شناسهٔ خبر: 45664252 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کمیسیون اوراق بهادار انتاریو اعلام کرد

راه اندازی صندوق بیت کوین در بورس کانادا

مقامات کانادا، مجوز راه اندازی صندوق معامله بیت کوین در بورس را برای نخستین بار در جهان صادر کردند.

صاحب‌خبر -

­به گزارش بازار، مقامات کانادا جمعه مجوز راه اندازی صندوق معامله بیت کوین در بورس را برای نخستین بار در جهان صادر کردند و به این ترتیب اجازه دسترسی گسترده سرمایه گذاران به این رمز ارز را دادند.

کمیسیون اوراق بهادار انتاریو، به عنوان ژاندارم بورس تورنتو، به راه اندازی این صندوق شاخص که از سوی موسسه سرمایه گذاری پورپوز پیشنهاد شد چراغ سبز نشان داد.

سخنگوی این کمیسیون اعلام کرد این صندوق قرار است از هفته آینده با نام اختصاری BTCC وارد ارزیابی بورس تورنتو ‌شود.

شرکت سرمایه گذاری پورپوز نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این صندوق معامله در بورس، نخستین صندوق در جهان خواهد بود که به طور مستقیم در بیت کوین به صورت فیزیکی و نه مبتنی بر مشتقات، سرمایه گذاری می‌کند و به این ترتیب امکان دسترسی آسان و موثر به موجودی‌های در حال ظهور رمز ارز را بدون خطر برای سرمایه گذاری در فضای دیجتالی مهیا می‌کند.

بستر رمز ارزهای جمینی، متولی اصلی بین کوین و شرکت کانادایی CIBC ملون، مجری آن خواهد بود.

ارز رمز، توسط افراد ناشناس ایجاد شده است و توسط یک شبکه غیرمتمرکز مدیریت می‌شود و از همین رو بی ثابت است. در حال حاضر هیچ بانک مرکزی در جهان رمز ارز را به عنوان واحد پولی به رسمیت نمی‌شناسد.

بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد در ابتدا هیچ ارزشی نداشت، اما این هفته ارزش آن به ۴۸ هزار دلار رسید. دلیل این افزایش ارزش سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری شرکت تسلا بر روی این رمز ارز بود. شرکت‌های آمریکایی و کانادایی در سال‌های اخیر تلاش کرده اند صندوق‌های مشابهی را راه اندازی کنند، اما تاکنون موفقیتی نداشتند.

نظر شما