شناسهٔ خبر: 45637583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

چگونه کرونا را مدیریت کنیم؟

موج نیوز

یکی از راه های مواجهه و مقابله با ویروس کرونا تغییر سبک زندگی ، الگو ها و عادت واره های رفتاری است . امری که می تواند بیش از پیش از طریق آموزش و جامعه پذیری در طولانی مدت حاصل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، یکی از عوامل ایجاد کننده و تشدید کننده بیماری کرونا مشکلاتی است که در سبک زندگی مان وجود دارد و اصلاح سبک زندگی چه به لحاظ روانی و چه به لحاظ فیزیکی می تواند یکی از راه های پیشگیری از این بیماری باشد.

از پیامد های مثبت دوران شیوع کرونا ، سبک زندگی جدید و شیوه های زیست اجتماعی نوین در بستر شبکه ها و فضای مجازی ، آشتی با کتاب و مطالعه ، وضعیت جدید کار از جمله دورکاری و ایجاد مشاغل جدید، کاهش ترافیک و پاکسازی محیط زیست است.

می توان از شناخت پیامد های منفی کرونا و مدیریت آنها ، از برخی فرصت ها برای جهان پسا کرونا استفاده کرد و با هوشیاری ، بخشی از پیامد های منفی آن را مدیریت کرد.

کرونا در حقیقت پدیده واقعی جهانی شدن است. اما باید در نظر داشت که تهدیدات و فرصت های جهانی را باید با هم ببینیم.

کرونا برای بشر امروز این پیام را دارد که راهی جز تعامل و همزیستی مسالمت آمیز با همنوع خود و محیط زیست ندارد، بنابر این کرونا در کنار تمام پیامد های منفی ، می تواند صلح و وحدت جهانی را تقویت کند و سرآغازی بر سبک زندگی مسالمت آمیز و فضیلت مدار باشد.

تنهایی در مدت طولانی قطعا موجب افزایش افسردگی ، استرس و اضطراب می گردد. برای جلوگیری از مشکلات روانی ناشی از تنهایی می بایست راه های ارتباط برقرار کردن را تغییر دهیم و از راه های جدید از جمله تماس تلفنی ، پیام کوتاه و پیام تصویری با آشنایان در تماس باشیم.

 

نظر شما