شناسهٔ خبر: 45694226 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث شهرستانها

صاحب‌خبر -


کشف بیش از 1/6 تن انواع مواد مخدر
در فارس


فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: در راستای اجرای مرحله دوم طرح صاعقه، ماموران مبارزه با مواد مخدر موفق به کشف یک هزار و ۶۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر شدند.
 سرتیپ رهام‌بخش حبیبی، افزود: این مقدار مواد شامل شیشه، هروئین، تریاک، حشیش و دیگر مواد مخدر همراه با توقیف ۱۰ خودرو بوده است.
وی با بیان اینکه در این خصوص هشت قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند افزود: این محموله‌های مواد مخدر در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های شیراز، فیروزآباد، داراب، نی‌ریز و جهرم کشف شده است.

گازگرفتگی موجب مرگ سه نفر
 در دامغان شد
فرمانده انتظامی دامغان گفت: نشت گاز منواکسید کربن در یک منزل مسکونی داخل شهر دامغان، موجب مرگ سه نفر از اعضای یک خانواده شد.
سرهنگ سیدرضا علوی اظهار داشت: در این حادثه مادر ۴۰ ساله و دختران ۱۷ و ۱۰ ساله‌اش، جان خود را از دست دادند.
علوی ادامه داد: پس از بررسی عوامل اعزامی و بررسی‌های اولیه، مشخص شد که نشت گاز در این منزل مسکونی حادثه آفریده است.
آمارها نشان می‌دهد از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال ۹۱ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن در کشور فوت کردند.

كشف 1035 دستگاه
استخراج ارز ديجيتال قاچاق در «ساوه»
فرمانده انتظامي استان مرکزی از كشف 1035 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق به ارزش 103 ميليارد و 500 ميليون ريال در عمليات پليس در شهرستان «ساوه» خبر داد.
سرتیپ «حسن مفخمي شهرستاني» اظهار داشت:‌ ماموران پليس آگاهي شهرستان ساوه در انجام تحقيقاتي از نگهداري تعدادي از اين دستگاه‌ها در محلي واقع در يك جاده روستايي در شهر «غرق آباد» مطلع شدند.
وي افزود: در تحقيقات تكميلي پليس اين محل شناسايي شد و با مجوز قضائي مورد بازرسي قرار گرفت و تعداد 1035 دستگاه استخراج ارزي ديجيتال كه در داخل تعدادي كانكس قفسه‌بندي شده،‌ در حال فعاليت بود، كشف شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي اضافه كرد‌:‌ در اين عمليات يك نفر دستگير و با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

احتکار بزرگ مواد غذایی
فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار 25 میلیارد ریالی مواد غذایی قاچاق در «بندرعباس» خبر داد.
سرتیپ «غلامرضا جعفری» اظهار داشت: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان طرح ضربتی نظارت و کنترل صنوف را در سطح شهرستان «بندرعباس» اجرا کردند.
وی افزود: در این طرح ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی یک انبار بزرگ دپو و نگهداری اقلام غذایی مورد نیاز مردم در یکی از روستاهای حاشیه‌ای شهر «بندرعباس» راشناسایی کردند. این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل یک تیم و با حضور قاضی تعزیرات حکومتی و نماینده سازمان صنعت و معدن به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر 351 قلم مواد غذایی شامل مواد شوینده و بهداشتی، رب گوجه، ادویه‌جات، حبوبات، خیارشور، سوسیس، کالباس و انواع کنسرو به ارزش 25 میلیارد ریال کشف کرده‌اند. فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بیش از یک تن از کالاهای موجود در انبار فاقد تاریخ مصرف بوده که در اين رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و انبار مورد نظر پلمب شد.

استخراج ارز دیجیتال
 در يكي از روستاهاي شيراز
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف 190 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 13 میلیارد و 180 ميليون ريال در يكي از روستاهاي شهرستان شيراز خبر داد.
سرهنگ «ابراهیم یگانه» اظهار داشت: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند، 2 نفر در یکی از روستاهاي شيراز در يك كارگاه سنگ فروشي اقدام به راه‌اندازی تعداد زیادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال كرده‌اند، كه بررسی موضوع در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مكان، 190 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بيان اينكه کارشناسان ارزش کشفیات مکشوفه را 13 میلیارد و 180 ميليون ريال برآورد کرده‌اند، گفت: در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانونی تحويل مراجع
 قضایي شدند.

32هزار لیتر بنزین قاچاق به مقصد نرسید
سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف 32 هزار لیتر بنزین قاچاق، توقیف یک دستگاه تانکر حمل سوخت و دستگیری یک متهم توسط تیم گشت پلیس، خبر داد.
سرهنگ «مهدی پورامینایی» اظهار داشت: ماموران کلانتری 20 شهر کرمان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی خود  به یک دستگاه تانکر حمل سوخت مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن تانکر و بررسی مدارک، در بازرسی از آن 32 هزار لیتر بنزین قاچاق را کشف و یک متهم را دستگیر کردند.
سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی، خاطرنشان کرد: پلیس با اخلالگران امنیت اقتصادی قاطعانه برخورد خواهد کرد‌.






نظر شما