شناسهٔ خبر: 45607454 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بهرام مشتاقی: کشتی‌ را به منش و اخلاق پهلوانی می‌شناسند

پیشکسوت کشتی و سرپرست اسبق تیم ‌ملی کشتی گفت: کشتی فقط در مبارزه و برد و باخت خلاصه نمی‌شود، اگر این‌طور بود بسیاری از رشته‌های مبارزه‌ای دیگر هم وجود دارد.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ کشتی؛ کشتی و کشتی‌گیری در فرهنگ مردم ایران جا دارد. بهرام مشتاقی پیشکسوت کشتی و سرپرست اسبق تیم ‌ملی کشتی‌ با بیان این‌ مطلب گفت: یک کشتی‌گیر را بیشتر از آنکه به مدالش بشناسند به ‌خاطر بزرگ‌منشی و اخلاق می‌شناسند و لقب پهلوان قطعا به‌ خاطر کشتی‌گیری به یک فرد داده نمی‌شود بلکه به‌ خاطر دفاع از مظلوم، حفظ حرمت‌ها و داشتن روحیه جوانمردی، به ‌یک فرد، پهلوان می‌گویند. کشتی فقط در مبارزه و برد و باخت خلاصه نمی‌شود، اگر این‌طور بود بسیاری از رشته‌های مبارزه‌ای دیگر هم وجود دارد. در کشتی حفظ حرمت و احترام به بزرگترها بسیار سفارش شده و باید جایگاه پیشکسوتان حفظ شود.
دارنده مدال طلای بازی‌های ‌آسیایی همچنین گفت: البته فدراسیون ‌کشتی اخیراً با دعوت گروهی از پیشکسوتان نسبت به تجلیل و تقدیر آن‌ها اقدام کرده که به نظرم کار بسیار ارزشمندی است. این ‌که بعد سال‌ها یادی از یک پیشکسوت کشتی بشود، هم باعث ایجاد دلگرمی برای آن پیشکسوت و هم ایجاد انگیزه برای جوان‌ها است که فراموش نمی‌شوند.
مشتاقی در پایان تصریح کرد: افراد زیادی از گذشته تا به ‌حال برای کشتی‌ کشور زحمت کشیده‌اند و هرکس به اندازه توانایی‌های خود تلاش کرده تا کمکی به کشتی کرده باشد و باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما