شناسهٔ خبر: 45523575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

یک امام جمعه: آمریکا گفت توافق اَطوَل، اَقوی و اَشمل احتیاج داریم

صاحب‌خبر -

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: این را باید دولتمردان ما بدانند که آنها به سادگی به برجام بر نخواهند گشت و وزیر خارجه آمریکا این هفته گفت ما به یک توافق «اَطوَل، اَقوی و اَشمل» احتیاج داریم. این فزون خواهی محض است.

به‌گزارش ایسنا آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: با توجه به تبدیل شدن وضعیت اردبیل از حیث شیوع کرونا از آبی به زرد، از اهالی محترم استان مصرا می‌خواهم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی باشند و از اجتماعات غیرضرور اجتناب کنند.

عاملی خاطرنشان کرد: متأسفانه این روزها اجتماعات در مراکز خرید غوغا می‌کند و انسان‌های مغرض هم به جای نقد به اینگونه اجتماعات، دست روی اجتماعات مذهبی می‌گذارند در حالی که غالب مراسم مذهبی تعطیل است و برخی از آنها نیز که اقامه می‌شود در نهایت دقت و رعایت پروتکل‌ها است.

نماینده اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا از تلاش‌های ایران برای توسعه وسایل پرتاب فضایی اظهار نگرانی کرده است که معنای این سخن لزوم محرومیت یک ملت از علم و مخصوصا از علوم استراتژیک، حسّاس و سنوشت‌ساز است.

عاملی ادامه داد: بالاترین ظلم به بشریت، انحصار علم در حیطه تصرف دولت‌های خاص است، عنوان دیگر دستور محرومیت از علم، این است که سر خودتان را جلو بیاورید تا به راحتی گردن بزنم.

وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا موضوع واسطه‌گری اروپا را که وزارت خارجه ایران مطرح کرده بود به راحتی رد کرد و با قاطعیت گفت برجام قدیم باید لغو و برجام جدید با شرایط جدید منعقد شود و گفت دو موضوع جدید باید در برجام جدید لحاظ شود: اول، تعطیل شدن تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران و دوم، تعطیل شدن قدرت و دست‌های ایران در منطقه. یعنی ایران باید مثل صدام حسین و قذافی خود را تسلیم و از صفحه روزگار محو شود اما نمی دانند ایران، عراق و لیبی نیست و ایران امروز هم ایران زمان شاه نیست.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: این را باید دولتمردان ما بدانند که آنها به سادگی به برجام بر نخواهند گشت و وزیر خارجه آمریکا این هفته گفت ما به یک توافق «اَطوَل، اَقوی و اَشمل» احتیاج داریم. این فزون خواهی محض است. اگر ایران در برابر آن با قاطعیت نایستد اوضاع کاملاً به نقطه اول دوران ترامپ برخواهد گشت.

عاملی گفت: خود غربی‌ها به ترامپ گفتند دست از فشار حداکثری بردار و به دیپلماسی حداکثری عمل کن و به وی گفتند فشار بیشتر به ایران سه مصیبت برای ما دارد؛ اول خودکفایی ایران، دوم حرکت ایران به طرف روسیه؛ سوم شکست جناحی که ما به آن امید داریم.

انتهای پیام

نظر شما