شناسهٔ خبر: 45494968 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۶ بهمن / سکه چقدر ارزان شد؟

بازرس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت با کاهش قیمت انس جهانی طلا و دلار قیمت طلا ارزان شد. پیش‌بینی می‌شود طلا فردا روند ثابتی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، با کاهش ۹ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۸۳۷ دلار و افت قیمت دلار، قیمت طلا در بازارهای داخلی ارزان شد.

به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، واردات واکسن کرونا تاثیر مستقیمی در کاهش انس جهانی طلا دارد. هر چه تولید واکسن کرونا و تاثیرگذاری آن در سطح جهان بیشتر باشد، انس جهانی بیشتر روند نزولی می‌گیرد.

سید محمود فضل آذر شربیانی معتقد است: فردا آخرین روز کاری هفته است و پیش‌بینی می‌شود طلا روند ثابتی داشته باشد.

او با اشاره به وضعیت خرید و فروش طلا به مناسبت روز مادر گفت: تقاضا برای خرید طلا چندان زیاد نیست و افرادی هم که می‌خواهند خرید کنند، به جای طلا، سکه می‎‌خرند.

سکه چقدر ارزان شد؟

با کاهش قیمت دلار قیمت سکه چه تغییری کرد؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای ۱۸ عیار با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز به قیمت یک میلیون و ۸۷ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید اما ۲۶۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه با ۴۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم با کاهش ۳۰ هزار تومانی با قیمت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم ثابت باقی ماند و با قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

نظر شما