شناسهٔ خبر: 45721919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آغاز رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند آغاز شد

موج نیوز

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ایران و روسیه در شمال اقیانوس هند آغاز دشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ارتش، مراسم استقبال از ناوگروه روسی شرکت کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ توسط یک فروند شناور نیروی دریایی ارتش و یک فروند شناور نیروی دریایی سپاه پاسداران انجام شد.

مراسم استقبال از ناوگروه کشور‌ روسیه متشکل از فریگت Stoiky و ناو سوخت رسان Kola که برای شرکت در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه 2021 وارد آب های سرزمینی کشورمان شده اند، توسط دو فروند شناور از نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه انجام شد.

گفتنی است بعد از آیین استقبال در دریا، یگان های میهمان به موقعیت های لنگر از پیش تعیین شده هدایت گردیدند و سپس فرماندهان ارشد ناوگروه روس و تیم های افسران عملیات و مخابرات آن ها توسط ترابری دریایی به بندر شهید بهشتی چابهار منتقل و حضور در جلسه توجیهی رزمایش موارد مهم را به ویژه در خصوص سریال های تیراندازی را به بحث و بررسی قرار دادند و در نهایت پس از انجام هماهنگی های لازم و رفع ابهامات احتمالی مجددا به یگان های تابعه در لنگرگاه مراجعت نمودند.

امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه گفت : در این رزمایش علاوه بر یگان های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران، یگان های شناور روسیه متشکل از ناوشکن Stoiky، ناو لجستیکی KoLa و یک فروند بالگرد حضور دارند.

وی افزود : رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه 2021 با شعار «همکاری جمعی در دریا برای امنیت تجارت دریایی» و در منطقه ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.

نظر شما