شناسهٔ خبر: 45991998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شتاب بهره‌برداری از طرح‌های تامین برق و انرژی در جنوب کشور تا پایان دولت ادامه دارد‌

گروه استانها - وزیر نیرو گفت: شتاب بهره‌برداری از طرح‌های تامین برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور تا پایان دولت ادامه دارد طرح‌های متعدد به مدار بهره‌برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در راستای پویش هفته چهل و سوم الف – ب- ایران از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور از راه دور رضا ارکانیان وزیر نیرو همزمان با افتتاح  22 پروژه وزارت نیرو  در حوزه آب و برق، بهره‌برداری از 5 طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه‌گذاری 651 میلیارد ریال آغاز شد.

این آیین با حضور محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس و احمد رضا خسروی رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس و مسئولان استانی برگزار شد.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو هم در این آیین با بیان اینکه امروز برای مردم فارس و جنوب کشور روز خاطره انگیزی است گفت: حمایت امام جمعه شیراز از مسئولان خدمتگزار در استان فارس پشتوانه ای برای خادمان مردم است.

وی افزود: شتاب بهره‌برداری از طرح‌های تامین برق و انرژی در استان فارس و جنوب کشور تا پایان دولت ادامه دارد طرح‌های متعدد به مدار بهره‌برداری رسیده و این مسیر ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این آیین با بیان اینکه در سال جهش تولید تلاش‌های فراوان برای عمران و آبادانی صورت گرفته و استان فارس هم به ویژه در حوزه تامین برق و انرژی گام‌های موثر برداشته است، اظهار داشت: حرکت سازنده ایجاد شده در زمینه عمران و آبادانی فارس قابل ستایش است.

وی افزود: این تلاش‌ها نمودی از موفقیت خدمتگزاران ملت در کارزار تحریم‌های ظالمانه است امید است این اقدامات آغازی برای توسعه بیشتر در استان فارس باشد و سال 1400 با گام‌های بلندتر در جهت توسعه در استان فارس آغاز شود.

غلامرضا نصیری، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر نیز با بیان اینکه طرح های پویش الف - ب- ایران اقدامی در جهت توسعه زیر ساخت های تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور است اظهار داشت: این طرح ها نیروگاه مقیاس کوچک 1.9 مگاواتی مرودشت با اعتباری معادل 131 میلیار ریال ، طرح افزایش ظرفیت  ایستگاه انتقال برق داراب گرد و طرح افزایش ظرفیت ایستگاه انتقال برق درودزن با اعتباری معادل 260 میلیارد ریال است که در شهرستان‌های داراب و مرودشت افتتاح می‌شود.

وی افزود: همچنین در قالب این پویش دو بی خط 66 کیلوولت و کلیدخانه 20 کیلو ولت در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری 260 میلیارد ریال  به بهره‌برداری می‌رسد، هدف از راه‌اندازی این طرح‌ها تقویت شبکه 66 کیلوولت شهربوشهر و امکان تغذیه پست 66 کیلوولت نیایش در آینده و تامین برق پروژه مسکن مهر و متقاضیان جدید در شهربوشهر و همچنین پاسخگویی به متقاضیان برق کشاورزی، شیلات و روستایی درحال حاضر و در آینده دراین استان  است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر  با بیان مشخصات نیروگاه مقیاس کوچک 1.9 مگاواتی مرودشت اظهار داشت: این نیروگاه با تولید سالانه 15 میلیون کیلووات ساعت برق در شهرستان مرودشت ساخته شده  و 6 نفر به طورمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند، این نیروگاه باهدف کاهش تلفات، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده از انرژی پاک و کاهش آلودگی محیط زیست وکاهش بار پست سهل آباد دراین شهرستان احداث شده است.

 نصیری ادامه داد: امسال در مجموع 380 میلیارد تومان طرح برق و انرژی در فارس به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/424/ش

نظر شما