شناسهٔ خبر: 45652140 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر صمت خبر داد

کشف معادن جدید طلا و مس در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کشف معادن جدید طلا، مس و سنگ آهن در کشور خبر داد و گفت: باید از ظرفیت معادن به خوبی استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صدا و سیما، علیرضا رزم حسینی از کشف معادن جدید طلا، مس و سنگ آهن خبر داد و با‌اشاره به ظرفیت بالای معادن کشور اعلام کرد: در حال راه اندازی هلدینگ‌های مربوط به سنگ‌های گران قیمت هستیم که در کل کشور توسعه یابد. ایران نه تنها سرزمین نفت‌خیز بلکه یک کشور معدن‌خیز هم هست که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه یک بخش از مسئولیت‌ها برای کشف و بهره‌برداری از معادن به شورای معادن استان‌ها واگذار شده است، گفت: بر اساس این برنامه معادن حفر شده‌ای که چندین سال به دلیل مشکلات فنی، مالی و یا هر دلیل دیگر مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است، آزادسازی خواهد شد و پروانه آنها به صورت مزایده در استان‌ها در اختیار شورای معادن استان قرار می‌گیرد.
رزم حسینی افزود: در اکتشاف معادن خیلی فقیر هستیم و موفق نشدیم اکتشافات جدیدی داشته باشیم و همه اکتشافات ما مربوط به سنوات گذشته است. با برنامه‌ریزی‌ها و استفاده از فناوری‌های جدید اکتشاف از معادن کشور توسعه می‌یابد و بهره‌برداری از معادن گسترش پیدا می‌کند. برداشت از معادن اکنون بیشتر سطحی است و باید برداشت از عمق معادن را هم توسعه دهیم.

نظر شما