شناسهٔ خبر: 45481919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

اختلافات در مدیریت شهری آن‌هم چند‌ماه مانده به پایان دوره کاری اوج می‌گیرد؟

تذکرات‌مان را جواب بده

شهروندان تهرانی که از شهریور سال‌96 شاهد تصمیمات اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری هستند و تقریبا دستاورد خاصی را هم مشاهده نکرده‌اند حالا در این چند‌ماه باقیمانده از پنجمین دوره مدیریت شهری باید منتظر تشدید اختلافات و رسانه‌ای شدن این مسائل بود. نمونه جدید این مورد تذکرات دیروز برخی از اعضای شورای شهر خطاب به آقای پیروز حناچی، شهردار تهران است.

صاحب‌خبر -

سخنگوی شورای شهر تهران در صحن علنی جلسه دیروز شورای شهر تهران زبان به گلایه گشود و از بی‌پاسخ ماندن تذکرش خطاب به شهردار تهران گفت. آقای علی اعطا با اولتیماتوم به پیروز حناچی گفت: در صورت پاسخگو‌نبودن شهردار به تذکرها از ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم. وی همچنین درباره طرح سؤال از پیروز حناچی اظهار داشت: در ماه گذشته تذکری به حناچی به‌دلیل عدم رعایت اصول حقوقی در یکی از تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در سازمان سرمایه‌گذاری دادم اما با گذشت یک ماه هنوز هیچ پاسخی از سوی شهردار دریافت نکرده‌ام. وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری به مبلغ 2‌میلیون و 500‌یورو در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده و مقرر شده بود شرکت طرف قرارداد 5‌هزار میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه و به‌عنوان حسن نیت پرداخت کند، گفت: ابعاد این موضوع با گذشت یک ماه برای شورا مشخص نشده است. سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در 
ماه گذشته تذکر دیگر درباره استخدام دستیار مدیران شهرداری داشتم که هنوز در این زمینه هم پاسخی از سوی شهردار دریافت نکرده‌ام. اعطا خاطرنشان کرد: همچنین درباره روزبازارهای شهر تهران تذکری به شهرداری داده و یا درباره وضعیت خانه نیما یوشیج سؤال کرده‌ام که در همه این موارد هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ام. وی با اشاره به اینکه اگر در صحن تذکر بدهیم و پاسخی نگیریم قطعا  از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده خواهیم کرد گفت: در صورتی که پاسخ روشنی در مورد موارد و سؤالات مطرح شده داده نشود از پیروز حناچی شهردار تهران سؤال خواهم کرد.

شهردار تغییر رویه بدهد
رییس شورای شهر تهران هم دیروز به شهردار تهران 
تذکر داد. آقای محسن هاشمی که ضمن تذکر به پیروز حناچی گفت:‌ شهردار پایتخت باید رویه نامناسب بی‌اعتنایی به تذکر اعضای شورا را کنار بگذارد. محسن هاشمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: حناچی مدتی است که رویه نامناسبی پیش گرفته و پاسخ تذکرات اعضای شورای شهر را نمی‌دهد و بر همین اساس مدیران شهرداری باید بدانند که پاسخ تذکرات اعضای شورا باید جدی‌تر از قبل داده شود. وی افزود: در بسیاری از موارد پاسخ اعضا شورا می‌توانست در حد چند خط باشد ولی همین اقدام را هم حناچی انجام نداده است. رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از حناچی درخواست دارم در مدت باقیمانده از فعالیت شورای شهر پاسخ تذکرات اعضای شورا را بدهد و این موضوع را با بی‌اعتنایی طی نکند. هاشمی گفت: حتی اگر لازم است باید در حضور اعضای شورا و با حضور مسوولان مربوطه حناچی مسأله تذکر شورای شهری‌ها را بررسی کند و پاسخ آن‌ها را بدهد.
این گلایه‌ها از شهردار تهران در شرایطی مطرح می‌شود که سابقه این موارد را باید در بهمن‌ماه سال‌97 و زمانی جست‌و‌جو کرد که برای نخستین‌بار رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نکاتی در این باره مطرح کرد. آن زمان آقای محمدجواد حق‌شناس از رفتار شهردار تهران در برخی انتصاب‌ها و مشورت‌پذیر نبودن در برابر اعضای شورای شهر انتقادات تندی را مطرح کرد. البته پس از آن هم اعضای شورای شهر در واکنش به نامه آقای حق‌شناس انتقادات ملایمی از همکار خود مطرح کرده و تلویحا  اعلام کردند که نباید چنین نامه‌ای نوشته یا انتقادات مطرح می‌شد اما حالا با گذشت دو سال از آن روزها به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر از علنی شدن اختلاف‌نظرهای خود با شهردار منتخب‌شان ابایی ندارند.

نظر شما