شناسهٔ خبر: 45788800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس اسبق شاباک: اسرائیل ممکن است بعد از یک نسل به پایان برسد

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مقام ارشد امنیتی سابق اسرائیل درباره آینده این رژیم ابراز نگرانی شدید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از القدس العربی، «یووال دیسکین» رئیس اسبق دستگاه امنیت عمومی اسرائیل(شاباک) در مقاله ای که روز گذشته در روزنامه یدیعوت آحارنوت منتشر کرد، درباره خطرات مربوط به موجودیت اسرائیل پس از یک نسل (۲۵ سال) هشدرا داده و آورده است: خطراتی که ما را تهدید می کند،  خارجی نیست بلکه داخلی است.

وی بیان کرد: «اگر اکنون اوضاع را سامان نبخشیم، وقت ارزشمندی را از دست خواهیم داد و شاید دولتمان را بعد از یک نسل از دست بدهیم».

دیسکین بحران سیاسی امروز اسرائیل و ناکامی آن در تشکیل کابینه ای پایدار را  نمایش سیاسی ارزان توصیف کرده که جای مقابله با مسائل راهبردی- وجودی را که کرونا بر شدت آن افزوده، گرفته است.

او در ادامه این مقاله آورده است: آیا اسرائیل دارای انسجام اجتماعی و مصونیت اقتصادی و نیروی نظامی- امنیتی است که تداوم وجودش را پس از یک نسل تضمین کند؟

این مقام اسبق اسرائیلی در ادامه نوشته است: من در مورد تهدید هسته ای ایران، موشک های حزب  الله یا سلفی ها سخن نمی گویم بلکه در مورد تغییرات جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی صحبت می کنم که ماهیت کشورها را تغییر می دهد و پس از یک نسل تهدیدی برای موجودیت آنها محسوب می شود. اختلافات داخلی در حال عمیق شدن است در حالی که شکاف بین راست و چپ بیشتر از شکاف بین یهودیان و اعراب شده و بی اعتمادی در نهادهای مرکزیِ دولت در حال افزایش است و فساد در دولت بیداد می کند و همبستگی اجتماعی بسیار اندک است و رهبران ما فاقد الگوهای شخصی هستند.

او ادامه داد: بسیاری از ما ثمره ذهنیت از کوره دررفته «میکی زوهر»(رئیس ائتلاف در کنست)  هستیم. روشن است که شورای منطقه ای قادر به حکمرانی در مناطق بسیاری نظیر النقب، الجلیل، القدس و یا بنی براک نیست.

خبر را در القدس العربی ببینید

 

نظر شما