شناسهٔ خبر: 45926054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

گزارش دیدار الیاس حضرتی با مهدی کروبی

صاحب‌خبر -

کانال رسمی حزب اعتماد ملی گزارشی از دیدار الیاس حضرتی، عضو شورای مرکزی این حزب با مهدی کروبی، دبیرکل آن را به نقل از حضرتی منتشر کرده است که در پی می‌آید:

از زمانی که تسهیلاتی در مورد آقای کروبی جهت دیدار دوستان ایجاد شده جزء اولین کسانی بودم که هم برای ایجاد این مراحل تلاش کردم و هم خودم علاقمند و مشتاق این دیدار بودم تا اینکه روز یکشنبه ساعت ۳ عصر این توفیق حاصل شد. بعد از ۱۰ سال به دیدار رفیق قدیمی و یار دیرین و دبیرکل حزبی که بنده قائم‌مقام‌اش هستم رفتم. شوق دیدار و عجله برای دیدار به گونه‌ای بود که زودتر از ساعت ۳ رسیدم ابتدا با مصطفی مولایی یار غار وفادار آقای کروبی روبرو شدم ماسک داشت وقتی ماسک را برداشت دیدم مصطفی است ایشان در کنار حاج آقا همیشه بوده و وفادار.

از پله بالا رفتم با حاج خانم برخورد کردم شیرزنی که من به او مادر انقلاب لقب داده‌ام چراکه همیشه غمخوار انقلابیون واقعی بوده از قبل انقلاب مرتب به زندانیان و مبارزان و همراهان امام و یاران آقای کروبی در زندان کمک‌رسانی داشت در ایام جنگ دوش به دوش آقای کروبی در بنیاد شهید با تاسیس مجهزترین بیمارستان‌ کشور در آن زمان به مجروحان جنگ امدادرسانی کرد و در اعزام مجروحین به خارج از کشور و سرکشی به خانواده شهدا و مجروحین و جانبازان خستگی ناپذیر بود. او در تمام مدت این ۱۰ سال هم پرستار و یار و غمخوار آقا بوده و هست و قطعا در مدیریت از خیلی از این مدیران و مسوولان عرضه و توانایی بیشتری دارد.

با شتاب پله‌ها را طی کردم به اتاق حاج آقای کروبی رسیدم حاج آقا را خداروشکر سالم و با روحیه عالی سرزنده و سرحال و مثل همیشه بشاش یافتم دلم می‌خواست بغل‌اش کنم در آغوش بگیرم ولی از ترس اینکه من از بیرون می آیم و خدایی نکرده به حاج آقا کرونا منتقل نکنم احتیاط کردم و در حد اینکه مشت‌هامون را به هم بمالیم اکتفا کردیم. طبق عادت همیشگی حاج آقا از تمام دوستان و آشنایان و خانواده پرسیدند؛ خیلی‌ها را با نام. من هم سلام همه دوستان روزنامه و حزب و دوستان بیرون را به ایشان رساندم.

دیدار ما با حاج آقا تا ساعت ۵ طول کشید بیش از ۲ ساعت در خدمتشان بودم.
راجع به حزب اعتماد ملی و آخرین شرایطی که دارد و مشکلاتی که در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ایجاد شده مفصل بحث کردیم.

راجع به آخرین وضعیت کشور، وضعیت سیاسی و مدیریتی و مسایل اقتصادی و اجتماعی مفصل بحث کردیم. درباره مسائل بین‌المللی و فشارهای خارجی به خصوص امریکا صحبت کردیم. بیشتر راجع به انتخابات و در مورد مسیر انقلاب از ابتدا تا الان. در هر مورد حاج آقا خاطره‌های ناب و ناگفته‌ای دارد این مرد چقدر حافظه قویی دارد و چه مرد پرخاطره‌ای هست، امیدوارم روزی فرصتی پیدا شود تمام این خاطرات بی‌نظیر ثبت و ضبط شود البته پیشنهادش را بعد از انتخابات ۸۴ به حاج آقا داده بودم مجددا در این دیدار تکرار کردم.

در خصوص حزب حاج آقا همچنان اصرار بر استعفا از دبیرکلی داشتند. ضمن اینکه به تشکل و وجود احزاب اعتقاد راسخ دارند نمی‌خواهد دبیرکلی‌اش آسیبی به حزب وارد کند و بهانه به دست دیگران بدهد.
حاج آقا در این مدت حصر ۴ بار تا حال استعفا داده‌اند ولی شورای مرکزی قبول نکرده است، متاسفانه اخیرا هم کمیسیون ماده ۱۰ ایشان و ۳ نفر دیگر از شورای مرکزی را احراز صلاحیت نکرده‌اند و پروانه حزب صادر نشده. هشدارهایی هم در مصاحبه‌های عرف معاونت محترم سیاسی وزارت کشور وجود داشت البته ما از طریق مراجع ذیصلاح شکایت کرده‌ایم و در حال پیگیری حقوق‌مان هستیم مباحث ما در تمام زمینه‌ها‌ طولانی بود و خیلی مفید. فعلا به همین بسنده می‌کنم.

انتهای پیام

نظر شما