شناسهٔ خبر: 45652789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

قالیباف در سفر نظارتی به پاکدشت و پیشوا:

چندین سال در تولید مسکن عقب افتاده‌ایم، قانون «جهش تولید مسکن» هفته آینده ابلاغ می‌شود

رئیس‌مجلس در سفر یک روزه نظارتی به شهرستان‌های اطراف تهران بر لزوم توجه به موضوع حمل‌ونقل عمومی و متروی این مناطق تاکید کرد و گفت که چندین سال در تولیدمسکن عقب افتاده ایم و قانون «جهش تولید مسکن» به همین واسطه تدوین شده که هفته آینده ابلاغ می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی صبح پنجشنبه با همراهی انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در سفر یک‌روزه به شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران، در پاکدشت حضور پیدا کرد. قالیباف پس از حضور در پاکدشت، از طرح نیمه‌تمام کمربندی و گل‌خانه‌های نمونه این منطقه بازدید و ضمن گفت‌وگو با کشاورزان در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.
براساس این گزارش، رئیس‌مجلس شورای اسلامی بعد از سفر به پاکدشت وارد شهرستان پیشوا شد و سپس برنامه‌های خود را در ورامین ادامه داد. گفتنی است، قالیباف در جلسه مشترک با فرمانداران شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت در ورامین شرکت کرد.
محمدباقر قالیباف ظهر پنجشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس‌مجلس که با سفر وی به شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت انجام شد، طی سخنانی با‌اشاره به تعویق ۱۳ ساله کمربندی پاکدشت گفت: چه معنا دارد، یک پروژه ۱۳ سال به طول بیانجامد، این مشخص است، که از اساس مشکل جدی وجود دارد، نمی‌توانم بپذیرم، علت تعویق ۱۳ ساله یک پروژه پول باشد، مشکل جای دیگری است، یا ما در قانونگذاری از اول ‌اشتباه داشتیم و یا در اجرای مشکلاتی بوده است، باید سرکشی و بررسی کرد، که چرا این امور انجام نمی‌شود، باید ضعف‌ها را رفع کنیم. باید حل این مسئله در اولویت باشد.
قالیباف اولویت مجلس شورای اسلامی را محرومیت زدایی دانست و تاکید کرد: ما نسبت به تهران و استان تهران نیز مانند دیگر نقاط کشور وظیفه داریم، در استان تهران شرق استان محروم‌تر از غرب این استان است و به همین دلیل اولویت سفر را به این منطقه گذاشتم.
قالیباف گفت: گاهی اوقات برخی از تصمیمات در رفت و برگشت‌های کارشناسی به دلایل مختلف گیر می‌کند، که این امر وقت مردم را از بین می‌برد، من در جریان ریز احداث مترو برای حومه تهران هستم، زمانی که شهرداری بودم هم ذکر کردم، که گفته می‌شود، مترو تهران و حومه که در این راستا مانند کرج در اسلامشهر، شهرقدس، ورامین، پاکدشت و...نیازمند مترو هستیم، که در طراحی مترو نیز احداث یک خط اکسپرس لاین برای اتصال پردیس به هشتگرد، جدای از خطوط داخلی تهران پیش‌بینی شده است، که از شهر تهران در تونل‌های مجزا عبور کند، اما بحث شد، که قطار شهری بیاید یا مترو باشد و... که همین بحث‌ها ۱۰ سال این پروژه را عقب انداخت.
رئیس‌مجلس با بیان اینکه چندین سال است، که در تولید مسکن عقب افتاده‌ایم، گفت: هفته آینده قانون «جهش تولید در مسکن» به انتها خواهد رسید و ابلاغ می‌شود، تا در سال آینده به این امر پرداخت می‌شود، تا ظرفیت‌های موجود با محوریت مردم به کار گرفته شود و از بحث زمین که تقریباً ۴۰ الی ۴۵ درصد هزینه ساختمان را دربر می‌گیرد، حل و فصل کنیم.
قالیباف مسئله احداث بیمارستان پیشوا را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: برای احداث قطار شهری ورامین و قرچک نیز باید با جدیت عمل کنیم، این موضوعات اولویت مردم و دولت و طبیعتاً مجلس نیز است.

نظر شما