شناسهٔ خبر: 45398471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شاکری در نشست خبری:

جبهه تحول‌خواهان رقیب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیست

سید مهدی حسینی

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به تشکیل جبهه تحول خواهان انقلابی، گفت: این جبهه، مقابل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قرار ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نظام اسلامی اهمیت والایی برای مشارکت مردمی قائل است و این مشارکت مردمی باید سازماندهی شود. به دلیل نزدیکی که نیروهای انقلاب با یکدیگر داشتند، قالب‌هایی برای این سازماندهی طراحی کردند و به غیر از تقسیم‌بندی های حزبی، در قالب جبهه‌ها و ائتلاف‌ها نیز در راستای مطالبات مردم می‌کوشند.

وی افزود: سابقه جبهه تحول خواهان انقلابی به سال ۸۴ برمی‌گردد که تصمیم بر این شد تا دوستانی که در برخی مسائل با هم مشترک هستند گرد هم جمع شوند. در این جبهه نوآوری و نواندیشی در روش وجود دارد و در عمل انقلابی آن هم تحول خواهی وجود خواهد داشت.

دبیرکل جمعیت جانبازان اظهار داشت: در مناسبت‌های مختلف دبیران کل سه تشکل ایثارگران، رهپویان و جانبازان جلسات خوبی برگزار کرده‌اند و نتیجه آن در انتخابات مجلس یازدهم مشاهده شد.

شاکری با بیان اینکه اعضای این جبهه بر عنصر تحول خواهی تاکید دارند، اظهار داشت: این تحول خواهی در مجلس و قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها وجود دارد و مشاهده می‌شود.

وی بر وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب تاکید کرد و با بیان اینکه ما مقابل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب قرار نداریم، گفت: همه طیف‌های نیروهای انقلاب باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

دبیرکل جمعیت جانبازان در پاسخ به این سوال که گزینه جبهه تحول خواهان برای انتخابات ۱۴۰۰ چه زمانی مشخص می‌شود؟، اظهار داشت: قاعدتاً وقتی جبهه تشکیل می‌دهیم به دنبال این هستیم که به هم‌افزایی برسیم و یکی از نقاطی که می‌توانیم به آن برسیم همین انتخابات ریاست جمهوری است.

شاکری افزود: همانطور که تاکید کردم، ما به عنوان رقیب شورای ائتلاف نیستیم و با این شورا ارتباط‌مان برقرار است و از ظرفیت‌های خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها استفاده می‌کنیم.

وی گفت: فهرست کسانی که محتمل است در انتخابات حاضر شوند فراهم شده و ما در حال بررسی آن هستیم و جلسات و گفتگوها را انجام می‌دهیم تا گزینه‌ای در تراز منشور گام دوم انقلاب به صحنه بیاید اما هنوز به مصداق نرسیدیم.

نظر شما