شناسهٔ خبر: 45665927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حمیدرضا رشیدی نژاد:

واکسن روسی بیش از 91 درصد ایمنی می دهد

موج نیوز

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: واکسن روسی بیش از 91 درصد ایمنی می دهد که البته این نباید به تنهایی ما را از رعایت پروتکل ها غافل کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری موج کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با ابراز نگرانی از روند رو به رشد کرونا اظهار کرد: در استان با شیب ملایم در افزایش بیماران و بستری های کرونایی روبه رو هستیم و از طرفی تعداد موارد مثبت سرپایی افزایش یافته که به دنبال آن در هفته های بعد موارد بستری و مرگ و میر افزایش پیدا می کند.

رشیدی نژاد با اشاره به ایام پایانی سال و جنب و جوش های مرسوم سال نو تصریح کرد: باید همه همت ما بر این باشد که نوروز کم عارضه ای داشته باشیم و جوامع مختلف کمتر متضرر شوند به ویژه اصناف که تاکنون بیشترین آسیب را دیده اند و در صورتی که وضعیت شهرها برگردد، پروتکل ها افزایش یافته و محدودیت ها بیشتر می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به پیاده سازی و حساسیت بر اجرای طرح شهید سلیمانی و روند این طرح در استان ، گفت: شناسایی زودرس، قرنطینه کردن و جداسازی از بحث ها اصلی این طرح است و هر چه بیماران را زودتر شاسایی و قرنطینه کنیم و درمان زودتر آغاز شود، طبیعتا کمتر راهی بیمارستان می شوند.

رشیدی نژاد  اظهار داشت : کل استان کرمان 405 واکسن داشت که در هفته گذشته توزیع شد و اولویت تزریق کادر بهداشت و درمان از بخش های کرونا آغاز می شود و به صورت داوطلبانه واکسیناسیون انجام می شود. و تا پایان سال فاز اول واکسیناسیون کرونا انجام خواهد شد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به در اولویت بودن رعایت نکات بهداشتی گفت: تا زمانی که اطمینان کامل از حذف یا کم شدن بیماری ایجاد نشده، لازم است ادامه رعایت پروتکل ها را داشته باشیم.

 

 

 

نظر شما