شناسهٔ خبر: 46020593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت شیخ احمد الزین

ابنا

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، درگذشت عالم رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین در لبنان را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به آقای حاج سید حسن نصرالله، درگذشت عالم مجاهد قاضی شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین در لبنان را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجة‌الاسلام آقای حاج سید حسن نصرالله دامت برکاته

خبر درگذشت عالم مجاهد قاضی شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین در لبنان را دریافت کردم. وظیفه‌ی خود میدانم این حادثه‌ی مولمه را به علمای معزز و بازماندگان و ارادتمندان و شاگردان ایشان در لبنان و سایر بلاد عموماً و جنابعالی خصوصاً، تسلیت بگویم. دفاع مسئولانه و عالمانه‌ او از نهضت امام خمینی و از مقاومت علیه جبهه استکبار و صهیونیزم و همراهی با ثبات ایشان با مبارزات ضداستکباری ملتهای منطقه در طول سالیان طولانی، هیچگاه از خاطره تاریخ مقاومت نخواهد رفت.

اینجانب ضمن تسلیت مجدد به مردم لبنان و خصوصاً به همراهان و همرزمان ایشان در تجمع علمای مسلمین لبنان، رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم از خداوند متعال خواستارم.

سیّد علی خامنه‌ای ۱۹ رجب ۱۴۴۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۹

شایان ذکر است که شیخ احمد توفیق الزین از علمای برجسته اهل سنت لبنان، رئیس هیئت امنای تجمع علمای مسلمین در لبنان، عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رئیس تجمع علمای مسلمین و قاضی شرع شهر صیدا در لبنان دیروز سه شنبه 12 اسفند 1399 در 88 سالگی درگذشت.

وی در سال 1933 میلادی در شهر صیدا در جنوب لبنان به دنیا آمد. او از فارغ التحصیلان دانشگاه الإزهر مصر بود و به مدت 35 سال قضاوت شرعی محاکم شرعی لبنان و امامت جمعه مسجد عمری کبیر صیدا را بر عهده داشت.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما