شناسهٔ خبر: 45418656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

جفری فلتمن: سیاست آمریکا در سوریه شکست خورد

صاحب‌خبر -

شفقنا- معاون سابق وزارت خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک اذعان کرد که سیاست این کشور در سوریه، در دستیابی به نتایج ملموسی شکست خورده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «جفری فلتمن»، دیپلمات کهنه کار آمریکایی که طی سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی به عنوان معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور خاور نزدیک فعالیت می کرد و پس از آن نیز به مدت شش سال معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و تثبیت صلح بود، در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» که در شماره امروز (یک شنبه) این روزنامه چاپ لندن منتشر شده، سیاست دولت های «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ»، روسای جمهوری پیشین کشورش در رابطه با سوریه را شکست خورده توصیف کرد.

فلتمن با بیان این که سیاست آمریکا در سوریه در دوره ریاست جمهوری ترامپ و اوباما، در تحقق نتایج ملموسی در رابطه با اهداف خود به استثنای شکست گروهک تروریستی داعش ناکام مانده، درخواست کرد که رویکرد جدیدی در پیش گرفته شود بر این اساس که «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه اقدامات ملموس، مشخص و شفاف غیر قابل بازگشت در رابطه با اصلاحات سیاسی اتخاذ کند و در مقابل آن نیز، واشنگتن دست به کارهایی از جمله کاهش تحریم های خود علیه دمشق بزند.

این دیپلمات آمریکایی ضمن تاکید بر این که تهدید پیش روی ادامه حکمرانی اسد، دیگر نظامی نیست بلکه به دلیل کاهش سطح وضعیت اقتصادی می باشد جایی که چالش های اجتماعی، اقتصادی و زیرساختی باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد که دمشق نمی تواند با آنها تعامل کند، تصریح کرد: ایران، حزب الله و روسیه برای نجات رژیم آمدند؛ آبا برای نجات آن از نظر اقتصادی نیز خواهند آمد؟ گمان نمی کنم.

فلتمن همچنین شایعات مربوط به انتصاب وی به عنوان فرستاده دولت «جو بایدن»، رئیس جمهوری جدید آمریکا در پرونده سوریه را تکذیب کرده و اظهار داشت: گمان می کنم که تعیین فرستاده برای سوریه، در اولویت دولت بایدن نیست.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما