شناسهٔ خبر: 45615513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار گیلان:

۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی برای ۱۴۰۰ در گیلان مصوب شد

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی برای سال آینده در این استان تعریف و مصوب شد، گفت: برای تکمیل ۸۳ پروژه جهش تولید گیلان نیازمند ۸۸۰ میلیارد تومان تسهیلات هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: ۴۱ پروژه تعریف شده اقتصاد مقاومتی امسال به صورت میانگین ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای ۸۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها، چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که توسط دولت و بخش خصوصی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی برای ۱۴۰۰ تعریف و مصوب شد، افزود: امیدواریم تعداد پروژه‌هایی که از امسال به سال بعد منتقل می‌شوند با پیگیری مدیران در نخستین ماه‌ها به بهره برداری برسند.

زارع ادامه داد: پروژه‌هایی که در فاصله هفته دولت تا دهه فجر به بهره برداری رسید برای هزار و ۲۲۱ نفر اشتغال مستقیم در برداشت و این جدای از پروژه‌هایی است که در ماه‌های آتی به بهره برداری می‌رسد.

استاندار گیلان تاکید کرد: ۸۳ پروژه جهش تولید استان گیلان برای تکمیل نیازمند تسهیلات ۸۸۰ میلیارد تومانی است.

وی درباره وضعیت سد پلرود نیز اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، سد پلرود خرداد ماه ۱۴۰۰ به مرحله آبگیری می‌رسد.

زارع با اشاره به اینکه پروژه راه آهن رشت - کاسپین پیشرفت خوبی در چند هفته اخیر داشته است، افزود: خاکریزی قطعه ۶ و ۷ مشکلی ندارد و تأمین مصالح صورت گرفته اما ابنیه فنی قطعه ۷ عقب ماندگی دارد.

نظر شما