شناسهٔ خبر: 45492769 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت صنعت، معدن و تجارت | لینک خبر

با حضور وزیر صمت انجام شد؛

افتتاح خط تولید Ecu در شرکت سازه پویش/ تحقق برنامه خودکفایی کشور در تولید Ecu

همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر، با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت خط تولید انواع ECU های بنزینی و گازسوز انواع خودروها در شرکت سازه پویش به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا، راه اندازی این خط با سرمایه‌گذاری بالغ بر 12 میلیون یورو و 13 هزار و 500 میلیارد به صورت ریالی ضمن خودکفایی کشور در تولید Ecu برای 610 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی مستقیم و 1750 نفر به صورت غیر مستقیم کارآفرینی نموده است.

اهمیت کاربرد قطعه ECU به عنوان مغز خودرو و سیستم قوای محرکه بدان جهت است که عملکرد صحیح این قطعه موجب کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت در کنار دستیابی به حداکثر قدرت و شتاب خودرو می شود و همچنین نقش اساسی در ایمنی خودرو و نیز حفاظت از قطعات موتور در مقابل خرابیها و آسیب های گوناگون دارد.

در شرایط تشدید تحریم ها قطعه ECU به نوعی مهمترین قطعه این صنعت از نظر ضرورت خودکفایی و تولید داخل محسوب می شود. کما اینکه در سالهای اخیر اسناد متعددی به منظور الزام و ترغیب در خصوص خودکفایی این قطعه از سوی نهادهای سیاست گذار نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و ابلاغ شده است.

سازه پویش با توجه به رسالتی که در حوزه توسعه و خودکفایی صنعت خودروی کشور از ابتدای تاسیس، علیرغم قطع همکاری شرکت بوش به عنوان شریک خارجی متوقف نشد، بلکه اقدام به راه اندازی گروه های تخصصی و مهندسی توسعه ECU و سایر قطعات با فناوری بالا با جذب نیروهای متخصص و متعهد در مرکز تحقیقات و توسعه سازه پویش نمود.

خط تولید 16bit-ECU شرکت سازه پویش قادر است در سه شیفت 1500 قطعه انواع ECU را تولید و تست نماید در فاز دوم و با راه اندازی خط 32bit-ECU که تا پایان سال 99 به بهره برداری رسیده، جمعا به تولید 3000 قطعه در روز دست خواهد یافت.

نظر شما