شناسهٔ خبر: 45898830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

آزادراه غدیر افتتاح شد

صبح امروز، آزادراه غدیر(آبیک-چرمشهر) بصورت ارتباط ویدیویی توسط رئیس جمهور افتتاح شد، طول این آزاد راه ۱۵۸ کیلومتر است که از آبیک استان قزوین شروع و تا چرم شهر انتهای نقطه شرقی استان تهران امتداد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، صبح امروز، آزادراه غدیر(آبیک-چرمشهر) بصورت ارتباط ویدیویی توسط رئیس جمهور افتتاح شد، طول این آزاد راه  ۱۵۸ کیلومتر است که از آبیک استان قزوین شروع و تا چرم شهر انتهای نقطه شرقی استان تهران امتداد دارد.

حسن روحانی، رئیس جمهور در مراسم افتتاح این آزادراه گفت:  آزادراه غدیر کمک زیادی به کاهش بار ترافیکی تهران و کرج می‌کند، با اتصال بین شرق و شمال استان، یعنی مسیر شریف‌آباد به جاجرود این حلقه تکمیل و از فشار ترافیکی کاسته می‌شود.

روحانی در مورد اعمال تخفیف برای عوارض این مسیر گفت:  در سه ماه اول افتتاح آزادراه غدیر ۲۵ درصد عوارض عبور و مرور تخفیف داده می‌شود.

محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: عوارض کل مسیر آزادراه برای خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای کامیون و تریلر ۸۵ هزار تومان است.

وی با بیان این که، آزادراه غدیر بخشی از جاده ابریشم آزادراهی ما است که با کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب اتصال دارد، گفت: در این پروژه ۳ هزار نفر به صورت دو شیفت در طول ۵ سال کار کرده اند تا آزادراه در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

اسلامی افزود: تفاهم‌نامه ساخت آزادراه ابراهیم خلیل به طول ۹۰ کیلومتر از انتهای همین آزادراه به آزادراه پردیس متصل می‌شود با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی بخش خصوصی به منظور ساماندهی ترافیک شرق استان تهران آماده است.

وی عنوان کرد: الگوی استفاده از بازار سرمایه در طول یک سال و نیم گذشته طراحی شده است تا ۱۹ پروژه آزادراهی و راه آهن در این دولت عملیاتی شود و بدین ترتیب تحولی گسترده در زیرساخت های شبکه ریلی و آزادراهی کشور ایجاد شود.

بابک لارتی معاون آزادراه های قرارگاه خاتم الانبیاء نیز در این مراسم عنوان کرد: طراحی و ساخت آزادراه غدیر و همچنین تامین ۷۰ درصد اعتبار ساخت آن، توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء انجام شده است.

وی با بیان اینکه این آزادراه ۴ قطعه ترافیکی دارد افزود: این آزادراه با اعتباری بالغ بر ۷ سال در مدت زمان ۵ سال ساخته شده و برای ساخت آن از بیش از ۲ میلیون تن آسفالت و ۷۶۰ هزار مترمکعب بتن استفاده شده است.

وی تصریح کرد: آزادراه غدیر با داشتن ۸ تبادل بزرگ،  ۱۰ پل تقاطع با راه آهن و راههای فرعی و ۳ پل رودخانه ای در مسیر خود همه شریانهای آزاد راه غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به استانهای البرز و تهران را قطع خواهد کرد.

معاون آزادراه های قرارگاه خاتم الانبیاء یادآور شد: این آزاد راه دارای دو باند ۶ خطه با عرض ۳۷ متر است که با ۲۳ دستگاه پل اصلی، ۶۷۵ دستگاه آب‌رو و زیرگذر و دو تونل به طول ۴۳۵ متر در زیر آزاد راه کرج - قزوین احداث شده است.

گفتنی است که در مراسم افتتاح این پروژه در استان قزوین و در کیلومتر صفر این آزادراه در محدوده شهرستان آبیک، حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، استاندار قزوین و سایر مسوولان استانی نیز حضور داشتند.

 

نظر شما