شناسهٔ خبر: 45596035 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

۲۵ پایانه مرزی فعال در کشور داریم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۵ پایانه مرزی رسمی فعال در کشور وجود دارد گفت: این پایانه‌ها غیر از بازارچه‌های مرزی است که مرزنشینان در بازارچه‌های مزبور تبادل کالایی انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

محمد اسلامی در یک گفت‌وگوی رادیویی در تشریح وضعیت حمل‌ونقل کشور در همه حوزه، با اشاره به اینکه ۲۵ پایانه مرزی رسمی فعال در کشور وجود دارد، اظهار داشت: این پایانه‌ها غیر از بازارچه‌های مرزی است که مرزنشینان در بازارچه‌های مزبور تبادل کالایی انجام می‌دهند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر افزون بر ۶۰ از درصد روابط تجاری کشور از طریق این پایانه‌ها انجام می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته در این پایانه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار مراودات تجاری و تبادل کالایی انجام شده است.

وی افزود: امسال میزان مراودات تجاری و تبادل کالایی در پایانه‌های مرزی کشور نسبت به سال گذشته نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر هم خواهد شد.

اسلامی همچنین از وجود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور خبر داد و اظهار داشت: این میزان آزادراه تا پایان عمر دولت تدبیر و امید به سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس آمار و اطلاعات در ابتدای دولت تدبیر و امید دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور ساخته شده بود.

وی ادامه داد: طی هشت ساله دولت تدبیر و امید سرجمع ۱۰۰۰ کیلومتر به مجموع آزادراه‌های کشور اضافه خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش خصوصی طی چند سال اخیر بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان فقط در حوزه بنادر کشور سرمایه‌گذاری کرده و خوشبختانه این روند با قوت هرچه تمامتر ادامه دارد.

وی افزود: به طور کلی در حال حاضر صنعت هوایی، صنایع ریلی و حمل و نقل جاده‌ای در اختیار شرکت‌های بخش خصوصی است و تاکنون سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی از سوی فعالان این حوزه انجام شده است.

اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه موتور محرک اقتصادی هر کشوری مردم آن کشور هستند، یادآور شد: دولت‌ها و حاکمیت باید تنظیم سیاست و روابط کنند و همینطور مشوق‌های لازم را برای فعالیت هرچه بیشتر بخش‌های غیر دولتی و خصوصی در کشور داشته باشند.

 

نظر شما