شناسهٔ خبر: 45553408 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

عادل تبریزی بعد از نمایش فیلم عنوان کرد:

تمام هدفم این بود که یک خانواده بتواند این فیلم را راحت ببیند

موج نیوز

کارگردان فیلم گیج‌گاه از تاکیدش بر ساخت فیلمی خانوادگی با راهکارهای امروزی و اصرارش برای حضور جمشید هاشم پور در اولین اثر بلند سینماییش سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی موج، عادل تبریزی کارگردان فیلم سینمایی گیج گاه پس از نمایش فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: از اینکه فرصتی فراهم شد تا فیلمم دیده شود و هم نسلانم فیلم را ببینند خوشحالم. مهم این است که فیلم دیده شود و نگاه مثبت و منفی به فیلم به من انرژی می دهد.

وی بیان کرد: من عاشق سینما بودم و هستم. من تهران را نمی‌شناختم بلکه فقط مادرم و کیف پول مادرم را می‌شناختم که برایم پول کنار می‌گذاشت تا به سینما بروم و فیلم ببینم. تهران را هم نمی‌شناختم و اینجا را از طریق فیلم‌ها شناختم. با دیدن فیلم و از طریق جامعه‌شناسی سینمایی شهری، به شناخت از تهران رسیدم.

تبریزی با بیان اینکه موسیقی گیجگاه تار و پود وجودی اش است، اظهار کرد: به نظر من تمام ملودی‌ها از بین رفته است؛ حمید غلامعلی۲۰ سال بود که ترانه‌ای نخوانده بود و من و ارسلان وقتی فیلمنامه را می‌نوشتیم، موسیقی غلامعلی را پخش می‌کردیم و می‌نوشتیم چون معتقدم موسیقی غلامعلی زندگی است.

وی درباره حضور جمشید هاشم‌پور در این فیلم گفت: اگر جمشید هاشم پور در فیلم بازی نمی کرد اصلا فیلم را نمی ساختم و به ارسلان گفتم که اگر نشود از آقای هاشم پور استفاده کنیم، فیلمنامه را نگه می‌داریم. اتفاقا زمانی که فیلمنامه را برای جمشید هاشم پور فرستادم او نیز خوشش آمد و قبول کرد بازی کند.

تبریزی در مورد ایده اولیه گیج گاه نیز توضیح داد: ایده اولیه گیج گاه سر فیلم هفت ماهگی به ذهنم آمد و آن را با حامد بهداد مطرح کردم که اتفاقا حامد بهداد هم گفت اگر فیلمنامه را بنویسم او در فیلم اولم بازی می‌کند. حامد بهداد و جمشید هاشم‌پور سند معنوی گیجگاه هستند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جذب مخاطب و گیشه فیلم گفت: هدف گیج گاه بر این بود که فیلمی سالم و با راهکارهای انسانی باشد. تمام هدفم این بود که یک خانواده بتواند این فیلم را راحت ببیند و نوستالژیک بودن فیلم در لایه‌های چهارم و پنجم قرار می‌گیرد. امیدوار بودم و هستم که فیلمم کارکرد انسانی و درست برای جامعه امروز داشته باشد و تلاشم را کردم و امیدوارم پاسخ داده باشد.

نادر سلیمانی بازیگر این فیلم با انتقاد از ممیزی فیلم‌ها درباره ایفای نقش کوتاه در گیج گاه گفت: برای من کوتاهی و بلندی نقش مهم نیست اما آرزویم این است که وقتی کارگردانی که فریم به فریم فیلمش را می‌سازد، بتواند فیلمش را درست ارائه کند و چیزی از آنها کسر نشود.

حامد بهداد نیز در پاسخ به سوالی درباره ایفای نقش در آثار قبلی و آینده کاری‌اش گفت: قضاوتی درباره آینده بازیگری خودم ندارم اما هیچ چیزی به اندازه این مهم نیست که حال مردم خوب باشد؛ با هم باشیم و مهر بورزیم و خشم و مرارت‌های روحی کم شود. سینما برایم مهم است و امیدوارم همه ما در کنار یکدیگر رشد کنیم و زندگی.

تبریزی درباره جایزه سیمرغ و اینکه حدس می‌زند کدام بخش در گیج گاه سیمرغ می گیرد، گفت: حسم این است که بازیگری گیج‌گاه برای دریافت سیمرغ کاندید می شود.

کارگردان گیج گاه در مورد نقش پررنگ ادبیات فارسی برای کاراکتر اصلی فیلمش گفت: حسن خشنود، انسانی هست که در جامعه کم می‌بینیم و سعی می‌کند تاثیرگذار باشد و ترس را از دل بچه‌ها بیرون بکشد. آدمی است که تلنگری برای حال امروز ماست. او آدم مدرنی برای جامعه خودش است و طبعا این آدم نمی‌توانست معلم ریاضی یا جغرافیا باشد چون جزییات زندگی‌اش همسو با ادبیات است.

نظر شما