شناسهٔ خبر: 45882417 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ بیشترین حمایت حقوقی‌ها از نمادهای بانکی در بورس امروز

افراد حقیقی در بورس امروز ۵۴۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وپارس بود.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۵۴۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۱۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۳درصد یعنی ۹۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۳درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «زراعت و خدمات وابسته» و «سایر محصولات کانی غیر فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وپارس»، «وپاسار» و «وسپهر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کرمان»، «زفکا» و «سفارس» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک پارسیان حدود ۱۲۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با برتری حدود ۱۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۳۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

تغییر مالکیت حقیقی حقوقی06.12.99

بیشترین تغییر مالکیت صنایع06.12.99

برچسب‌ها:

نظر شما