شناسهٔ خبر: 45850798 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر - مسابقه بازیگری و خوانندگی در شبکه 2 فصل سوم مجله تصویری «تازه شو» از سه‌شنبه، ۵ اسفند ماه روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود. به گزارش ایسنا، این مجله تصویری در فضایی پرنشاط به موضوع مثبت‌اندیشی در زندگی می پردازد و از بخش‌های کوتاه مختلفی تشکیل شده است که با موسیقی و میان‌برنامه‌ها پخش خواهد شد. در این برنامه دو مسابقه «دیده شو» برای علاقه مندان بازیگری و «خواننده شو» برای دوستداران خوانندگی نیز طراحی شده که نحوه شرکت در آن طی برنامه به اطلاع مخاطبان خواهد رسید. «تازه‌شو» کاری است از گروه خانواده به تهیه‌کنندگی محمد احتشامی، کارگردانی عرفان احتشامی و اجرای محمد سلیمی، مصطفی فیروزی، محمدامین افشین، مرتضی عظیمی و فرشته محمدی که سه‌شنبه ها ساعت ۱۴:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. انتقاد از گران‌فروشی پلتفرم‌ها رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران با بیان این که حق اشتراک وی‌اودی‌ها در جهان تقریباً برابر یک بلیت سینماست، افزایش بیش از 2 برابری حق اشتراک 2 سامانه‌ اینترنتی را «اقدام خلاف عرف» نامید. به گزارش فارس، سامانه‌های اینترنتی فیلیمو و ‎نماوا، نرخ اشتراک‌شان را گران کرده‌اند و برای یک ماه، مبلغ ۶۴ هزار تومان دریافت می‌کنند. این در حالی است که عمده سهم بازار وی‌اودی متعلق به آن‌هاست و دیگر سامانه‌ها توان رقابت با این دو را ندارند. سیدغلامرضا موسوی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران در این باره نوشت: «دو وی‌اودی فیلیمو و نماوا در یک اقدام غیرقابل قبول، هزینه اشتراک خود را به دو برابر افزایش داده‌اند و هیچ مرجع قانونی هم در شرایط کرونا و شرایط عسر و حرج تماشاگران و خانه‌نشینی مردم، اقدامی نکرده است.» وی با بیان این که حق اشتراک وی‌اودی‌ها در جهان تقریباً برابر یک بلیت سینماست، گفت: «نتفلکیس که یکی از غول‌های VOD جهان است، با ۴ دریچه استفاده برای یک ماه ۱۲ دلار دریافت می‌کند که هزینه بلیت یک فیلم است.» موسوی خاطرنشان کرد: «در ایران بهای بلیت در شرایط فعلی ۲۰ هزار تومان است و VODهای ذکر شده قبل از گران کردن حق اشتراک خود، ۲۵ هزار تومان برای اشتراک یک ماهه دریافت می‌کردند اما به یک باره حق اشتراک را به بیش از دو برابر افزایش دادند؛ آن هم در شرایط کرونا.»

برچسب‌ها:

نظر شما