شناسهٔ خبر: 45536114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

خسارت ۱۰ هزار میلیارد ریالی کشاورزان خراسان شمالی جبران نشد

بجنورد- رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خسارت ۱۰هزار و ۱۰۶میلیارد ریالی کشاورزان استان ناشی از حوادث طبیعی در سال۹۹ جبران نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی؛ مهندس عبدالحسین نامور بابیان اینکه کشاورزان استان برای جبران خسارت حوادث طبیعی منتظر انجام تعهدات دولت هستند افزود: مجموع خسارت‌های بخش کشاورزی در سال۹۹ که ناشی از سرمازدگی، سیل، تگرگ و توفان بود، جبران نشد و فقط کشاورزانی که محصولاتشان زیرپوشش بیمه است، می‌توانند خسارت دریافت کنند.

وی بابیان این‌که ۸۳ درصد خسارت‌ها مربوط به سرمازدگی است، اظهار داشت: مجموع این خسارت‌ها در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، تأسیسات امور زیربنایی، دام و طیور و آبزیان بود که بخش باغبانی بیشترین خسارت را دیده است.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد : برای حمایت از کشاورزان در زمان بروز حوادث و خسارت‌های ناشی از آن، همواره بر پوشش بیمه‌ای تأکید شده است و امسال هم غرامت‌های بیمه‌ای فقط به بهره‌بردارانی که محصولاتشان را بیمه کرده بودند، تعلق می‌گیرد.

نامور اظهار داشت: سال گذشته با توجه به شرایط حمایتی پیش‌آمده، مجوزهایی داده شد که جبران خسارت شود، اما پس‌ازآن به‌غیراز محصولات دارای بیمه، خسارتی جبران نشد.

وی گفت: بر اساس بند «خ» ماده ۳۳ برنامه ششم قانون توسعه، وام بهره‌برداران در این بخش تا سه سال امهال و سود و جرائمشان بخشیده شد.
 

نظر شما