شناسهٔ خبر: 45939485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

بدنه کشتی رژیم صهیونیستی بر اثر انفجار در دریای عمان دچار خسارت شد

هزینه ماجراجویی

روز جمعه یک کشتی باری متعلق به رژیم صهیونیستی که در آب‌‌‌های دریای عمان در حال حرکت بود، منفجر شد؛ اقدامی که رسانه‌‌‌های صهیونیستی این حادثه را متوجه ایران می‌‌کنند، اما نگاهی به اقدامات و حملات خود در سوریه یا عراق و لبنان ندارند.رژیم اسرائیل به این فکر نکرده است که منافع آنها در منطقه از سوی کشورها و گروه‌های آزادی‌خواه مورد هدف و تنبیه قرار می‌‌گیرد. این رژیم فراموش کرده است که نمی‌تواند وارد منطقه خلیج‌فارس یا دریای عمان شود و اگر هم این اقدام را انجام دهد، باید هزینه‌هایش را بپردازد.

صاحب‌خبر -

کانال تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که کشتی‌‌ا ی که روز جمعه در آب‌های عمان هدف قرار گرفت، متعلق به فردی نزدیک به «یوسی کوهن»، رییس سرویس جاسوسی (موساد) است. این کشتی متعلق به شرکتی انگلیسی است که مالک آن فردی به نام «رامی اونگر» است و وقوع این انفجار هیچ تلفاتی نداشته. این شبکه تلویزیونی گزارش داد که دو شکاف در این کشتی ایجاد شده و هنوز مشخص نیست که این حمله با موشک یا به وسیله مین انجام شده است. این شبکه مدعی شد که احتمالا ایران پشت این حادثه باشد. منابع ادعایی شبکه «کان» گفته اند که شرکت مذکور در زمینه واردات خودروها و با پرچم «باهاما» فعالیت دارد.
هنوز مشخص نیست علت این انفجار چیست اما مجموعه دلایل موجود بر عمدی بودن این رخداد حکایت می‌‌کند. در ماه‌های گذشته مکررا از منابع مختلف در خصوص عدم تحمل حضور رژیم صهیونیستی در اطراف ایران (به هر گونه‌‌‌ای که باشد) هشدار داده شده است. منطقی نیست که رژیم صهیونیستی تجاوزات متعددی به محور مقاومت در سوریه بكند ولی انتظار پاسخ در زمان و مکان مناسب را نداشته باشد.
 کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس باید متوجه این موضوع باشند كه عبور از خط‌قرمزهای جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست و دیر یا زود همکاران دولت رژیم اسرائیل به هر نحوی از نقاط مختلف تنبیه خواهند شد. به رسمیت شناخته شدن رژیم اسرائیل توسط برخی دولت‌های عربی خلیج‌فارس نمی‌تواند برای این رژیم تولید مشروعیت كند و کشورهای اسلامی از کویت و پاکستان گرفته تا یمن و ایضا سوریه و لبنان حاضر به پذیرش آن نیستند. دست هسته‌‌‌های مقاومت در نقاط حساس و آبراه‌‌‌های مهم برای ضربه‌زدن به منافع رژیم صهیونیستی کاملا باز است و دریای سرخ، خلیج‌فارس، دریای عمان، دریای عربی و مدیترانه برای 
صهیونیست ها می‌‌تواند هر لحظه ناامن شود.
همچنین می‌‌توان این پیام را استنباط کرد که حضور رژیم اسرائیل در آب‌‌‌های خلیج‌فارس برای آنها پرهزینه خواهد بود و هستند گروه‌هایی که مخالف حضور آنها در این منطقه باشند.
 
مالک کشتی اسرائیلی کیست؟
به گفته سازمان عملیات بازرگانی دریایی انگل یس که توسط نیروی دریایی انگلیس اداره می‌‌شود، خدمه این کشتی در سلامت به سر می‌‌برند. انفجار، این کشتی را مجبور کرد که به نزدیک‌ترین بندر برود.گفته می‌‌شود محل انفجار، دریای عمان بوده است. این منطقه در سال 2019 شاهد انفجارهای پی در پی بود. داده‌‌‌های ردیابی ماهواره‌‌‌ای نشان داد که کشتی هلیوس ری قبل از اینکه ناگهان برگردد و به سمت تنگه هرمز حرکت کند، حدود ساعت 6:00 به وقت گرینویچ روز جمعه تقریبا وارد دریای عمان شده بود. این کشتی هنوز سنگاپور را به عنوان مقصد خود در ردیاب خود ذکر کرده و متعلق به یک تاجر اسرائیلی به نام «رامی اونگر» بوده است. اونگر از جمله تجار صهیونیستی است که در حوزه‌‌‌های حمل‌ونقل و صنعت خودرو شهرت فراوانی دارد. او در دهه‌‌‌های قبل برای نخستین‌بار زمینه واردات اتومبیل‌‌‌های شرکت خودرو‌‌سازی ‎دوو به فلسطین اشغالی را در دست گرفت. وی و پسرش در حال حاضر نمایندگی شرکت خودرو‌‌سازی ‎ك یا در رژیم صهیونیستی را دارند.
 
روح‌الله‌زاد: موج رسانه‌‌‌ای رژیم صهیونیستی درباره کشتی حادثه‌دیده در دریای عمان برای فرار از مشکلات داخلی است
«احمدرضا روح‌الله‌زاد» دبیر کمیسیون سیاسی و بین‌الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «صبح‌نو» با اشاره به حادثه کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در دریای عمان، عنوان کرد: 
کشتی‌ا ی که به گفته رسانه‌‌‌های اسرائیلی دچار حادثه شده است، انگلیسی معرفی می‌‌شود. به هر حال یک اتفاقی افتاده اما اینکه اصل خبر درست باشد یا نه، هنوز منابع عمانی خبری در این‌باره منتشر نکرده اند.
وی با اشاره به اینکه مالکیت این کشتی متعلق به یک فرد صهیونیستی که وابسته موساد است، معرفی می‌‌شود، افزود: اینکه کشتی اسرائیلی نمی‌تواند وارد منطقه خلیج‌فارس شود و اگر هم این اقدام را انجام دهد، باید هزینه‌هایش را بدهد، درست است اما هنوز برای این حادثه چگونگی یا چرایی حادثه دلیل خاصی ثبت نشده.
این کارشناس مسائل فلسطین اشغالی ادامه داد: نتانیاهو برای اینکه نیروهای خودش را در منطقه ورود کند، این گونه موضوعات را در بوق و کرنای رسانه‌‌‌ای قرار می‌‌دهد تا مشکلات داخلی‌ا ی که با آن درگیر هستند را تحت‌الشعاع قرار دهد. برای همین است که این گونه موضوعات مشکوک را مطرح می‌‌کند.
وی با اشاره به واکنش ایران در رابطه حضور اسرائیل در منطقه خلیج‌فارس، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران صراحتا اعلام کرده که با هر گونه ناامنی در خلیج‌فارس که منافع ایران را به خطر بیندازد، برخورد خواهد کرد.
این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه انعکاس این گونه اخبار از سوی رسانه‌‌‌های صهیونیستی برای مصرف داخلی خودشان است، افزود: این گونه موج‌ساختن‌‌‌های رسانه‌‌‌ای از سوی غرب یا رژیم صهیونیستی رد می‌‌شود و می‌‌رود؛ اما ایران همچنان بر موضع خود پایدار است و با دخالت‌‌‌های اسرائیل در منطقه برخورد خواهد کرد و کوتاه
 نخواهد آمد.
وی ادامه داد: همان گونه که می‌‌دانیم، جو بایدن درباره موضوع سوریه به صورت کلی و مبهم صحبت می‌‌کند اما ایران در عرصه میدانی خودش تصمیم می‌‌گیرد و وارد هر مرحله می‌‌شود. 
دشمن می‌‌داند که ایران در احقاق حقوق منطقه‌‌‌ای خود ثابت است. در روزهای پایانی ریاست‌‌جمهوری دونالد ترامپ دیدیم که از حمله آمریکا به ایران سخن می‌‌گفتند که ترامپ به ایران حمله می‌‌کند و به دنبال این بودند که برای کشورمان مشکلاتی را فراهم كنند ولی ایران قدرتمندانه ایستاد و حتی موشکی به نزدیکی ناو آمریکا در باب‌المندب فرود آورد و در عمل نشان داد که ایران در مواضع خود کوتاه
 نمی‌آید.

 کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس باید متوجه این موضوع باشند كه عبور از خط‌قرمزهای جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست و دیر یا زود همکاران دولت رژیم اسرائیل به هر نحوی از نقاط مختلف تنبیه خواهند شد

نظر شما