شناسهٔ خبر: 45738516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کاخ سفید: ارتباط بایدن با عربستان از طریق پادشاه خواهد بود نه ولیعهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که رئیس جمهوری جدید آمریکا از طریق پادشاه عربستان و نه ولیعهد وی، با این کشور ارتباط برقرار خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» و بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید شامگاه امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری، خاطر نشان ساخت که «جو بایدن»، رئیس جمهوری جدید آمریکا قصد دارد روابط کشورش با عربستان سعودی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد با این حال واشنگتن به این کشور برای تامین نیازمندی های دفاع از خود کمک خواهد کرد.

ساکی در این باره اظهار داشت: از همان ابتدا اعلام کردیم که ارزیابی روابط با عربستان در کار خواهد بود؛ روشن است که سیاست ما در رابطه با پادشاهی سعودی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت؛ همچنین با آنها برای تقویت توانمندی های دفاعی خود در حالی که با تهدیدهایی در منطقه روبرو هستند، همکاری خواهیم کرد.

سخنگوی کاخ سفید ضمن اذعان به این که آمریکا دارای اختلافاتی با عربستان است و در رابطه با این کشور نیز نگرانی هایی دارد که در زمان لزوم به آنها خواهد پرداخت، تاکید کرد که در حال حاضر هیچ گونه برنامه ای برای تماس بایدن با رهبران سعودی در کار نیست.

ساکی ضمن تاکید بر این که دولت جدید آمریکا از طریق ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی، با عربستان ارتباط برقرار خواهد کرد نه شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور، خاطر نشان ساخت که بایدن در زمان مناسب با ملک سلمان تماس خواهد گرفت تا دو طرف به صورت تلفنی گفت و گو کنند.

شایان ذکر است که اظهارات سخنگوی کاخ سفید در رابطه با عربستان، یک تغییر ناگهانی در سیاست دولت جدید آمریکا نسبت به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق این کشور به شمار می آید جایی که «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد وی، فرد نزدیکی به ولیعهد سعودی بود.

این در حالی است که پیشتر ساکی از پاسخ به پرسشی در رابطه با احتمال اقدام دولت جدید آمریکا در اعمال تحریم بر عربستان به دلیل قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه نگار سرشناس منتقد سیاست های ریاض به دست عوامل سعودی در کنسولگری این کشور در شهر استانبول در غرب ترکیه در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، خودداری کرده بود.

خبر اصلی را در آر.تی و اسپوتنیک ببینید

نظر شما