شناسهٔ خبر: 45803559 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهردار تهران:

ضمانت تداوم اجراي هوشمندسازي شهر، رضايت مندي شهروندان مي‌باشد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- شهردار تهران رونمایی از طرح‌های جدید هوشمندسازی شهر را بسترسازی برای کاهش مراجعه مردم به شهر و سفر‌های غیرضروری دانست و گفت: ضمانت تداوم اجرای این خدمات نیز رضایت مندی شهروندان است.
به گزارش خبرگزاری آریا، پیروز حناچی در آیین رونمایی از پروژه‌های هوشمندسازی شهرداری تهران گفت: امروز یکی از ابرپروژه‌های شهرداری تهران رونمایی شد. در تجارب گذشته زمانی که بحث گشایش شبکه‌های تصفیه فاضلاب محلی بود و وزیر نیرو اصطلاحی با نام سد مجازی به کار برد و ما هم امروز چند سد مجازی در شهرداری داریم و با رونمایی از این پروژه‌ها تعداد زیادی شریان اصلی و بزرگراه را برای مقابله با این سد‌ها ساخته ایم.
وی با اشاره به افزایش کارایی فضای نرم افزاری شهرداری تهران با گشایش این پروژه‌ها گفت: همچنین مراجعه‌های مردم به شهر و سفر‌های غیرضروری آن‌ها کاسته می‌شود و به میزانی که این بخش‌ها فعال شود نیاز به مسیر‌های جدید و سرمایه گذاری‌های سنگین‌تر خواهد بود.
شهردار تهران ادامه داد: توانایی شهر و توانمندی شهر با توسعه این زیرساخت‌ها افزایش می‌یابد و بهره وری شهرداری از امکانات موجود بالاتر می‌رود و در این حال که مجموعه مدیریت شهری تلاش می‌کند این مسیر را با سرعت بیشتری ادامه دهد.
آقای حناچی افزود: امروزه هوشمندسازی شهر‌ها یک الزام است و تهران هوشمند یک مگاپروژه است و همان طور که به مردم تهران و اعضای شورا قول داده بودیم این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: داده محور کردن مدیریت شهری و ایجاد تحول دیجیتال در شهر تهران، به کارگیری فناوری‌های نوین و تحول دیجیتال مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و تحلیل کلان داده‌ها برای ارائه خدمات بهتر از اهداف شهرداری است. توجه به یکپارچگی خدمات و سهولت ارائه خدمات، نقشه راه شهرداری است و در این زمینه دولت هم همراهی خوبی می‌کند و بسیاری از سامانه‌ها را پشتیبانی می‌کند.
آقای حناچی ادامه داد: شهرداری توجه ویژه به زیست بوم نوآوری شهری، همکاری با استارت آپ‌ها و شرکت‌های فناوری را دنبال می‌کند و این مسیر را ادامه می‌دهدو بستر‌هایی برای شکل گیری کسب و کار‌ها در استارت آپ‌ها و شرکت‌های فناورانه تقویت شود.
آقای حناچی با بیان اینکه رتبه شهرداری تهران در عرصه‌های رقابتی بهبود یافته است و بهتر هم می‌شود، گفت: رویکرد شهروند محوری و انسان محوری مانند سامانه ناشنوایان برای اعلام آتش سوزی از موضوع‌های است که شهرداری پیگیری می‌کند.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ضمانت تداوم اجرای این گونه سامانه‌ها نیز رضایت مندی شهروندان است.

نظر شما