شناسهٔ خبر: 45605990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

آب‌اندازی ۲۰۸ فروند شناور مختلف در سال جاری/ ۵۶۰ شناور در حال ساخت در شناورسازی‌ها

علی رضا محمدی كرجی‌ران گفت: در حال حاضر ۱۲۰ فروند شناور در استان ساخته و آب‌اندازی شده است و اجرای ۵۶۰ پروژه نیز در شناورسازی‌ها در دست اقدام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نما ،مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره ثبت شناور‌ها در بزرگترین بندر تجاری کشور و استان هرمزگان، اظهار داشت: استان هرمزگان با بهره‌مندی از ۶۰ کارگاه و کارخانه فعال مهمترین کانون تعمیر و ساخت انواع شناور‌های چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی در کشور قلمداد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: با وجود تحریم‌ها و شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا امسال از نظر تعداد صدور گواهینامه، مجوز ساخت و همچنین نوسازی ناوگان‌های تجاری، صیادی و تفریحی، اتفاقات مناسبی رقم خورد.

وی ادامه داد: در اداره مرکزی ثبت شناور‌های استان هرمزگان، از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۶۱۰ گواهینامه برای شناور‌های ناوگان‌های تجاری و صیادی صادر شده است که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به شناور‌های ثبت و به آب اندازی شده جهت ورود به ناوگان تجاری، صیادی و تفریحی اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۲۰۸ فروند شناور به ناوگان مذکور (تجاری، صیادی و تفریحی) الحاق شده که نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

‌محمدی کرجی‌ران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۵ مجوز ساخت شناور در استان هرمزگان صادر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ فروند شناور ساخته و به اندازی شده است و اجرای ۵۶۰ پروژه نیز در شناورسازی‌ها در دست اقدام است.

محمدی کرجی‌ران با تأکید بر اینکه شرایط دشوار اقتصادی متاثر از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا نتوانست روند ساخت شناور‌ها آهسته کند، اظهار کرد: در مقام مقایسه با سال‌های گذشته، سال جهش تولید سالی پرکاربرای شناور سازی‌های هرمزگان به شمار می‌رود.
دانشجو

نظر شما