شناسهٔ خبر: 4564825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نشست فنی ایران و آژانس برگزار شد

نسیم

در این نشست مباحث پیرامون دو اقدام عملی باقی مانده از ۱۸ گام توافق شده پیگیری شد و بحث‌های فنی در خصوص نحوه به پایان رساندن این دو موضوع بین تیم کارشناسی ایران و تیم آژانس انجام و راه‌حل‌هایی مطرح شد که مقرر شد در نشست بعدی پیگیری شود

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم»، نشست فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس توافق صورت گرفته در جلسه اسفندماه 93 چهارشنبه 26 فروردین‌ماه جاری در محل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

در این نشست مباحث پیرامون دو اقدام عملی باقی مانده از 18 گام توافق شده پیگیری شد و بحث‌های فنی و پیچیده‌ای در خصوص نحوه به پایان رساندن این دو موضوع بین تیم کارشناسی ایران و تیم آژانس انجام شد. در این نشست برخی اختلافات درباره نحوه به پایان رساندن دو موضوع وجود داشت که در مورد آنها راه‌حل‌هایی مطرح گردید و مقرر شد در نشست فنی بعدی در خصوص این راه‌حل‌ها بحث و بررسی توسط طرفین انجام شود.

شایان ذکر است در خصوص یکی از اتهامات مشخص پیرامون انجام آزمایشاتی در منطقه مریوان، جمهوری اسلامی ایران رسماً اعلام آمادگی کرده است استثنائاً یک دسترسی مدیریت‌شده به محل ادعایی ارائه نماید. آژانس تاکنون به این پیشنهاد ایران هیچ پاسخ مشخصی نداده است.

نظر شما