شناسهٔ خبر: 46019063 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

تقدیر از سهراب مرادی با حضور رئیس کمیته ملی المپیک

آئین تجلیل و رونمایی از سردیس و تمبر بزرگداشت سهراب مرادی قهرمان ارزنده المپیک با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و استاندار اصفهان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، آئین تجلیل و رونمایی از سردیس و تمبر بزرگداشت سهراب مرادی قهرمان ارزنده المپیک با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، عباس رضایی استاندار اصفهان، سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری و دیگر مسئولین روز چهارشنبه 13 اسفند 1399 در سالن جلسات استانداری برگزار شد. همچنین در این مراسم سند یک واحد آپارتمان به سهراب مرادی پهلوان و قهرمان المپیک تقدیم شد. عباس رضایی استاندار اصفهان در این مراسم اظهار داشت: سهراب مرادی تنها افتخار استان اصفهان نیست بلکه افتخار همه ایرانیان می باشد، این پهلوان ها تنها برای خانواده‌ های خود افتخار نیستند بلکه برای نظام جمهوری اسلامی افتخارآفرین هستند و دولت نیز قدردان این زحمات و تلاش آنها است.
وی با بیان اینکه باید به جایگاه ورزش بها داد، افزود: جای سهراب مرادی در قلب مردم ایران است، ارزش این امر از همه بالاتر است و هیچ‌گاه هم از خاطره مردم فراموش نخواهد شد. امیدواریم نشست امروز گامی در جهت نشان دادن و به ظهور رساندن قدردانی مردم برای این قهرمانان باشد و نام پرآوازه این قهرمان همیشه در ذهن مردم حک خواهد شد.
عباس رضایی در پایان گفت: از زحمات سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در راستای توسعه ورزش و امور جوانان در سایه همدلی و وفاقی که بوجود آورده تشکر می‌کنم.
سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مراسم نیز ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: خدا را شاکرم که امروز در جمع افراد فرهیخته با حضور سهراب مرادی پهلوان ارزنده المپیک هستم، امروز پس از گذشت 5 سال به همت استاندار محترم و خانواده خیر مرحوم ولی اله احمدی، آن عهد و تعهدی را که نسبت به این قهرمان ارزنده داشتیم امروز اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی ادامه داد: امیدوارم استان اصفهان شاهد روزهای با شکوه، پر شور و نشاط در امور ورزش و جوانان باشد و سهراب مرادی بازهم در المپیک پیش روی بتواند مدال طلا را برای استان اصفهان و کشور به ارمغان آورد.
سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران نیز اظهار داشت: از اصفهان ندای وحدت می‌آید که باید این اتحاد و همدلی را مدیون نگاه ویژه استاندار محترم دانست که از حواشی دوری کرده است و به متن توجه ویژه دارد. همچنین از سید محمد طباطبایی به عنوان یکی از پرتلاش‌ترین مدیران ورزش در کشور تشکر می‌کنم.
وی با تشکر از مرتضی سیف زاده افزود: آقای سیف زاده پیشکسوت دلسوزی است که جامعه وزنه براری همیشه مدیون زحمات وی بوده است و خواهد بود، این فرد زندگی خود را وقف این رشته کرده است.
صالحی امیری مرام پهلوانی را مهمترین اصل برای ورزشکاران دانست و گفت: در تاریخ ایران زمین قهرمانان زیادی وجود دارد اما کسانی شایسته تقدیر هستند که به مرام پهلوانی نیز رسیده باشند. قهرمان به دنبال سکه و سکوست اما پهلوان در متن جامعه زیست می‌کند با مردم می خندد و هم می گرید. نام جهان پهلوان تختی و مرامش در ذهن و یادها مانده چراکه مرام پهلوانی را سرلوحه کار قرار داده بود.
رئیس کمیته ملی المپیک ایران ادامه داد: سهراب مرادی در آینده چه مدال کسب کند و چه نکند برای مردم محترم است چرا که مرام و منش پهلوانی دارد. وی ورزشکاری نجیب است، به همین دلیل نیز قناعت دارد و زیاده خواه نیست و از همین رو شجاعت نیز دارد و به همین دلایل ظرفیتی ویژه برای استان و کشورش محسوب می‌شود، شک نداشته باشید این قهرمان با نام نیک، نجابت و شجاعتش برای نسل‌های بعد نیز زنده و ماندگار خواهد ماند.
وی با بیان اینکه ورزش یک جسم و یک روح دارد، افزود: جسم همان میدان، سکه و سکوست و روح ورزش فرهنگ اخلاق است، تلاش وزارت، کمیته ملی المپیک و ۵۲ فدراسیون این است که روح اخلاق و فرهنگ را در ورزش زنده نگه دارد.
علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری نیز در این مراسم اظهار داشت: ازخانواده خیری که برای تأمین یک واحد آپارتمان جهت هدیه به سهراب مرادی حمایت کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی گفت: ورزش پدیده‌ای اجتماعی است که می‌تواند با الگوسازی نقش بی بدیلی در پرورش و تربیت نسل بعدی ایران زمین داشته باشد. سهراب در ورزش امروز الگویی اخلاقی مناسب برای آینده سازان این سرزمین است و کردار و رفتار نیک او جای تقدیر دارد.

نظر شما