شناسهٔ خبر: 45690193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم:

مدارک کافی برای اتهام ۱۶ دهیار و کارمند متخلف رباط کریم وجود دارد

رباط کریم- دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم با اشاره به بازداشت های گسترده در دهیاری های این شهرستان گفت: مدارک کافی برای اتهام ۱۶ دهیار و کارمندان متخلف دهیاری های رباط کریم وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم علیش پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع بازداشت ۱۶ دهیار و کارمندان دهیاری رباط کریم اظهار داشت: مدارک و مستندات کافی برای اتهامات دهیاران وجود دارد که حسب کارشناسی سازمان بازرسی، دستگاه قضائی موظف به رسیدگی به این موضوعات است.

علیش پور افزود: عمده اتهامات دهیاران اختلاس در اموال بیت المال و اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات قانونی، عقد قرارداد و انتخاب پیمانکار خارج از عرف قانونی و اعطای غیرقانونی مجوز به برخی افراد، جعل اسناد، مُهر و سندسازی است.

وی با بیان اینکه قریب به ۷۰۰ میلیون تومان بودجه در غیر موارد معین هزینه شده است بیان داشت: طبق ماده ۵۹۸ اقدامات دهیاران تصرف غیرمجاز در بیت المال بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم در ادامه عنوان داشت: حدود ۱۰ میلیارد تومان باید برای عمران، رفاه و آبادانی روستاهای شهرستان هزینه می‌شد که در جایی دیگر و اقدام فراقانونی هزینه و این تخلفی بارز است.

علیش پور گفت: دهیاران متخلف حدود ۴ میلیارد تومان به نفع شخص و اشخاص هزینه و اختلاس کرده‌اند که برای ۹ دهیار در شهرستان رباط‌کریم تفهیم اتهام صادر و حق حضور در دهیاری را ندارند.

نظر شما