شناسهٔ خبر: 45835538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

علیرضا بیگی در تشریح جزئیات نشست غیرعلنی مجلس/ تصمیم نمایندگان برای معرفی متخلفان در اجرای قانون اقدام راهبردی

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: نمایندگان در جلسه غیرعلنی مجلس تصمیم گرفتند تا متخلفین در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به دادگاه معرفی شوند.

صاحب‌خبر -

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه بیانیه مشترک معاون اول رئیس جمهور و رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نمایندگان بند 2 این بیانیه را مغایر با قانون مجلس درباره اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها دانستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بند 2 این بیانیه آمده است که اجرای پروتکل  الحاقی متوقف شود اما نظارت‌های آژانس با هدف راستی‌آزمایی تا سه ماه دیگر ادامه یابد.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: این اقدام درواقع دور زدن قانون است و عدم اجرای پروتکل الحاقی در لفظ بوده و محتوای کار تحت عنوان نظارت برای راستی‌آزمایی تا سه   ماه دیگر در حال اجراست.

وی افزود: در این جلسه نمایندگان تصمیم گرفتند تا طبق  آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی بیانیه مشترک معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی در دستورکار صحن قرار گیرد و لایحه بودجه در دستورکار نباشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین بر اساس تصمیم نمایندگان بنا شد تا متخلفین در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، به دادگاه معرفی شوند.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به عنوان ناظر بر اجرای این قانون معین شده و به همین خاطر از دبیر این شورا برای ارائه گزارش در صحن مجلس در رابطه با بیانیه مشترک معاون اول رئیس جمهور و رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی دعوت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما