بدانید که این وضعیت کنونی آستان قدس محصول مدیریت انقلابی یک روحانی انقلابی است.

وی افزود: آن قلم شکسته ای که می‌گوید نباید در رأس مدیریت کشور یک روحانی باشد باید بداند وضعیت کنونی آستان قدس رضوی محصول تلاش یک روحانی است.

وی اظهار کرد: شمایی که مدیریت کشور را می‌بینی آیا همه چیز را با وضعیت مدیریت امروز کشور مقایسه می‌کنید.

نماینده ولی فقیه گفت: این انقلاب به وجود آمد تا این مردم مستقل از قدرت‌های غرب و شرق خودشان کشور و زندگی شأن را اداره کنند و سعادتمند شوند.

این که امام خمینی (ره)، روز اول انقلاب گفتند؛ «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی»، این معنایش این بود که شوری آن روز و آمریکا نتوانند برای ما تصمیم بگیرند. این را امام (ره) به عنوان نظریه شخصی بیان نکردند بلکه به عنوان یک راه برای کشور بیان شد.

خطیب نماز جمعه مشهد بیا بیان اینکه قدرت‌های غرب و شرق از جنگ جهانی دوم به بعد کشورها را بین خودشان تقسیم کردند و از همان زمان به بعد هم هیچ کشور مستقلی در دنیا وجود نداشته است، اظهار کرد: ۲۵ سال کشور ما در اختیار آمریکا بود و کشور هیچ چیزی در آن زمان نداشت، هیچ انسان تصمیم گیرنده ای در مملکت نبود و روستاها هیچ امکاناتی نداشت، راهی ساخته نشده بود، بهداشت و هیچ چیزی جز بدبختی وجود نداشت و امام (ره)، در آن زمان آمدند و شعار نه شرقی و نه غربی را سر داد.

امروز دو تفکر نگاه به داخل و دست دراز کردن پیش دشمن در کشور وجود دارد

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه قدرت‌های جهانی نمی‌توانند تحمل کنند که ما زندگی مستقلی داشته باشیم تاکید کرد: دشمنان در ۴۰ سال گذشته همه تلاش‌شان را کردند تا ما نتوانیم مستقل زندگی کنیم اما ما در مقابل آنها ایستادیم و به پیشرقت وتعالی رسیدیم.

وی افزود: مدیریت این نظام در دست کسانی بوده که نمونه اش سه هکتار تحویل گرفته و ۵۳ هکتار تحویل داده است.

امام جمعه مشهد گفت: به نویسنده یک کتاب اقتصادی که نظر اینجانب را خواسته بود و کتاب خوبی هم درباره راه حل مشکلات اقتصاد ایران نوشته بود گفتم؛ این کتاب نظریات خوبی دارد اما نه در شرایطی دشمنان این همه مسئله برای کشورمان ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه مدیران انقلابی کشور در واقع شناگرانی هستند که در دریای مسائلی که توسط دشمنان بر کشور تحمیل شده شنا می‌کنند گفت: آن افرادی که در اسکله ایستاده اند یعنی همان تحلیلگران در اندیشکده های خارجی این شناگران را می‌بینند و می‌گویند؛ عجب شناگرانی که در برابر این همه فتنه این طور قهرمانانه ایستاده اند و دارند کشورشان را مدیریت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه مشهد با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی به خاطر یک اشتباه در نوع مدیریت است بیان کرد: رهبری از روز اول گفتند آقایان به بیرون نگاه نکنید.

وی با بیان اینکه امروز دو تفکر عمده در کشور وجود دارد گفت: یک فکر نگاهش به بیرون از کشور است و یک فکر این است که می‌گوید نگاهتان به داخل کشور باشد و با توان داخلی تولید کنید تا پس از رفع نیاز داخلی، مازاد بر مصرف را صادر کنیم و دنیا بازار ترویج اقتصادی ما باشد.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: در نگاهی که چشمش به خارج از کشور است ما باید دستمان را به خارج از کشور دراز کنیم و از دشمن کمک بخواهیم و می‌گویند؛ به دشمن التماس کنیم، اما ولی امر مسلمین می‌گوید؛ تحریم‌ها را خنثی کنید، تحریها را با تولید، فعالیت، با منابع عظیم داخلی کشور خنثی و کشور را اداره و مازاد ان را به بازار دنیا صادر کنید.

وی خطاب به جوانان عنوان کرد: برادر و خواهر جوان از این دو فکر کدام بر حق است، برویم دست دراز کنیم یا پشت پا به دشمن بزنیم؟

امام جمعه مشهد تاکید کرد: دشمنی دشمن را باور کنیم و با حفظ استقلال خودمان کشور را بسازیم چرا که توانش را هم داریم.

وی خطاب به مردم اظهار کرد: سعی کنید کسانی که اینگونه فکری دارند در انتخابات رأی بیاورند حالا که نمونه مدیریت با نگاه به خارج را دیدید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به بودجه سال آینده کشور گفت: یکی از امتیازات بودجه که برای تصویب در دست بررسی است کم شدن وابستگی ما به نفت است که این مسئله هم به نفع ما است و هم اینکه دشمن را بیچاره‌تر خواهد کرد.

جلوگیری از بارداری خلاف تقوای الهی است

امام جمعه مشهد در خطبه‌های عبادی نماز جمعه مشهد با بیان اینکه یکی از مسائلی که با اصل تقوا در زندگی زناشویی منافات دارد مسئله پیشگیری از اولاد است، گفت: اینکه زن وشوهر جلوی بارداری و بچه آوری را بگیرند بر خلاف تقوای الهی است.

آیت الله علم الهدی به عتاب شدید قتل اولاد در قرآن اشاره و اظهار کرد: خداوند اصل این عمل را سفیهانه بیان می‌کند و عمل پیشگیری از بارداری را عملی سفیهانه می‌داند.

وی افزود: این افراد در واقع نسبت بدبینی به خداوند است که فکر می‌کنند خداوند قدرت تأمین زندگی مخلوق خودش را ندارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه همان خدایی که نهار و شام شما را می‌دهد شیر خشک فرزندتان را نیز خواهد داد گفت: در تأمین روزی و رزق فرزندانتان باید به خداوند اعتماد کنید.

وی اظهار کرد: قرآن اجازه نمی‌دهد کسی را به نا حق بکشید و کشتن کودک در واقع بر خلاف این آیه قرآن است.

نظر شما