به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، محسن حاجی میرزایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در سالن غدیر استانداری اظهار داشت: پیشرفت و تحول خواسته همه جوامع است و ممکن است برخی در نیل به پیشرفت مسیر خطا را انتخاب کنند اما پیشرفت در حقیقت جزو دغدغههای مشترک همه انسانها و جوامع است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت رونق بخش صنعت، کشاورزی، گسترش ریل و جاده و بهرهگیری از منابع نفت، گاز و پتروشیمی در جهت رسیدن به پیشرفت و تحول گفت: این تلاشها و اقدامات در راستای نیل به توسعه هدفگذاری شده و برای تحقق آن همواره تلاش میشود و اهداف معتبری هستند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه کشورمان با وجود فشارهای سنگین و بیسابقه استکبار جهانی توانسته روی پای خود بایستد و در مسیر توسعه و تحول گام بردارد خاطرنشان کرد: امروزه تحول در یادگیری معتبرترین راه برای تحول در جامعه است و بنیان و اساس همه تحولات منشأ یادگیری دارد.
وی با اشاره به جایگاه یادگیری و تاثیرپذیری انسان از این جایگاه تصریح کرد: انسانها در پرتو یادگیری متمدن میشوند و شخصیتشان تجلی و قوام مییابد البته ادبیات، شعر و هنر و عرصههای گوناگون نیز در همین مسیر رشد پیدا میکنند.
وزیر آموزش و پرورش به راهبری جریان یادگیری توسط آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: بخشهای مختلف اقتصادی و اجتماعی در حیطههای مختلف میکوشند تا عرصههایی برای رشد و تحول انسان ایجاد کنند اما آموزش و پرورش خودِ انسان را متحول کرده و منشأ همه تحولات را مدیریت میکند.
حاجی میرزایی آموزش و پرورش و بستر یادگیری را بزرگترین فرصت برای تغییر، تحول و ساختن آیندهای بهتر دانست و افزود: با شیوع ویروس کرونا، نظام یادگیری در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفت و 70 درصد معلمان در تمام دنیا نخستین بار با آموزش مجازی آشنا شدند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ایران بههمت انسانهای غیور و فرهیخته در دوران کرونا تداوم یافت عنوان کرد: با شیوع کرونا بهیکباره مدارس تعطیل شد و ما در ابتدا برای تداوم آموزش به سراغ استفاده از ظرفیت تلویزیون برای برگزاری کلاسها رفتیم و سپس شبکه آموزشی شاد را ایجاد کردیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: شبکه آموزشی شاد امروز تبدیل به بزرگترین عرصه ارائه خدمات مبتنی بر IT در کشور شده است و بالغ بر 28 میلیارد پیام در این شبکه بین معلمان، دانشآموز و دیگر همکاران فرهنگی مبادله میشود و روزانه بین 500 تا 700 هزار ارتباط زنده در این شبکه برقرار میشود.
حاجی میرزایی با بیان اینکه تعاملات شبکهای متعدد، جریان آموزش و پرورش را استمرار بخشیده است تصریح کرد: ما در این دوران منفعل شدیم و توانستیم روی پای خود بایستیم و تهدید بزرگ جهانی را به فرصت بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل کردیم.
وی با اشاره به دیگر مزایای شبکه شاد ابراز داشت: شبکه شاد توانست دانشآموز را از واتساپ، گوگل، تلگرام و محیطهای ناامن جدا کند و هدف این است که هیچ دانشآموزی از آموزش دور نماند و معلمان، مدیران و دیگر فعالان عرصه آموزشی نیز در این دوران بسیار مراقبت کردند تا دانشآموزان از آموزش فاصله نگیرند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محرومیت از اینترنت و ابزار هوشمند بهمعنای محرومیت از آموزش نیست خاطرنشان کرد: اعلام کردیم که نگذارید هیچ.کس از آموزش دور بماند و این مسئله همواره جزو دغدغههای ما بوده است.
حاجی میرزایی ضمن قدردانی از زحمات خیران مدرسهساز در گیلان گفت: بنده دست خیران را میبوسم و فکر میکنم به اهتمام آنان میتوانیم روزهای بهتری داشته باشیم البته طرح آجر به آجر با هدف جذب مشارکت مردم در مدرسهسازی در حال اجرا است و گیلان یکی از استانهایی بوده که بیشترین استقبال را در این زمینه داشته و از مردم غیور گیلان نیز تشکر میکنم.
وی با اشاره به اجرای طرح کوچ در مدارس اظهار داشت: وضعیت استان گیلان در حوزه مهارت نیز از متوسط کشور بالاتر است و با توجه به اینکه ظرفیتهای خوبی در بخش کشاورزی دارد لذا باید برای تربیت نیرو برای عرصه کشاورزی در این استان تلاش کرد.
انتهای پیام/612/ز
∎
نظر شما