شناسهٔ خبر: 45419228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرعت ‌تندباد در اردبیل به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید

گروه استان‌ها - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تندباد شدید که از عصر دیروز ۱۱ بهمن استان اردبیل را درنوردید در شهرستان نیر به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

صاحب‌خبر -

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل با پیش‌بینی وضعیت جوی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس نقشه های هواشناسی با حاکمیت پرارتفاع سطوح میانی در جو منطقه از امروز تا آخر این هفته  شرایط جوی در سطح استان پایدار بوده و آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: به دلیل وجود گرادیان فشاری در سطح زمین و نفوذ کم فشار از سمت دریای خزر و پیرو هشدار صادره هواشناسی استان وزش باد تند تا شدید طی امروز در استان بویژه در مناطق مرکزی تداوم داشته و از فردا از سرعت وزش باد کاسته می شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: طی امروز نیز با توجه به احتمال رخداد باد جانبی در منطقه فرودگاهی اختلال در پروازهای فرودگاه اردبیل دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی ادامه داد: از لحاظ دمایی از فردا در طول روزها بتدریج دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت. البته در طول شب ها در مناطق جنوبی و بخش هایی از مناطق مرکزی کمینه دما چند درجه ای زیر صفر درجه سلسیوس افت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: تندباد در شهرستان اردبیل 97 کیلومتر بر ساعت، فرودگاه اردبیل 90 کیلومتر بر ساعت، شهرستان سرعین 79 کیلومتر بر ساعت، شهرستان نمین 82 کیلومتر بر ساعت و شهرستان مشگین شهر 65 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

انتهای پیام/143

نظر شما