شناسهٔ خبر: 45526116 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اردوغان: آمریکا خجالت نمی‌کشد پا روی گلوی سیاهپوست می‌گذارد؟

رئیس‌ جمهور ترکیه به مواضع وزارت خارجه آمریکا درباره ترکیه و همچنین، اظهارات اخیر همتای فرانسوی خود، واکنش نشان داد و خطاب به واشنگتن اظهار داشت: «آیا از حوادثی که در آمریکا رخ داد، خجالت نمی‌کشید؟!»

صاحب‌خبر -


«رجب طیب اردوغان» دیروز به موضع اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره ترکیه و اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، واکنش نشان داد. «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بامداد دیروز با رد ادعای دخالت واشنگتن در کودتای نافرجام پنج سال پیش ترکیه، گفته بود، این گونه اظهارات، به روابط دو جانبه صدمه می‌زند. واشنگتن همچنین، اقدام پلیس ترکیه در سرکوب اعتراضات دانشجویی در دانشگاه «بغازیچی» اسلامبول را محکوم کرده بود. رئیس‌جمهور ترکیه ابتدا به مواضع وزارت خارجه آمریکا درخصوص موارد یادشده واکنش نشان داد و در این خصوص گفت: «آیا از حوادثی که در آمریکا رخ داد، خجالت نمی‌کشید؟ چگونه زمینه نژادپرستی را بنا نهادید؟ چگونه می‌توانید به دنیا فشار دادن [گلوی] یک شهروند سیاه‌پوست و کشته شدن او به دست پلیس را توضیح دهید؟»
اردوغان در ادامه، به درخواست اخیر همتای فرانسوی خود درباره خارج کردن نیروهای ترکیه از خاک لیبی واکنش نشان داد و اظهار داشت: «به نظر می‌رسد که او یاد نگرفته است! یادگیری او زمان زیادی نیاز دارد.» رئیس‌جمهور فرانسه، شامگاه پنجشنبه، طی نشستی به میزبانی «اندیشکده شورای آتلانتیک»، از ترکیه خواسته بود که نیروهای خود را از لیبی خارج کند. به گزارش فارس، اردوغان در واکنش به اظهارات مکرون درباره ترکیه گفت: «مکرون ابتدا باید مشکل جلیقه زردها را حل کند، مشکلی که هنوز نتوانسته آن را حل کند.»

برچسب‌ها:

نظر شما