شناسهٔ خبر: 45862525 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

در یک‌سال اخیر محقق شد؛

افزایش ۱۰۰درصدی تولید قطعات پلاستیک لوازم خانگی در انتخاب الکترونیک

مدیر کارخانه تولید قطعات لاستیکی و پلاستیکی انتخاب الکترونیک گفت: تولید قطعات لاستیکی و پلاستیکی در این کارخانه شاخص انتخاب الکترونیک در بازه زمانی سال 99، بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد شعرباف در گفتگوی اختصاصی با اقتصادآنلاین گفت: این کارخانه در حال حاضر دارای ۸۰ دستگاه تزریق لاستیک است که قابلیت تولید حدود ۶ میلیون قطعه در ماه را دارد.

وی افزود: همچنین یک خط تولید شیت پلیمیری برای یخچال و فریزرها،۱۰ دستگاه اکستروز و پروفیل ساز، سه دستگاه تزریق بادی برای تولید لوله‌های خورطومی‌ مورد استفاده در لوازم خانگی و دو دستگاه جوش حرارتی برای تولید قطعات آب پخش کن لباسشویی‌ها در این مجموعه استفاده می‌شود.

شعرباف اضافه کرد: حدود ۱۲ تن شیت ورق و به طور متوسط کلیه پروفیل‌هایی که در لوازم خانگی استفاده می‌شود نیز در کارخانه تولید قطعات لاستیکی و پلاستیکی انتخاب الکترونیک تولید می‌شود که تقریبا روزانه حدود۴۰ الی ۵۰ تن مواد اولیه در این بخش موردنیاز است.

وی تاکید کرد: پلمیرهای جنرالی که عمده مصرف ما را تشکیل می‌دهد، تماما از شرکت‎های پتروشیمی‌ داخلی و در راستای حمایت از صنعت ملی، تامین می‎شود. انتخاب الکترونیک سهمیه مورد نیاز مصوب خود را از طریق بورس کالا تهیه می‌کند. با توجه به اینکه در یک سال اخیر افزایش تولید را در برنامه داشتیم، برای تامین مواد اولیه مازاد نیاز مجبور به واردات هستیم.

مدیر کارخانه تولید قطعات لاستیکی و پلاستیکی انتخاب الکترونیک به اشتغال ایجاد شده در این سایت تولیدی اشاره کرد و گفت: اواخر سال ۹۸، حدود۳۵۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار بودند که با توجه به افزایش تولید در یک سال اخیر، امروز حدود ۱۰۰۰نفر در مجموعه تولید قطعات لاستیکی و پلاستیکی انتخاب الکترونیک مشغول به کار هستند و اشتغال نیروی انسانی در این مجموعه بیش از ۳برابر سال گذشته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته تعداد  ۶۲ دستگاه تزریق داشتیم که امسال به ۸۰دستگاه رسیده و همچنین دستگاه پروفیل ساز از ۳ عدد به ۱۰ دستگاه، خط ورق شیت پلیمری از یک خط به دو خط تبدیل شده است. تمام این فرایند نشان‌دهنده افزایش قابل توجه تولید در انتخاب الکترونیک است.

شعرباف در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش تولید و تجهیزات در مجموعه تولید قطعات لاستیکی و پلاستیکی انتخاب الکترونیک به ۱۰۰ درصد خود رسیده و شرکت با تمام ظرفیت مشغول به کار است و با توجه به اینکه در این حوزه کمبود ظرفیت داریم و خرید تجهیزات جدید زمان‌بر است، قسمتی از مازاد تولید را به مجموعه‌های برون سازمانی خود به صورت پیمانکاری واگذار کرده‌ایم.

نظر شما