شناسهٔ خبر: 45992987 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پورابراهیمی در صحن مجلس:

متأسفانه شاهد رویکرد سیاسی نسبت به سهام عدالت در استان‌ها هستیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه شاهد رویکرد سیاسی نسبت به سهام عدالت در استان‌ها هستیم اما مجلس پیگیر احقاق حقوق سهامداران است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی، با اشاره به تصمیم دولت در راستای برگزاری مجامع استان‌های کشور، گفت: 50 میلیون نفر از جمعیت کشور دارای سهام عدالت هستند که حدود 60 درصد آنها روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، برای حدود 30 میلیون نفر تصمیم‌گیری خواهد شد و این در حالی است که اقدام شورای عالی بورس برخلاف سیاست‌های کلی و همچنین مغایر با قانون تجارت است.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: اقدام یاد شده به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست. از این رو از وزیر اقتصاد دعوت شده است تا در جلسه فوق‌العاده‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یابد و در این راستا توضیحات لازم را بیان کند.

 

پورابراهیمی بیان کرد: باید حقوق مردم رعایت شود چرا که حدود 45 درصد از دارندگان سهام عدالت نتوانسته‌اند اقدام به ثبت‌نام کنند تا در این مجامع شرکت کنند.

 

وی گفت: دولت باید پاسخ دهد چرا رویکرد سیاسی به سهام عدالت در استان‌ها نشان می‌دهد. در واقع رویکرد جریان دولتی، اقتصاد سیاسی را در استان‌ها دنبال می‌کند و رئیس مجلس باید به این موضوع وارد شود و آن را بررسی کنیم.

 

منبع: ایلنا

نظر شما