شناسهٔ خبر: 45692997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اصولگرایان و انتخابات ۱۴۰۰؛ در جامعه روحانیت مبارز بحثی در مورد لاریجانی نبوده، اما قطعاً از رئیسی حمایت می کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باقی مانده و برخی از اصولگرایان به عنوان نماینده یکی از جریان های سیاسی مهم و اصلی کشور، از انتخابات آینده می گویند و گمانه زنی هایی درباره کاندیداتوری برخی از افراد دارند.

به گزارش شفقنا، برخی از فعالان اصولگرا در اظهارنظرهایی که امروز داشتند، درخصوص تکلیف مردم در انتخابات نکاتی را بیان کردند و همچنین عنوان شد که جامعه روحانیت بحثی در مورد علی لاریجانی نداشته است و از ابراهیم رئیسی حمایت می کند.

مصباحی‌مقدم: در جامعه روحانیت بحثی درباره آقای لاریجانی نبوده است

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: هیچ گونه بحثی در مورد آقای لاریجانی در جامعه روحانیت مبارز صورت نگرفته است. اینکه جامعه روحانیت در پی روی کار آمدن آقای لاریجانی است و دیگران به دنبال آقای رئیسی هستند، یک القاء از سوی دیگران است.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در چهارمین نشست از سلسله نشست‌های انتخاباتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان “جمهور” برگزار می‌شود؛ با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: جامعه روحانیت مبارز نمی‌خواهد خود کاندیدا وارد کند بلکه می‌خواهد میزبانی کند و همه احزاب را جمع کند تا همه احزاب اصولگرا اجماع کنند و با انتخاب خودشان و با راه‌اندازی تشکیلاتی  که جامعه روحانیت هم در آن فعال است، بگویند که چه می‌خواهند انجام دهند.

وی اظهار داشت: تلاش ما این است که پیشنهادها از ناحیه احزاب اصولگرا باشد و تبادل نظر بین احزاب صورت بگیرد.

مصباحی مقدم تاکید کرد: ما درصدد فعال کردن وحدت بین مجموعه هستیم، برای همین هم جامعه روحانیت شورای عالی وحدت را  شکل داد تا وحدت بر مجموعه حاکم شود.

وی گفت: طبق بحث‌های اخیر ممکن است در صورت اجماع، یک مجموعه واحدی شکل بگیرد که تحت عنوانی مثل شورای وحدت و ائتلاف باشد. احتمالا هیئت‌های اجرایی دو شورا در هم ادغام شود.

وی اظهار داشت: از تشکل‌های زنان و زنان فعال در حوزه سیاست هم  برای شرکت در شورای عالی وحدت دعوت کردیم. از تشکل‌های جوانان هم دعوت کردیم که نماینده خود را معرفی کنند. از جریان هیئت رزمندگان و از تشکل اساتید دانشگاه هم دعوت شده است. به طور کلی شورای عالی وحدتی شکل گرفته و به دنبال آن هستیم که از ائتلاف هم  به این شورا بپیوندند. این ممکن است به نتیجه برسد یا نرسد اما اگر هم به وحدت نرسیدیم همدیگر را تخریب نخواهیم کرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: هیچ گونه بحثی در مورد آقای لاریجانی در جامعه روحانیت مبارز صورت نگرفته است. اینکه جامعه روحانیت در پی روی کار آمدن اقای لاریجانی است و دیگران به دنبال آقای رئیسی  هستند، یک القاء از سوی دیگران است.

وی اظهار داشت: آقای رئیسی خود عضو جامعه روحانیت مبارز است و هیچ گاه از عضویت جامعه کنار نرفته است.  در انتخابات گذشته نیز به ایشان رای دادیم و هیچ گونه تردیدی در حمایت از اقای رئیسی نداریم.

وی در ادامه در پاسخ به تفاوت بین بایدن و ترامپ گفت: درباره انتخاب بایدن به ریاست جمهوری آمریکا باید بگویم که تفاوت چندانی بین بایدن و جریان مقابل وی نمی‌بینم. چراکه امریکا مبانی و اصول مدنظر خود را دارد و رویکرد خود را  طی۴۲ سال گذشته  نشان داده است. گمان نمی‌کنم  بعد از۴۲ سال، چرخشی در مواضع آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران رخ داده باشد.

مصباحی مقدم تاکید کرد: دولت آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد، همانطور که رهبری فرمودند، نقطه‌ اول حذف تمام تحریم‌ها است. این اتفاق در واقع یک تغییر رفتار از ناحیه‌ آمریکا است.

وی اظهار داشت: عملکرد دولت در زمینه برجام مورد قبول ما نیست. عملکرد دولت غلط بود چرا که هر آنچه را که ما در ظرفیت‌های غنی سازی خود داشتیم به‌عنوان امکانات موجود ما  به طرف مقابل تحویل داد و چیزی هم تحویل نگرفت. حال آنکه حضرت آقا قید کرده بودند که این حرکت باید پله پله وطبق موازین انجام بگیرد. چون چنین روندی انجام نگرفته است، این اقدامات مورد قبول ما نیست.

سخنگوی جامعه روحانیت تصریح کرد: قراردادد۲۵ساله با چین و روسیه یک فرصت است
اصولا اگر ما بتوانیم قرار داد ۲۵ ساله را برای همکاری اقتصادی و احیانا چند جانبه برای ایران و چین و ایران و روسیه داشته باشیم، اقدام بسیار خوبی است و موجب کاهش تنگناها و مشکلات اقتصادی است که در اثر تحریم‌های آمریکا در کشور پدید آمده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: احمدی نژاد کاندیدای اصولگرایان نبود. احمدی نژاد به عنوان یک کاندید مستقل وارد شد و نباید هزینه رفتار وی را به عهده اصولگرایان دانست. به علاوه هیچ یک از انتخابات‌ها حزبی نبوده است و به این خاطر احزاب مسئولیت بر عهده نمی‌گیرند و این یک اشکال است. باید از این شیوه که احزاب به میدان بیایند و مسئولیت انتخابات را بر عهده نگیرند پرهیز کنیم.

وی گفت: در دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد مورد حمایت جریان اصولگرایی قرار گرفت و جریان اصولگرایی به محض مشاهده انحراف او، به طور رسمی اعلام کرد که دیگر حمایتی از وی نخواهد کرد. این به معنای درستی موضع است. اینطور نبود که با وجود کج‌روی‌های احمدی‌نژاد، هم‌چنان حمایت ادامه داشته باشد.

نماینده اصولگرا: در شأن مجلس نیست از شخصیتی دعوت برای کاندیداتوری داشته باشد

عضو فراکسیون اکثریت مجلس گفت: نمایندگان اعم اعضای فراکسیون جبهه نیرو‌های انقلاب یا اعضای فراکسیون‌های دیگر به طور انفرادی حق حمایت از هر نامزدی را دارند، اما حرکت جمعی آن‌ها در این حوزه به مصلحت نیست، چون فردا بُعد نظارتی مجلس زیر سئوال می‌رود نمی‌تواند در موضوعات مختلف از دولتمردان سئوال بپرسد.

جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری تلاش‌های خود را شروع کرده است و از مجلس خبر می‌رسد که این تشکل در حال تلاش است تا در قالب نامه‌ای با امضای نمایندگان اصولگرا و انقلابی از برخی چهره‌ها برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کند.

محمدحسن آصفری در گفتگو با نامه نیوز درباره تلاش جبهه پایداری برای جمع‌آوری امضا از نمایندگان در حمایت از نامزد‌ها گفت: صلاح نمی‌دانیم که مجلس به موضوع انتخابات ریاست جمهوری ورود و بر این اساس بخواهد از شخصیتی برای کاندیداتوری دعوت کند.

وی افزود: شخصیت‌های مختلف بالاخره در زمان خودش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند و خودشان را در معرض رأی مردم قرار می‌دهند، اما مجلس نمی‌تواند در این قضیه ورود کند و از شخصیتی برای کاندیداتوری دعوت به عمل آورد، چون اگر این کار را کند فردا نمی‌تواند نظارت مناسبی را در حوزه کم کاری‌های رئیس جمهور یا عدم عملکرد مناسب وزرایش انجام دهد.

بیشتر بخوانید: مجلس لغو دیدار قالیباف با پوتین را گردن وزارت خارجه انداخت

عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس تأکید کرد: اگر نمایندگان از شخصیتی برای کاندیداتوری دعوت کنند و او رئیس جمهور شود، اما عملکرد مناسبی ارائه ندهد، آن وقت مجلس بخواهد نظارت داشته باشد، رئیس جمهور می‌گوید «خود شما دعوت کردید و من آمدم»؛ بنابراین شأنیت مجلس این نیست که از شخصیتی دعوت برای کاندیداتوری ریاست جمهوری داشته باشد.

وی افزود: نمایندگان اعم اعضای فراکسیون جبهه نیرو‌های انقلاب یا اعضای فراکسیون‌های دیگر به طور انفرادی حق حمایت از هر نامزدی را دارند، اما حرکت جمعی آن‌ها در این حوزه به مصلحت نیست، چون فردا بُعد نظارتی مجلس زیر سئوال می‌رود نمی‌تواند در موضوعات مختلف از دولتمردان سئوال بپرسد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: امکان دارد یک جریان یا جبهه‌ای مثل همین گروهی که نامش مطرح شده بخواهد نامزدی را دعوت کند، چون پایگاه آن‌ها در بیرون مجلس است، اما به نام مجلس کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

منبع: نامه نیوز

ناظمی اردکانی: نامزدهایی که سابقه فرصت‌سوزی در کارنامه دارند جایی در دولت آینده نخواهند داشت


ناظمی اردکانی با بیان اینکه دولت سیزدهم اولین دولتی است که بعد از بیانیه گام دوم انقلاب به روی کار می آید، گفت: نامزدهایی که سوابق فرصت سوزی در دوره مدیریتشان وجود دارد طبق بیانیه جایگاهی در دولت آینده نخواهند داشت.

به گزارش فارس، پانزدهمین نشست کارگروه های تخصصی تدوین برنامه دولت مردمی و تحول گرا با موضوع «بیانیه گام دوم محور برنامه دولت آینده» با حضور محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران، محمد باقر خرمشاد دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و رئیس اسبق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب و خانم فیروزه رادفر استاد دانشگاه برگزار شد.

ناظمی اردکانی وزیر اسبق تعاون گفت: بیانیه گام دوم در واقع نقشه راه چهار دهه آینده است که ان‌شالله به تمدن نوین اسلامی منتهی خواهد شد. در این بیانیه تصویری از چهار دهه گذشته تصویر شده است. لزوم احیای اسلام در متن زندگی سیاسی اجتماعی مردم در آن اشاره شده است. اکنون که بیش از دو سال از صدور بیانیه گذشته است باید میزان پیشرفت در تحقق آن را ارزیابی کنیم. متاسفانه نهاد ناظر بر اجرای بیانیه گام دوم مشخص نیست.

وی ادامه داد: رهبری در این بیانیه می فرمایند در چهاردهه گذشته همواره امنیت و تمامیت ارضی کشور حفظ شد، عدالت در گستره جمهوری اسلامی ایران توسعه پیدا کرد و شاهد این هستیم در اقصی نقاط محروم کشور امکانات اولیه وجود دارد. در حوزه علم و فناوری قله های متعددی فتح شده و شاهد مردم سالاری دینی هستیم. رویارویی پیروزمندانه در مواجه با قدرت های استعماری صورت گرفته است. در شرایطی که اجاز ورود سیم خاردار به کشور داده نمی شد امروز در شرایطی هستیم که برای جلوگیری از صدور موشک های دوربرد ایران برنامه ریزی می کنند. بیان آسیب ها و موفقیت ها در این بیانیه باید در عمل نیز تغییراتی ایجاد کند در واقع آسیب ها باید کاهش یابد و شاهد تقویت پیشرفت ها باشیم.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: ایران کشوری است که ۷ درصد ذخایر معدنی جهان در آن وجود دارد از لحاظ نفت و انرژی مقام دوم و چهارم را در اختیار دارد. از لحاظ طول ساحل و موقعیت سوق الجیشی ظرفیت های بسیاری برای کشور وجود دارد. با این ظرفیت ها می توان گام های پیشرفت را یکی پس از دیگری برداشت. از نگاه مقام معظم رهبری در عدم استفاده از این ظرفیت های مقام اول را دنیا داریم. رهبری می فرمایند جایی که مسئولان ظرفیت های مردمی را شناختند، استفاده کردند و بهره مند شدند بسیاری از مشکلات مرتفع شد.

ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اولین دولتی است که بعد از بیانیه گام دوم انقلاب به روی کار می آید، لذا یکی از معیارهای درست برای انتخابات آینده می تواند ارائه برنامه عملیاتی برای تحقق سهم چهارساله از چهل سال دوم انقلاب باشد. نامزدهایی که سوابق فرصت سوزی در دوره مدیریتشان وجود دارد طبق بیانیه جایگاهی در دولت آینده نخواهند داشت.

در ادامه محمدباقر خرمشاد با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: از مناظر مختلفی می توان به بحث بیانیه گام دوم به بحث نشست. از منظر سیاست خارجی می توان نسبت به نیمه ای از بیانیه که ناظر به آینده هست الزاماتی را برداشت کرد. محورهای هفت گانه رهبری به عنوان توصیه ها می تواند برای آینده بسیار راهگشا باشد. آرمان بزرگ انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است. باید به این سوال جواب دهیم که الزامات ایجاد این تمدن چیست. مجموعه کشورهای اسلامی در قلمروی تمدن نوین اسلامی قرار می گیرند فلذا جهان اسلام در سیاست خارجی جمهوری اسلامی اولویت پیدا می کند. لذا در سیاست خارجی دولت آینده برای تحقق تمدن نوین اسلامی گروه های اسلامی، اسلام سیاسی و بیداری اسلامی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی گفت: از طرفی همراه کردن گروه های غیر مسلمان آزاده در غرب نیز از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. پیرو اولویت گیری کشورهای اسلامی، سیاست های منطقه ای نیز جایگاه ویژه پیدا می کند. جبهه مقاومت و سیاست همسایگی نیز بر همین منوال در اولویت قرار می گیرد. با توجه به انتقال قدرت جهانی به آسیا، سیاست آسیاگرایی نیز جایگاه پیدا خواهد کرد. دیپلماسی عمومی که ارتباط گیری با توده های مسلمان و غیر مسلمان در سرتاسر جهان نیز با توجه به گفتمان جدید اسلامی اولویت پیدا می کند.

در ادامه محسن زنگنه با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم از معدود اسنادی است که توسط شخص رهبری نگاشته شده است افزود: آنطور که از فحوای این متن برداشت می شود می توان گفت که ما از مرحله نزاع و بحث و گفتگو در خصوص کلیات باید خارج شویم و به راهکارهای عملیاتی برسیم. ایشان موضوعات را هم بیان می کنند چه در حوزه پژوهش که به طور خاص ورود می کنند بحث معنویت، اقتصاد، فساد، عدالت و سبک زندگی را اشاره می کنند. بعد از دو سال از ابلاغ بیانیه گام دوم باید بگوییم نسخه عملیاتی برای تحقق اهداف بیانیه چه هست و در این زمینه چه کرده ایم. متاسفانه ما در این دو سال آسیب هایی هم داشته ایم یعنی در متودولوژی، ساختار و افراد هیچ تغییری حاصل نشده است و صرفا با همان روال سابق ضمن تمجید از گام دوم فعالیت ها انجام می شود. ساختارهای حاکمیتی و حکومتی باید تغییر کند تا امکان تحقق اهداف گام دوم فراهم شود.

وی افزود: ساختار مجلس فعلی هم طوری است که نمی توان از آن انتظار تحول داشت. در هشت ماه گذشته انتقاد می کنند که چرا مجلس کاری نمی کند. باید گفت ساختارهای مجلس آنقدر پیچیده و طویل هست که امکان کار را سخت می شود. با این ساختارها امکان نظارت مجلس بر امور هم شدنی نیست.

وی با اشاره به ساختارهای ناکارآمدی کشور افزود: به طور مثال هیچ نهادی برای صیانت از روستا در کشور وجود ندارد با وجود اینکه نهادهای مختلف حوزه اثر روستایی دارند اما سالانه صدها روستا تخلیه می شود. این اهمیت نهادسازی را نشان می دهد. مشکل دیگر در حوزه قوانین است. تقریبا ۱۲ هزار قانون در کشور وجود دارد. که بعضا تناسبی هم با هم ندارند. این موضوعی است که باید اصلاح شود. با وجود تاکید رهبری برموضوعات اولویت دار در بیانیه باید پرسید با توجه به تاکید بر پژوهش، وزارت علوم ما چه فعالیتی در این دو سال صورت داده است. در حوزه معنویت و اخلاق جامعه چطور؟ کارها در حوزه اقتصاد و اصلاح ساختار بودجه و … به کجا رسیده است.

در ادامه فیروزه رادفر با اشاره به ساختار و اصول کلیه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شده و تحقیقات بسیاری بر روی آن انجام شده است . این بیانیه روایتی از اصل انقلاب اسلامی است. این بیانیه شامل چالش ها، دستاوردها، آسیب شناسی و ظرفیت های استفاده نشده کشور است. به عبارتی بازخوانی واقع بینانه نسبت به ۴۰ سال گذشته است. در بحث انقلاب مستمر منظور این است که این نظام به حدی به شکوفایی برسد تا توسط سایر کشورها الگو برداری شده و از این طریق رشد پیدا کند.

این استاد دانشگاه در پایان افزود: با وجود آن که مخاطب بیانیه گام دوم همه مردم هستند، اما دارای دو مخاطب ویژه است. مسئولین و مدیران و همچنین جوانان مورد خطاب ویژه قرار گرفتند. البته در مفهوم جوان باید به کارایی، کارآمدی و انرژی افراد اشاره کنیم که خود رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید داشتند یعنی صرفا سن افراد ملاک نیست. در نگاه رهبر انقلاب حلال مشکلات کشور جوانان هستند که ۴۰ مرتبه در این بیانیه به آن اشاره شده است. این خطاب فارغ از جنسیت صورت گرفته و هیچ اشاره ای به زن یا مرد بودن صورت نمی گیرد و صرفا به شایستگی جوانان توجه شده است.

تکلیف مردم در انتخابات
انتخابات مال مردم است، حق مردم است، تکلیف مردم است. خودشان باید سرنوشت خود را مشخص کنند و از منتخب یا منتخبین خود بخواهند به وعده خود در دوران تبلیغات انتخاباتی جامعه عمل بپوشانند.

 حجت‌الاسلام علی شیرازی: تکلیف مردم در انتخابات

حجت‌الاسلام علی شیرازی در یادداشتی آورده است: انتخابات یک تکلیف شرعی و الهی است. مردم مکلفند که در امور کشور و امور سیاسی دخالت کنند. سرنوشت جمهوری اسلامی ایران، سرنوشت همه ملت است. مراجع و علمای بزرگ تا طبقه ی دانشجو و کارگر و کشاورز و بازاری و کارمند، تمام آقایان و خانم ها، همه و همه مسئول سرنوشت ایران و اسلام هستند. هیچ عذری برای کنار نشستن و شرکت نکردن در انتخابات وجود ندارد. عدم حضور و مسامحه، گناه کبیره است.

انتخاب اصلح هم یک تکلیف دینی و الهی است. مردم عزیز کشور باید بگردند و بین خود و خدا حجت پیدا کنند و بعد با خیال راحت بروند و رای بدهند. آنان که با درایت و رشد سیاسی خود، نظام مردم‌سالاری دینی و ارزش‌های والای آن و حاکمیت قوانین خدا را پذیرفته اند و به این بیعت و پیمان بزرگ وفادار مانده‌اند، به یقین، قدرت تشخیص و انتخاب کاندیدای اصلح و شایسته را دارند.

مردم عزیز ایران باور دارند که انتخاب اصلح؛ یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام ناب محمدی و حیثیت آن دارد و همه چیز را می فهمد، احتیاجات کشور را می شناسد، سیاست اسلام را می فهمد و مطلع به مصالح و مفاسد به جمهوری اسلامی ایران است.

مردم خوب کشورمان باور دارند، انتخاب اصلح یعنی انتخاب فردی که کاردان است، کارآمد است، باتقواست، دشمن شناس است، استکبارستیزی است، مردم‌دار است، مدافع حقوق مظلومان و محرومان است، ولایت‌مدار و ولایت محور است، ساده زیست است، متعهد است، متعبد است. حامی مبانی خط امام است.

تکلیف مردم این است که اصلح و لایق را انتخاب کنند؛ ولو این شخص شایسته و لایق، جزو گروه و حزب آنان نباشد.

اگر همه مردم اصلح را انتخاب کردند، معلوم می‌شود که کارشان بر اساس تربیت صحیح اسلامی و برای خداست.

انتخابات، یک امتحان بزرگ و زیبای دینی، اخلاقی، مردمی، ملی و اسلامی است. حضور در انتخابات برای انتخاب فردی اصلح، اجر بزرگی دارد و موجب ثواب فراوان است. مردم باید با امید به خدا و توکل به پروردگار و با احساس مسئولیت، با شور و شوق، به پای صندوق‌های رای بروند و رأی خود را در داخل صندوق بریزند و با عده بالایی در این آزمایش بزرگ الهی شرکت کنند و سهم خود را در آینده نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا نمایند و دین خود را به کشور و انقلاب ادا کنند و دشمن را زخم خورده و ناامید سازند.

مردم عزیز و فهیم کشور باید بدانند جمع شدن آرای زیاد در انتخابات خیلی مهم است.

حضور گسترده و حداکثری، رای به استقلال و پیشرفت کشور، رای به آزادی و مردم سالاری دینی، رای به تبعیت از نظام و همراهی با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و رای به حفظ حیثیت اسلام به حفظ مصالح ایران است.

دشمنان ملت ایران و در رأس آن آمریکای جنایتکار، می‌خواهند انتخابات در ایران با استقبال عمومی و حضور حداکثری مواجه نشود. آنان برای رسیدن به این آرزو، دست به هر ترفندی می‌زنند. گاهی دم از تقلب در انتخابات می زنند، گاهی بذر تفرقه و کدورت می پاشند، گاهی با اتهام زنی، سعی در تخریب چهره اصلح دارند.

مردم نباید بگذارند که فضای انتخابات و فضای کدورت و دوگانگی یا چندگانگی شود، نباید بگذارند که در انتخابات نامزدی متهم شود یا مورد اهانت قرار بگیرد. مردم باور دارند که آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن از بزرگ‌ترین گناهان کبیره است و موجب سلب عدالت می گردد.

همه مردم باید در کنار هم در یک صف و به سوی یک مقصد و هدف حرکت کنند. از تفرقه و تشتت احتزاز نمایند. خدای مهربان و حکیم را شاهد و ناظر بدانند و با تبلیغاتی منطقی، عاقلانه و مستدل، به انتخاباتی باشکوه و زیبا و عظیم، لباس اجرا بپوشند.

مردم عزیز ایران باید با درایت و حکمت و شور و شوق وصف ناپذیر، انتخابات را کاری بزرگ بدانند که خود در آن سهیم و شریک‌اند؛ و با شرکت در آن، آینده امور اجرایی کشور، اداره کشور و اقتصاد کشور، فرهنگ کشور، مسائل اجتماعی و انسانی کشور را به دست می‌گیرند.

انتخابات مال مردم است، حق مردم است، تکلیف مردم است. خودشان باید سرنوشت خود را مشخص کنند، خودشان باید رئیس جمهور را برگزینند، نماینده مجلس و شورای شهر را انتخاب کنند، نماینده مجلس خبرگان رهبری را انتخاب نمایند. بر کار آن نظارت دائمی داشته باشند. حرف‌ها و وعده‌های آن‌ها را پیگیری نمایند. از منتخب یا منتخبین خود بخواهند به وعده خود در دوران تبلیغات انتخاباتی جامعه عمل بپوشانند.

شورای نگهبان نیز یک مجموعه عادل، مومن، مورد اعتماد، مواظب و ناظر بر انتخابات آنان نیز، بایستی مردم را در این مسیر بزرگ راهنمایی کنند و با نظارت جدی بر کار منتخبین، یاور مردم عزیز ایران باشند.

مطمئنم با درایت اعضای شورای نگهبان و مسئولین اجرایی کشور، چونان دهه‌های گذشته این بار نیز انتخابات در ایران انتخاباتی سالم زیبا و باشکوه خواهد بود و با حضور گسترده مردم در آن و با انتخاب اصلح همه نقشه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

نظر شما