شناسهٔ خبر: 459190 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

رژيم صهيونيستي عمليات زميني به نوار غزه را آغاز کرد؛

کماندوهاي اسرائيلي در دام مقاومت

صاحب‌خبر -

شش روز پس از حملات هوايي رژيم صهيونيستي به نوار غزه، ارتش اين رژيم عمليات زميني خود را عليه مردم غزه آغاز کرد. روزگذشته نيروهاي زميني رژيم صهيونيستي در نوار غزه مستقر شدند و به ساکنان شمال غزه دستور دادند تا منازلشان را تخليه کنند.
به گزارش آسوشيتدپرس، ارتش اسرائيل به بهانه‌ي انهدام سايت‌هاي پرتاب موشک حملات زميني به غزه را آغاز کرده و دستور تخليه را صادر کرد.پيش از اين، کماندوهاي دريايي ارتش صهيونيستي که قصد نفوذ به ساحل منطقه السودانيه در شمال غربي غزه را داشتند، در کمين نيروهاي ويژه قسام گرفتار شدند. نيروهاي ويژه گردان‌هاي شهيد عزالدين قسام پس از اينکه متوجه شدند، تعدادي از کماندوهاي صهيونيستي از طريق دريا به منطقه نفوذ کرده‌ بودند، کمين کرده و با آنها به شدت درگير شدند. منابع امنيتي در غزه از شکست نخستين عمليات زميني يگان کماندويي نيروي دريايي ارتش رژيم صهيونيستي براي نفوذ به غزه و زخمي شدن چهار نيروي کماندويي صهيونيستها خبر مي دهند.اين نخستين عمليات زميني رژيم صهيونيستي عليه غزه پس از گذشت شش روز از تجاوزات همه جانبه دريايي و هوايي عليه اين منطقه محسوب مي شود که با شکست صهيونيستها همراه شد. بنابر اعلام اين منابع، يگان کماندويي ارتش اسرائيل پاسخ تيراندازي نيروهاي حماس را مي دهند اما در اين عمليات چهار نفر از نيروهاي آنها زخمي مي شوند.حماس نيز با صدور بيانيه اي در اين باره اعلام کرد: نيروهاي حماس به يک يگان از نيروهاي اسرائيلي که در تلاش براي ورود به مناطق ساحلي غزه بودند، حمله کرده و آنها را مجبور به فرار کردند. اين در حالي است که سخنگوي وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که در جريان تجاوزات وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه از عصر دوشنبه گذشته تا ساعات اوليه صبح ديروز 166 تن به شهادت رسيده و 1120 تن ديگر زخمي شده‌اند.
در اين ميان منابع امنيتي لبناني از حملات توپخانه‌اي ارتش رژيم صهيونيستي به لبنان خبرداده و افزودند: اسرائيل منطقه‌اي در جنوب صور بست را مورد 20 حمله توپخانه‌اي قرار داده است.منابع امنيتي لبناني به خبرگزاري فرانسه اعلام کردند که چندين موشک از منطقه‌اي در شمال اسکله صور و در فاصله 10 کيلومتري مرزهاي مشترک با اراضي اشغالي شليک شد..در همين حال، خبرنگار الميادين اعلام کرد، تعداد خمپاره‌هايي که رژيم صهيونيستي به سمت مناطق زبقين، طير حرفا و ضبعه در لبنان شليک کرده است به 30 خمپاره مي‌رسد. اما با وضعيت فعلي تبادل موشک ميان غزه و رژيم صهيونيستي و احتمال درگيري اسرائيل در جبهه جنگ داخلي، آتش بس ميان طرفين درگيري غير ممکن به نظر مي‌رسد.به گزارش پايگاه آي.تي.وي نيوز تعدادي از مفسران رژيم اسرائيل به فکر بررسي ابعاد آتش بس با فلسطين به جاي پايان دادن به جنگ عليه غزه مي‌باشند. با اين وجود حرکت تکاورهاي رژيم صهيونيستي به سمت شمال غزه نشان مي‌دهد که رژيم صهيونيستي آماده آغاز جنگ زميني براي پايان دادن به اين غائله است. بحران غزه در حاشيه مذاکرات امروز ايران و گروه 5+1 مطرح خواهد شد. قطر و مصر در حال مطالعه براي ارائه طرح‌هاي مقتضي براي توقف جنگ هستند و توني بلر نيز براي ميانجيگري و برقراري توافق آتش بس ميان بيت المقدس و قاهره در رفت و آمد است.در حال حاضر هيچ پيشنهاد قاطعانه‌اي از سوي دو طرف درگير مطرح نشده است. شوراي امنيت سازمان ملل نيز به صدور اعلاميه بسنده نموده و راه حلي ارائه نداده است.مقامات اسرائيلي با خوشبيني صحبت از پذيرش توافقي توسط نيروهاي خودگردان غزه و خلع سلاح شيميايي کامل سوريه به ميان مي‌آورند.با ادامه تبادل موشک و راکت ميان غزه و رژيم صهيونيستي و عدم امکان حصول به توافق دوجانبه، گسترش خشونت و کشتار در منطقه ادامه خواهد يافت.

نظر شما