شناسهٔ خبر: 45991112 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فکری از سرمربیگری استقلال برکنار شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سرمربی استقلال پس از کسب نتایج ضعیف با این تیم، امروز از سمت سرمربیگری استقلال برکنار شد.
به گزارش آریا، استقلال روز گذشته در رفسنجان به مصاف مس رفت و این دیدار با نتیجه 1-1 به پایان رسید و با توجه به پیروزی پرسپولیس مقابل سایپا، اختلاف آبی های پایتخت با صدر جدول به 6 امتیاز رسید. این مسئله باعث شد تا هیات مدیره باشگاه استقلال جلسه ای تشکیل دهند و به این نتیجه برسند که با محمود فکری قطع همکاری کنند. محمود فکری استقلالی ها را در 16 دیدار لیگ بیستم هدایت کرد و توانست تنها 27 امتیاز کسب کند و قهرمانی نیم فصل را هم به پرسپولیس واگذار کرد.
همانطور که شب گذشته خبر دادیم، اعضای هیات مدیره استقلال از وزارت ورزش اجازه برکناری فکری را گرفتند و به دنبال قطع همکاری دوستانه با محمود فکری هستند. در همین راستا اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال امروز محمود فکری به ساختمان باشگاه احضار کردند تا با او قطع همکاری کنند. همچنین دستیاران فکری هم سر تمرین امروز نرفتند تا به نوعی قطع همکاری فکری با باشگاه قطعی شود.
پس از تساوی استقلال مقابل مس رفسنجان در هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر و پیروزی پرسپولیس مقابل سایپا، فاصله آبی پوشان با صدر جدول به شش امتیاز رسید و این مسئله وضعیت آینده کاری محمود فکری را در خطر قرار داد تا اینکه او سرانجام از جمع استقلالی ها جدا شد. محمود فکری که در میان سیلی از گزینه های پر رنگ و لعاب برای هدایت استقلال از آندره آ استرماچونی گرفته تا الکس نوری به نیمکت آبی پوشان رسید، در طی 16 دیدار از لیگ بیستم هرگز نتوانست انتظارات هواداران استقلال را برآورده کند و سبک بازی تیم او حتی در زمانی که آبی پوشان در صدر جدول حضور داشتند، همواره مورد انتقاد قرار گرفت.
پس از شکست استقلال در هفته پایانی نیم فصل نخست مقابل سپاهان، انتقادها از فکری به اوج خود رسید و هواداران استقلال با حضور در محل تمرین تیم و برگزاری تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، خواهان اخراج فکری شدند. هیئت مدیره آبی پوشان نیز پس از باخت به سپاهان، برای ادامه یا خاتمه کار فکری تشکیل جلسه داد و شایعاتی پیرامون فرصت به این سرمربی تا پایان هفته هفدهم به گوش رسید که البته این مسئله هرگز از سوی اعضای هیئت مدیره تأیید نشد.
در نهایت استقلال در آغاز نیم فصل دوم و در هفته شانزدهم لیگ برتر به مصاف مس رفسنجان رفت و عملکرد آبی پوشان در این بازی نیز نتوانست نظر هواداران را جلب کند و شاید اگر درخشش سیدحسین حسینی درون دروازه تیم فکری نبود، این بازی با نتیجه دیگری رقم می خورد.  پس از برتری پرسپولیس مقابل سایپا و اینکه استقلال باید هفته آینده به مصاف فولادی برود که با یک امتیاز کمتر نسبت به آبی پوشان در رده چهارم ایستاده، در نهایت اعضای هیئت مدیره استقلال تصمیم گرفت به همکاری با محمود فکری پایان دهد تا این سرمربی جویباری پس از 16 بازی حضور بر روی نیمکت استقلال، با کسب 7 برد، 6 مساوی، 3 شکست و 27 امتیاز به کارش در جمع آبی پوشان پایان دهد.
شب گذشته نیز میثاقی مجری برنامه فوتبال نیز خبر جدایی سرمربی آبی پوشان را تأیید کرد. میثاقی که در ابتدا اعلام احتمال جدایی فکری از جمع آبی پوشان بالا است، پس از گذشت دقایقی و پس از تماس با اعضای هیئت مدیره استقلال گفت: آخرین خبر در مورد استقلال این است که به نظر می رسد تصمیم درباره کادرفنی استقلال گرفته شده است و امروز سه شنبه به صورت رسمی پایان کار محمود فکری و این کادرفنی اعلام می شود.
وی گفت: اعضای هیئت مدیره استقلال سه گزینه برای جانشینی فکری دارند و این گزینه ها بعدا مطرح می شود. روند کاری استقلال، محمود فکری و کادر او به جایی کشیده شد که با او قطع همکاری کنند و این خبر امروز سه شنبه رسما اعلام می شود و جانشین فکری طی چند روز آینده از بین آن سه گزینه انتخاب می شود. او در پایان گفت: این خبر از سوی برنامه فوتبال برتر اعلام می شود و دیدار مقابل مس رفسنجان پایان همکاری محمود فکری با باشگاه استقلال است و در 3 الی 4 روز آینده جانشین او انتخاب می شود.

نظر شما