شناسهٔ خبر: 45558890 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهردار تهران مصوبه حفاظت از ميراث معاصر را دنبال کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران گفت: شهرداری تهران مصوبه را پیگیری کند.
به گزارش آریا، علی اعطا در جلسه امروز شورا افزود: مقرر بود شهرداری تهران با رویکرد‌هایی از جمله سیاست‌های مالی و کالبدی و بهره برداری، جهت حفاظت از این آثار، پیگیری ثبت برخی از این آثار در فهرست میراث فرهنگی، تهیه بانک اطلاعاتی و مسائلی از قبیل حق انتقال توسعه، لایحه دهد.
‌‎وی ادامه داد: به تازگی اقدامات خوبی در معاونت شهرسازی و معماری و سازمان نوسازی در این خصوص انجام شده، اما مشهود است که در مهلتی مقرر و زمان مناسب، این مصوبه در این دوره به سرانجام نخواهد رسید.
‌‎سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مصوبه شورا بر مبنای یکی از راهبرد‌های طرح جامع تهران است که از لزوم حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی و معاصر شهر تهران صحبت می‌کند، اظهار داشت: نشان شهردار تهران ساخت پل و تونل نیست، فرهنگ و هویت و میراث است.
‎به گفته وی، یکی از جهت‌گیری‌های این مصوبه حفاظت از بافت‌ها و بنا‌های ارزشمند معاصر است و موجب شگفتی است که در این دوره که شورای شهر هم به این مسائل گرایش دارد، با اولویت دست چندم با آن برخورد می‌شود.
‌‎وی با بیان اینکه تقریباً هر هفته یا هر 10 روز یکبار خبر تخریب بنا‌ها و آثار ارزشمند را که هویت کالبدی و هویت منظرین شهر را تشکیل می‌دهد، می‌شنویم، گفت: برای این بی عملی، سستی و تعلل، اگر اراده جدی شکل نگیرد، ماه‌های آینده هم سپری می‌شود و این مصوبه که دغدغه این دوره از شورا بوده است، به بایگانی مصوبات 20 سال اخیر شورا‌های شهر می‌پیوندد.
‌‎اعطا از شهردار تهران خواست برای اجرای این مصوبه تعلل نشود و پیروز حناچی این مصوبه را به طور مستقیم دنبال کند تا به نتیجه برسد.

نظر شما