شناسهٔ خبر: 45695129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله مکارم شیرازی:

انعکاس واقعیتها و انتقادات از مسئولان در رسانه ملی حق مردم است

قم- یکی از مراجع تقلید انعکاس واقعیت ها و انتقادات به حق از مسئولان در صداوسیما را حق مردم دانست و گفت: وابستگی بودجه‌ای نباید موجب کوتاهی یا چشم‌پوشی رسانه ملی در نقد عملکردها شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله مکارم شیرازی یکشنبه در دیدار رئیس رسانه ملی وظیفه صدا و سیما را علاوه بر جذب مخاطب، ارائه آموزش‌ها، تربیت، پرورش و هدایت مردم دانست و افزود: از تلاش رسانه ملی برای ترویج و تعمیق باور قیامت در افکار عمومی خوشحال شدم.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت‌ها بر برنامه سازی و الگوسازی در رسانه ملی، تذکر و پیشنهادهایی را در حوزه آموزش به کودکان و نوجوانان و برنامه‌های کودک و نوجوانان ارائه داد.

این مرجع تقلید در همین حال با اشاره به نقش مؤثر رسانه ملی در آموزش‌ها و آگاهی رسانی درباره مقابله با کرونا خواستار آن شد که رسانه ملی با روشنگری و ارائه اطلاعات دقیق، مقابل افراط و تفریط‌ها در این حوزه بایستد.

وی همچنین این نقد را به صدا و سیما وارد دانست که بودجه این سازمان به دولت وابسته است و تصریح کرد: این وابستگی بودجه‌ای نباید موجب آن شود که رسانه ملی در نقد عملکردها کوتاهی یا چشم‌پوشی کند.

آیت الله مکارم شیرازی به کاهش انتقادات از مسئولان در بخش خبری بیست و سی اشاره کرد و افزود: احساس می‌کنم بیست و سی، بیست و سی سابق نیست و آن هم احتمالاً به خاطر عکس‌العمل ها و فشارهای دولت است که نباید باشد چون مردم حق دارند واقعیات و انتقادات به حق از مسئولان را در رسانه ملی ببینند و بشنوند.

نظر شما