شناسهٔ خبر: 45457935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی: بافت‌های تاریخی در توسعه صنعت گردشگری احیا می‌شود

گروه استان‌ها ــ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر احیای بافت‌های تاریخی در توسعه صنعت گردشگری گفت: بافت تاریخی بوشهر از ظرفیت بالایی در فعالیت‌های گردشگری دارد که توسعه زیرساخت‌های آن مورد تأکید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر، علی‌اصغر مونسان شامگاه دوشنبه در بازدید از بافت تاریخی بوشهر با تاکید بر توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: در توسعه صنعت گردشگری بافت‌های تاریخی نقش مهم و برجسته‌ای دارند که احیا و توسعه زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی در آنها در اولویت قرار دارد.

معاون رئیس جمهور، بافت تاریخی بوشهر را منحصر به‌فرد در کشور دانست و بیان کرد: این بافت باید به جامعه گردشگری معرفی شود تا گردشگران از این بناهای زیبا در بافت تاریخی در کنار آبهای خلیج فارس بازدید کنند.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی در بافت تاریخی بوشهر افزود: طرح‌های مهمی در این بافت برای گردشگران فراهم شده که توسعه این برنامه‌ها در اولویت قرار دارد.

مونسان تاکید کرد: بافت تاریخی بوشهر از ظرفیت بالایی در فعالیت‌های گردشگری دارد و استفاده از بناهای این بافت در عرصه‌های اشتغال‌زایی و تولیدی به ویژه صنایع دستی موردتاکید قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با اشاره به مساحت 38 هکتاری بافت تاریخی بوشهر خاطر نشان کرد: بیش از 500 بنای تاریخی در بافت بوشهر است که بیشتر آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

محمدحسین ارسطوزاده از ساخت گذر در بافت بوشهر خبر داد و بیان کرد: گذر مرمت شده رفیعی ‌و رشیدی به مساحت 3 کیلومترمربع در این پهنه تاریخی ساخت شده است.

وی افزود: در بافت بوشهر بیش از 80 بنای تاریخی و با ارزش مرمت و احیا که زمینه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری فراهم شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر تصریح کرد: محورهای گردشگری بافت تاریخی بوشهر مورد مرمت و سامان‌دهی قرار گرفته و در جریان این کار، عملیات کف سازی، جداره سازی و مرمت بناهای قرار گرفته در این محدوده، انجام شده است.

ارسطوزاده حجم سرمایه‌گذاری برای این پروژه افزون‌بر 250 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: با ساماندهی این مسیر برای 60 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی،  نورپردازی، اجرای مبلمان شهری، ساماندهی فاضلاب بافت، تثبیت برخی بناها و همچنین زیبا سازی دیواره‌های طول مسیر از دیگر اقدامات عملیاتی در بافت تاریخی بوشهر است.

انتهای پیام/190/س

نظر شما